Jouw collectie op één foto deel X

Allemaal toppers.

1 like

Fantastische set, Jasper. Zoals te doen gebruikelijk, hieronder een foto waarop ik heb weggestreept wat ik niet zou houden:

45 likes

Bedankt, ik neem het mee! :smile:

5 likes

Ik bedoelde die Atelier Wen, is dat de eerste uitgebrachte versie of de vernieuwde?

1 like

Deze is weg dus :sob:

10 likes

Gezien dit artikel ga ik maar uit van de eerste.
【F】 Hands-On: The New Atelier Wen Perception 2.0 (fratellowatches.com)

1 like

Hij was wel mooie hé?

1 like

Stuk voor stuk toppers! En bedankt voor de FXD :wink:

1 like

Mooiste chrono voor mij op het forum… Zo’n spijt dat ik hem destijds, voor zeer mooi bedrag, niet gekocht heb…

En ik dat ik hem heb verkocht…

2 likes

Toch ergens de behoefte om weer wat te veranderen.

De zodiac autographic en enicar sport staan ondertussen te koop.

De echte blijvers zijn:

1. IWC cal 88
  2. UG Polerouter
  3. UG Medico compass
  4. Omega constellation pie pan
  5. UG zegelschrift
  6. Longines Cal 13.34 (emaille wijzerplaat)

De andere horloges in mijn collectie, daar twijfel ik over wat er wel/niet weg gaat. Ben benieuwd naar jullie mening wat er weg kan en voor in de plaats kan komen. Heb wel wat ideeën (zoals een UG tricompax) maar ben vooral naar nieuwe dingen benieuwd waar ik nog niet over heb nagedacht.

23 likes

Prachtige vintage collectie :star_struck:
Begrijp alleen de Citizen duiker niet. Met recht een vreemde eend. Daar mag wel wat anders voor in de plaats komen :face_with_raised_eyebrow:

Je zoekt een UG tri compax zoals deze?

Foto credit van Bulang and Sons

13 likes

ik heb ook wel nog ergens zo een NY liggen, waar kan ik ruilen? :star_struck:

3 likes

Helaas, blijken overal uitverkocht :shushing_face:

2 likes

De huidige stand van zaken die al een tijdje stabiel is…

• Tudor BB36 (de daily)
  • G-Shock 5610 (iedereen heeft een G-Shock nodig)
  • CWC G10 fatboy uit ‘82 (de birthyear vintage)
  • Seiko 5Y30-5360 (voornamelijk van mijn vrouw maar ik leen hem nog wel eens)
29 likes

Die GS is prachtig hèh. Die quartz

1 like

Dankjewel! Die citizen heb ik ooit als vakantie duiker gekocht. Heb hem een paar keer gedragen en sinds dien hapt die stof in de doos. Die gaat er ook wel uit. Is geen jackpot qua waarde dus heb daar nog geen moeite voor gedaan.

Een tri compax staat inderdaad hoog op het lijstje. Ze zijn prachtig. Ik ben verder ook benieuwd naar andere suggesties (een Longines 30CH zou bijvoorbeeld ook gaaf kunnen zijn). Voor beiden moet er dan wel een hoop weg.

1 like

Prachtige keuzes inderdaad. De Longines is overigens wel betaalbaarder dan de UG

https://www.brocantique-watches.com/index.php/horloges/longines1/longines-chronograph/

2 likes

Hangt een beetje van de longines en UG af maar ze zijn inderdaad goedkoper te vinden. Maar in erg goede staat zijn ze alsnog niet goedkoop…

1 like

Van deze foto

zou ik linksonder de Longines Special niet weg doen, en rechtsonder de Zodiac met de 24-uurs wijzerplaat niet. Die zijn mij te bijzonder. Verder kan ik het inderdaad als samey ervaren, maar daarbij word ik niet gehinderd door kennis van vintage. Ik ga puur op het oog af.

De hele set die je wilt houden is gewoon terecht. Behalve die chronograaf linksonder. Die wil je voor een prikkie aan een shag rokende meneer uit het noorden verko… oh. Wacht. :slight_smile:

6 likes