Jouw collectie op één foto deel X

Benieuwd: welke zou je dan kopen? :smiley:

1 like

Afwisseling is toch ook prettig. Maar wat zou je dan wensen?

1 like

Zoiets, maar kan nog van alles zijn.

Maar ook dit:

Dus het is nu nog een erg wild idee.

11 likes

Fair enough, wel ontzettend mooie horloge. Moet stiekem toegeven. Soms speel ik met dezelfde gedachte. Collectie verkopen en 1 horloge kopen van die opbrengst. Maar wat me wel weer tegenhoudt is het idee van dat ik wel oprechte vreugde haal uit verschillende horloges.

1 like

Leuk dit soort hersenspinsels. Ik snap je wel. Heb je een favoriet in je huidige collectie? Mogelijk kan je enkel die houden, en van de opbrengst van de rest een eindstuk kopen. Kan je nog wel afwisselen.

4 likes

Huidige stand van zaken. :sunglasses:

72 likes

Huidige collectie, van links naar rechts:

• Tudor Black Bay 58
  • Oris Aquis Date Calibre 400 (nu op origineel rubber) in 41,5mm
  • Christopher Ward The Twelve Glacier Blue 40mm
  • Tudor Black Bay 39

Box zit vol, maar heb toch nog iets op het oog. De Seiko Speedtimer in 39mm. Voelt alleen als een downgrade t.o.v. de huidige horloges, maar ga hem toch maar eens in het “echt” bekijken. Iemand toevallig ervaring met dit horloge?

33 likes

Jazeker! Ik heb de goudkleurige variant. Erg mooi horloge. Valt erg mooi om mn pols. Kunt altijd een pb sturen voor fotos!:wink:

2 likes

Ik heb de speedtimer gehad en hij draagt heerlijk op een rubber band. Je hebt een goede horlogesmaak! (Ik heb de afgelopen maanden ook een BB58, Aquis cal.400 en Twelve gehad :sweat_smile:)

Het horloge is inderdaad kwalitatief niet van hetzelfde niveau als je andere horloges, maar hij is een genot om te dragen vanwege de afmetingen en het lichte uurwerk. In de tijd dat ik hem had droeg ik hem vaker dan de blackbay. Op Chrono24 kan je hele goede deals vinden, ik heb de mijne kunnen kopen op Chrono24 voor 370€ nieuw uit Japan. Inclusief invoerrechten was het iets van 440€ als ik me niet vergis.

1 like

Wat een leuke collectie zeg! Niet standaard, maar allemaal mooie stukken. :ok_hand:t2:

1 like

Een Seiko kan eigenlijk gewoon altijd. Ook naast duurdere horloges in de collectie. Laatst iemand in de familie met een seiko monster.
Gewoon supermooi en zeker een liefhebber dus met een goede keuze.

Het hoeft niet altijd Oris/GS/Tudor/Rolex/Omega te zijn om een mooi horloge te zijn en ervan te genieten.

3 likes

Ziet er goed uit Gerwin :ok_hand:

1 like

Tnx! Ben ook wel happy met de huidige stand!

Had plannen flink in te krimpen en een knaller te kopen, alleen vind de afwisseling nog zo leuk ! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Tnx Vincent ! :sunglasses:

1 like

Mooie en gevarieerde collectie Gary :+1:t2:

1 like

Update van de “collectie”, sinds afgelopen zondag weer op drie horloges oftewel het blijft een R.O.T.- hobby (Rolex Omega Tudor) :wink:

62 likes

Mooie collectie!
Alles weg en er één voor terug…?

Explorer + Santos + Seamaster zou ik houden :heart_eyes:

2 likes

Welke is er best van afwerking?

1 like

Oei, dat is een lastige aangezien ze alle drie best verschillend zijn.

Qua draagcomfort wint de Explorer, heerlijk uitgebalanceerd en uiteraard speelt het 904L staal ook een rol (warmte / glans).
Qua afleesbaarheid de Planet Ocean.

Overall denk ik toch de Planet Ocean.
Het meest gecompliceerd (datum / duikbezel / saffier zichtbodem / He valve / ceramische wijzerplaat en bezel) en alles perfect uitgevoerd.

Maar misschien is mijn mening gekleurd aangezien ik nog in de honeymoon phase zit met de Omega :grin:

6 likes

Klopt het dat de Damasko platter en misschien zelfs kleiner dan de explorer is?.

[/quote]

23 likes