Een foto van drie, vier horloges maken met de mededeling dat de rest in een kluis ligt
Een setje als verzameling betitelen en dan stiekem toch nog over andere horloges in de kast praten
Een side collectie aanduiden als een daadwerkelijk bestaand concept
Een bepaald thematisch deeltje van hun verzameling laten zien en dan roepen “dit is mijn **** collectie”
Wat die laatste drie fenomenen betreft: Wat is dat toch? Schaamt men zich, of is het een soort Insta-achtige reflex om alleen een zwaar gefliterd beeld van de werkelijkheid te tonen?
Ranger is gekomen omdat ik alleen maar duikers had, plan is om een BB41 op jubilee erbij te kopen. Daar is dus dat budget voor nodig
Maar het kan ook zomaar gebeuren dat ik de ekkies ergens anders voor ga gebruiken en het lekker zo ga houden.
Nogal verschillende horloges, aantal zelfbouw (hobby).
Met als oogappeltje een Omega Constellation, een echte zoemer!
Mist alleen de Bulova Accutron II (bruikleen bij schoonvader)
Er komt nog een omega zoemer aan, wel in slechte staat & nog een leuke Bulova!
Ik merk dat zoemers erg leuk zijn, nog ideeën? (Wel met budget )
Misschien zoiets als iemand die een mooie verzameling auto’s heeft en de Volkswagen Passat waar hij mee naar kantoor rijdt niet meetelt. Of een postzegelverzamelaar die een oud setje decemberzegels wat nog in de kast ligt niet tot de verzameling rekent.
Dat is wel een goeie vergelijking ja. Ik heb een zooitje oude horloges die ik echt niet tot de collectie tel. Maar technisch gezien wel horloges zijn natuurlijk hahah
Toffe collectie hoor. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Hiermee kan je jezelf prima vermaken.
Nylon band voor de Speedmaster is een goed idee. Ik heb er sinds kort ook één van Hirsch op mijn Speedmaster gezet. Draagt erg comfortabel en ziet er ook nog eens goed uit.