Yes, heel mooi
Snap ik, het zijn zo 2 dezelfde horloges. Explorer is hartstikke mooi, maar op zichzelf staand ook wel weer een tikkie saai. Toen je een duiker zei naast de explorer, moest ik gelijk hier aan denken:
Funky kleurtjes die de set lekker opfleuren, maar nog steeds (in mijn ogen) een serieuze en coole duiker.
Maar toen zag ik deze. En die snap ik! Ik heb ook liever een subtielere grootte. Je hebt hem natuurlijk ook in 36 maar die is wellicht weer wat klein of vrouwelijk. Persoonlijk vind ik hem heel vet, maar had 2 mm groter gemogen.
Een zwarte BB58 is prachtig, maar er mag wat kleur bij deze 2-piece. Blauw zou de logische optie zijn, maar die vind ik dan ook weer een tikkie saai. Naast een subtiel horloge als een explorer, hoort toch weer iets wat er meer uit springt.
De HFLE lijkt mij dan ook heel cool ernaast
Iets heel anders, wat vind je hiervan?
Nivada F77 (37mm)
Iets te funky voor mij
Die kon ik nog niet, wel mooi ook.
Ik zou één van de nieuwe Marinemasters gaan bekijken in de 38,5mm kast vooraleer ik een Tudor kocht. Ik heb nog nooit een fijner duikhorloge dan dat vast gehad.
Ik vind die nieuwe case weer echt niet mooi.
Zou dan voor een oudere mm200 gaan.
Die datum daar vind ik net perfect. Al had hij hier wel een gekleurd datumwiel mogen hebben.
Dat is briljant. Hij draagt als een no date. Tot je een datum nodig hebt. Ik zou hem gewoon eens fysiek in het handje van bekijken. Zeker in de kleur die jij daar toont. Die is echt heel mooi.
62MAS is altijd mooier dan 300m Professional. De oudere MM200 is nog steeds niet lelijk, maar dit is veruit superieur.
Spb187 wbt case wint t 100%. De 3 uur marker / datum vergeef ik m.
Heb zelf ook nog de spb381 gehad die bovenstaande issues fixed, maar gmt is t voor mij meestal niet.
Die case, rare strepen op de dial, en datum van de nieuwe MM is t voor mij niet.
Die was zeker niet lelijk, maar 42x13x48,8 draagt even een poepje anders dan 38,5 (aan de kast, de bezel is 39,5) x 12,3 x 47,2. Waar de SPB die je noemt nog redelijk hoog zat en topzwaar droeg op NATO’s doet deze dat totaal niet meer, net als de SPB317 Slim Turtle en Landmasters, zeg maar.
Bovendien hebben ze de bracelet her-ontworpen om veel kortere en afgeronde schakels te hebben die beter articuleren, is de clasp korter geworden, en het gewicht verlaagd. De SJE is met alle schakels nog eens 155 gram terwijl de SPB 186 gram doet. Die 20% reductie voel je ook heel erg.
Daarom is de draag-ervaring van de SJE serie, inclusief de 093 als je er eentje te pakken krijgt, zo veel beter, en ook veel dichter in de buurt van de BB58 en BB54 die we er tegen afzetten. Dan is de SPB maar klunky, en met een bracelet die minder comfortabel is.
Alternatief:
Foto uiteraard van @mdevalk.
Als ik @pasd was zou ik even eea gaan passen. Zowel de Tudor BB58, BB54, als ook de SJE serie duikers, als ook de Longines Zulu 39. Dat hele echelon van horloges is leuk, al vind ik de Longines wat hoog voor de maat.
Zoals eerder al gezegd een mooi horloge maar overdrijven is ook een kunst hè.
De aansluiting van de band naar de kast had wel echt mooier gekund, maar dat er ook nog speling is is wel het toppunt voor een horloge van €3,4K lijkt dan ineens toch gewoon een skx…
Zeg pop, is het niet wat raar om nu al zin te hebben in popcorn? Je mening ter kennisgeving aangenomen hebbende suggereer ik dat @Pasd deze bubs horloges gewoon even gaat passen en in het echt bekijken teneinde een mening te vormen die niet gebaseerd is op een stel toetsenbordridders die 'm waarschijnlijk nooit in handjes hebben gehad. Inclusief de Spirit Zulu Time 39. Die is ook leuk, al is het dan een GMT.
Zoals ik zei: Ik heb nog nooit een fijner duikhorloge in handen gehad. Met de mogelijke uitzondering van de 37mm Aquastar Deepstar II. Dat is ook een mooie optie, net als de BB54.
En dat is met de caveat dat ik nog nooit een Super Squale om heb gehad.
Blauwe Omega PO 39mm?
Blauwe Longines LD 39mm?
Blauwe Rado Captain Cook 37mm?
Doxa 200T?
Of gewoon een echte diver ernaast als beater. SPB317J1 ofzo.
Awww, snap. Ik wil er stiekem ook eentje.
37mm voor een diver is gewoon te klein.
Voor het deskdiven wat 99% ermee doet absoluut niet.