Jouw collectie op één foto deel X

Much to like here. Mooi dat je die GO terug hebt! :partying_face:

1 like

Zit er een aftermarket glaasje op de polerouter?

Ja. Heb nog originele glaasjes liggen maar nog niet erin laten drukken

Ah ok.
Dat vind ik zo jammer van de polerouters tegenwoordig, je ziet zelden een echt goed exemplaar. Geen originele glaasjes met de trapezium loupe, veel aftermarket kronen, gepolijste kasten, wijzerplaten met spikkels.

Een echt goed exemplaar is echt een unicum.

Jammer want de Polerouter blijft een geweldig model.

Fraaie collectie verder.

2 likes

Ja klopt. Zelf maakt t glaasje me eigenlijk niet enorm uit. Kroon vind ik belangrijker. Die plexi glaasjes zijn na 60 a 70 jaar volgens mij flink broos.

That said, ik moet er maar eens een glaasje in laten persen. Deze is namelijk verder wel goed.

1 like

Hear hear

1 like

Prachtige collectie voor je houden, bijna ongeacht wat je doet aan wisselingen! Niet alledaags, maar erg gaaf om te zien evolueren! Ps de Glashütte niet meer laten gaan, anders naar mij :rofl:

3 likes

De huidige staat van mijn collectie.

Grote kans dat de collectie ergens dit jaar nog aangevuld wordt, ik weet alleen nog niet zeker met wat.

38 likes

Chrono bij?

Leuk rolletje zo :pinched_fingers:t2:

88 likes

En het zijn er weer vier. Nog geen jaar bezig met de hobby. Blijft erg leuk hier op HF😄

45 likes

Past mooi bij elkaar :ok_hand:

1 like

Charles Berret heeft er ook toch redelijk overtuigende contemporaine versie van gemaakt, mocht zoiets je kunnen bekoren.

11 likes

En weer een beetje anders! Met nog een G-Shock en een Nomos Orion Duo 33 voor speciale gelegenheden is dit het nu even:

Misschien nog iets netters&sportievers er bij, JLC Reverso tribute of richting die stijl? Eens kijken waar ik tegenaan loop :thinking:

79 likes

Op terecht verzoek een collage gemaakt van het deel van de collectie dat ik momenteel ter plaatse voorhanden heb. Daar zitten onder andere de stukken tussen die ik toch het vaakst omdoe of die zich gemakkelijk in diverse situaties passen. Het geheel is misschien nog niet zo afwijkend als van @Cihanski maar dat was dan ook niet de bewuste opzet. Consistentie in de foto’s is niet helemaal gelukt en ik heb veel respect voor diegenen die juist de collectie tonen met heuse wrist shots. Dat is immers waar die klokjes horen en hoe je ze hoort te tonen! (Goed fotograferen van de ene pols vanuit de andere is een ware kunstvorm!)

Het geheel is nog een stukje uitgebreider en misschien aan wat consolidatie toe, zoals mijn relatieve tevredenheid met deze set ter plaatse me al toont. Er ontbreekt misschien vooral iets zwarts. Op een of andere wijze lukt het mij met zwart maar nooit. De Bravur BW003 is een kandidaat, maar ook het verleidelijke groene broertje. En die ontzaglijk mooie Zenith x Voutilainen zit er gewoon niet in…

46 likes

Boring. Vacheron of lange?

Hou ik wel van :man_shrugging:

Traditionelle? Lange 1 of Moon?

Allemaal goed

Holy knetters wat een mooie collectie

1 like

leuke mix van klassiek en eigenwijs!

1 like