Yo muchacho, als je die gouden baksteen van je kwijt moet voor een meier of 2… Je hebt mijn nr he. Of die zwarte cartier, of die DJ, of die freak… Enfin. Biertje?
Eensch. Behalve kleine skinduikertjes met svelte banden. Dat gaat prima. Herenduikertjes, zeg maar. Evengoed blijft dressy en klein het beste.
Nou, ik weet niet wat voor helse duikers jij hebt gehad, maar herken dit wel echt totaal niet…
Kan me hier goed in vinden, al is het totaal anders dan mijn setje
Wat ik heb begrepen is een microbrand een kleine ondernemer die via beperkte kanalen (online) z’n waar aanbiedt. Het zijn ingekochte kasten en ingekochte uurwerken met een eigen smoel.
Zodra een microbrand bij meer retailers te koop komt, te hard groeit in productie (massa) of zelf uurwerken gaat maken, is het geen microbrand meer.
Phoibos wordt hier bv als microbrand gezien, maar elders niet (meer) omdat het onderdeel van een fabrikant is.
Danish Design zou in tegenwoordige tijd een microbrand kunnen zijn (inkoop kast en uurwerk, eigen wijzerplaat ontwerp, relatief kleine speler) als ze niet bij iedere derde juwelier zouden liggen, maar alles online zouden doen.
Maar de definitie is zeker voor interpretatie vatbaar. Dit is dan wel een geinige bron:
MBWdb is a database built as a companion tool for members of the Microbrand Watches Facebook group to check if a watch brand is considered a microbrand according to our posting guidelines or not.
As there is no official definition of what is a microbrand and everyone has their own interpretation, when it comes to our Facebook group, here are are the criteria that a brand has to meet in order to be accepted:
- The brand has a small number of full-time employees.
- Most of the production is outsourced.
- The movements used are not produced in-house.
- Sales are done primarily online with limited or no brick and mortar presence.
Geweldige Bulova set !
wat een perfecte 3 piece collectie! heel mooi!
Heerlijk genieten dit. Mooie balans van alles wat!
Maar als je dan gaat verandeeen dan een pepsi gmt die je al zo lang wilt Tudor en een Zenith dan eruit.
Leuk duo (hublot is meer een gimmick)
Een mooi Zenith chrono ernaast zou tof zijn
Die CvdK vind ik erg mooi welk model js dat?
Leuke afwisselende collectie met een geheel individuele smaak. Compliment!
Kijk, da’s nou een verzameling naar m’n hart, Lekker out of the box en gewoon dragen wat je leuk vindt, respect!
Bijzondere en wederom verrassende collectie Cihan. Volgende keer de GO in het midden en als grootste uitgelicht graag
Eens. Maar ik heb even andere prioriteiten waardoor het horlogepotje in beton is gegoten. Daar is nog 5k ruimte in en daar ben ik ook autistisch strikt in.
De Ceres 1974. Deze blijft ook. De 116600 en de gimmick zou ik niet missen.
Schitterend. Er zitten hier ongeveer 0 vaak betreden paden bij.
Wat een toffe collectie
Kleurrijk & eigenzinnig. Top