Jouw collectie op één foto deel X

Bedankt Jasper

Goud is toch altijd iets waar ik bij twijfel. Gewoon door de zachtheid van het materiaal. Een metro op zich is tof, maar dan die met datum en power reserve, en die gaat dan weer moeten concurreren met de tangente.

Als ze die in 36 a 37mm uitbrengen zou dat echt een kanshebber zijn. Heerlijk model, maar te groot voor het type horloge en mijn pols.

Bedankt Anthony :beers:

4 likes

Gaaf hoor! Inderdaad, wat @illewoare zegt, nu nog een Metro :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Jij bent fan van het model Koen, dat is duidelijk. Waar ik eigenlijk nog het meest op hoop is een Nomos Orion in 35mm zonder kleine seconde. Daar zou ik geen neen tegen kunnen zeggen.

1 like

Eigenlijk vind ik zo’n beetje alle Nomossen mooi, maar ik kan echt niet warm of koud worden van de Orion. Mist een beetje spanning wat mij betreft, hij is iets te braafjes.

5 likes

Erg tof! Dat ze die nu es uitbrengen in enamel white zoals ze met de Ludwig gedaan hebben. Dan koop ik instantly.

1 like

Dat snap ik wel. Maar je draagt zoiets ook wat voorzichtiger of op die momenten dat het past. Dus dat scheelt sowieso wel :blush:

Ik zou ook twijfelen dan! Nomos mag wat mij betreft nog eens all out gaan ipv het zoveelste kleurtje van de Club :blush:

1 like

Ik heb dat met de Club. Vind daar niets aan. De rest van het gamma spreekt allemaal op een bepaalde manier wél aan.

2 likes

Dat begrijp ik wel. Ik heb al heel vaak op het punt gestaan een Club (701) aan te schaffen, maar het lukt me niet. Het doet me uiteindelijk toch net iets te weinig.

1 like

Het is een eenvoudig ontwerp, maar daar zit de schoonheid ook in. Het is ook het enige model met opgelegde uurmarkers. Alleen is die KS zo hoog geplaatst bij de 35mm.

Jaaaaa! Dat zie ik ook wel zitten.

Daarvoor heb ik nu de tank al. Die draag ik ook nooit op het werk.

Dat begint idd afgezaagd te raken. Maar dat doen de meeste merken wel met hun meest succesvolle modellen. Zo mogen zich meer richten op leuke complicaties, zoals de datum in hun update model, of de power reserve op mijn tangente. Dat doen ze erg goed.

3 likes

Precies! Ik wil geen nieuwe kleurtjes, ik wil een Nomos chronograaf :face_holding_back_tears:

3 likes

Of een moonphase.
Chrono is direct heel hoog gegrepen.

2 likes

Doen we het ook voor. Maar een Nomos-maanfase zou royaal van formaat moeten zijn, en dat lijkt me lastig te combineren met een kleine seconde.

1 like

Ik ook. Komt er ooit ook vast nog wel een keer. Ik vind dat ding van @Fritzer die nu voor een appel en een ei in het blauw staat echt wel een tof ding. Maar ja, ik heb bijna altijd andere plannen waardoor zoiets er weer niet van komt.

2 likes

Misschien inderdaad iets helemaal anders. Ik was naar een Colt aan het kijken. Maar dat is weer zo duik/tool van aard.

Een reissue (want exhte vintage vind ik niets) van een handwinder racing chrono. Maar heb geen idee - onbekend terrein voor me. Heuer autavia of dergelijke.

Die autavias zijn cool maar dik.

Deze kan ik enkel maar aanraden als ‘iets anders’.

18 likes

Tijd om te strepen!

Dit is de huidige stand van zaken. Dit jaar verwacht ik nog de VPC in donker groen en de Rijke&Co Miffy Moonphase in tiffany blue. Daarmee is de collectie echt te groot (en waardevol) naar mijn zin. Er mogen er dus zeker twee of drie weg. Wat zouden jullie schrappen?

47 likes

De Breitling en de Omega. Vertegenwoordigen wat waarde en deze modellen spreken mij minder aan.

2 likes

Snap ik, maar is het horloge van mijn overleden vader. Dat is voor mij dus een blijvertje :slight_smile:

1 like

That didn’t age well Siedo :joy::heart_hands:

1 like

Moeilijk. Die Casio in ieder geval niet…

1 like