Mijn magnificent 9. Allemaal iets speciaals.
Citizen, Zenith en Omega blijven.
Dat zou een prima setje kunnen zijn ja!
Citizen in het blauw zetten.
Ik zou deze drie houden. Samen met de De Rijke een lekker setje.
De rest is ook leuk, maar ik denk dat ik die zelf ook minder zou dragen.
Ja, begrijpelijke keuze! De Citizen gaat wel heel vaak om de pols. Quartz, eco-drive en perpetual calender maken dat een heel fijne grab&go.
Ja, snap ik ook. Sowieso een tof ding, maar ik zou die andere vaker dragen.
Gebaseerd op dat ik zwarte vintage platen niet vertrouw.
Edit: de omega zou ik zelf weg doen maar begrijp dat dat een keeper is.
Kan je de rijke&co miffy moonphase nog annuleren ?
Snap ik! Deze lijkt me origineel, maar snap je twijfel.
Yes!
Haha, smaken verschillen blijkbaar. Ik kijk daar al een half jaar naar uit!
Citizen: houden, krijg je spijt van als je die weg doet.
ZEP: heb hem niet geschrapt, maar de original is wel de upgrade waard
Movado: houden, beetje overlap met Nijntje, maar je krijgt er spijt van als je die weg doet vrees ik. Is ook je vintage van de verzameling
Omega: tja, ik vermoed wat concurrentie met de VPC, en heb zelf minder met dit model
Bleke fieldwatch: concurrentie met VPC, en toolwatches horen donker te zijn.
G-schok: houden, iedereen moet wel eens klussen
Breitling: competetie met de Citizen, de Citizen vind ik specialer, dus zou deze laten gaan
Serica: houden, iedereen weet dat je een zwarte duiker nodig hebt.
Welke kleur wordt Nijntje weer?
Edit: zie net dat de Omega van je vader was, in dat geval, thuis uitstallen onder een stolpje.
Eens. Die hier te koop dtaat van @herman78 is wel erg tof. De club.
Prachtig uurwerk voor dat geld
Vandaar dat ik al handwinder zei, maar dat is niet altijd waar dus
Een Junghans Max Bil chrono is ook wel retro - maar misschien wat steriel
Best een leuk horloge, dat bolle glaasje zorgt dat hij toch niet zo steriel overkomt. En is ook een bandenslet.
Alternatief: zenith prime. Retro troef, en dun, wel een handwinder.
Ik zou de onderste rij - met uitzondering van de Breitling - ‘schrappen’. Deze horloges zijn vrij eenvoudig weer opnieuw te kopen.
Dan heb je een mooie uitgebalanceerde set voor bijna elke gelegenheid. Daarmee zijn je daily beaters dan wel wat in een hoger segment, maar hé, daar zijn ze toch ook voor gemaakt?
En wat een heerlijke collectie
Citizen om de reden die jezelf al noemt zeker houden; lijkt mij echt een prachtig horloge. De ZEP blijft een vd mooiste chrono’s, dus zeker ook niet wegdoen. Ik ken die Serica alleen vd plaatjes, maar ik vind het een mooie en eigenzinnige duiker.
Net als Ruud: Movado is wel heel strak zwart. Als origineel, dan is het zeker een mooie vintage voor je collectie.
Ik denk dat de Breitling het veelal gaat verliezen vd VPC. Die Omega blijf ik een rare vogel vinden. Die ander twee zijn qua waarde natuurlijk niet het grootste deel van je collectie, dus je kunt je afvragen wat het je brengt. Maar een hoop verkopen en stiekem al weer aan wat nieuws voor na de VPC en de Rijke gaan denken is natuurlijk wel lekker
Edit: lees het nu pas van die Omega…snap dat die blijft
Zeer begrijpelijk.
Gelukkig heb ik niet gezegd wat ik er van vind.
Typisch dat iedereen die Omega weg zou doen. Als grafisch ontwerper ben ik vrij kritisch op letters en cijfetop horloges en deze vind ik juist wel leuk. Misschien is het wel nostalgie; ik speelde vroeger Aladdin op de Sega Mega Drive en daar doen de cijfertjes me wat aan denken:
Wat ook leuk is, de niet-chrono heeft een (ongeveer) matchend script datumwiel:
Zoiets kan voor mij een heel horloge maken, zeker één die anders vrij generiek zou zijn.