Jouw collectie op één foto deel XI

Super gevarieerd. Mooie verscheidenheid

1 like

Blijft een leuke topic

1 like

Impressive!!!

1 like

Thanks

Mijn bescheiden collectie… wil het uitbreiden met een Tissot Gentleman (ice blue) of Longines Conquest (champagne) stijl horloge. Eventueel een donker blauwe PRX of de mint groene. Nieuw max 2000€, ben geen Seiko fan. Jullie misschien nog opties?

De Heritage 1938 krijgt momenteel meeste draagtijd, de PRX bij avondjes uit of als het weer lekker korte mouwen weer is. De Apple Watch voor de Crossfit en Hyrox, de Kamasu met klusjes en zwemmen.

26 likes

Lijkt me wel passend bij de set. Deze chrono van tissot al overwogen?

Deze 3 handers mogen er ook zijn, geen nood om andere merken op te zoeken binnen het budget. Tissot doet mooie dingen de laatste jaren

11 likes

Ik zag de chrono voorbijkomen op Fratello, strak horloge, liever iets andere kleurstelling (zal vast nog komen).

1 like

Je hebt al een PRX, dus de gentleman past beter in het geheel. Zou wel voor de donkerblauwe gaan, op staal en leer. Topding.

9 likes

Tissot heeft echt een goed horloge met de Gentleman. Nu ik de heritage heb van 39mm had de gentleman van mij ook 38mm mogen hebben. Daarom spreekt die Longines mij aan, maar wel 2x zo veel qua prijs.

1 like

Wordt nooit 2x het plezier :wink:

2 likes

De huidige status. De Tissot is van de missus, haar kerstcadeau van mij :sweat_smile:.

Zelf ben ik nog op zoek naar een mooie daily met blauwe plaat, op staal. Maar geen haast daarmee.

32 likes

Is ook wel een veel verfijnder horloge.

2 likes

Mooie collectie zo!

GS een idee?

Of bb58 blauw, en zag nog een Seiko duiker met een mooie blauwe plaat zo even snel.
(In het blauw ;))

3 likes

Een update van mijn kant: de Oris “crazy numerals” en de Chronoris hebben plaats gemaakt voor nieuwe de anniversary edition. En de Chronostop is ook een recente aanwinst, ik heb altijd al een zwak gehad voor die kast en nu heb ik weer eentje in zeer goede conditie :partying_face:

Het viel me zelf net op… Ik ben bijna volledig no date nu, ideaal om te roteren dus :smile:

De sbgy027 zou ik graag nog inruilen voor de slgw003, maar daar moet ik nog een koper voor vinden. Geen straf als het niet lukt uiteraard :blush:

En daarna ga ik even stoppen met kopen en verkopen denk ik en eindelijk eens voor mijn grailmerk gaan… momenteel zou de blauwe Saxonia automatic mijn keuze zijn, maar dat wordt een meerjarenspaarplan, dus we zullen zien of het er ooit van komt :sweat_smile:

IMG_0641

70 likes

Hoeveel je ook wisselt, het blijft erg smaakvol Jasper.

Is die zoveel beter dan vorige edities? Ik ben lui en heb het artikel nog niet gelezen.

Niet langs Brussel om rijden Jasper. Gewoon grote kuis houden. Hoever kom je als je enkel de speedy en de MN spaart?

Na die grail kan je weer wat leuks voor de fun halen :man_shrugging:

4 likes

Heel gaaf horloge :ok_hand:t3:

1 like

Nee :joy: . Maar ik vind hem mooier! :wink:

Ik denk dat ik er ongeveer wel ben dan. Maar dan moet er zoveel uit… de Zenith geniet ik enorm van als ik hem om heb en de Omega’s heb ik toch behoorlijk zorgvuldig verzameld en zijn vrij onvervangbaar in de staat dat ze zijn. De cartier, GS, Oris en Nomos zou ik wel kunnen missen voor zo’n grail, maar daarmee loop ik niet zo ver :thinking:

4 likes

Toffe collectie! Ik heb de Gentleman vorig jaar ook overwogen. Fantastisch horloge, maar vond hem in vergelijking met de Conquest wel minder verfijnd. En de Longines is in 38mm met kortere lug to lug! Dat paste mijn polsjes (16,5cm) mooier. Doorsparen en het budget verdubbelen :sweat_smile:

1 like

Met de overname van de Zenith El Primero Manufacture Edition gisteren van @Neyra , leek het me een mooi moment om mijn horlogecollectie hier een keer te delen. Als achtergrond een beknopte, chronologische beschrijving van mijn horlogereis tot nu toe.

• IWC Portugieser Chronograph
    Mijn eerste serieuze horloge. Na meer dan 10 jaar draagplezier heb ik hier nog altijd geen moment spijt van gehad.
  • IWC Portugieser 7 Days
    Met mijn tweede horloge deed ik nog een stapje extra om mijn 40e verjaardag destijds te vieren.
  • Omega Seamaster
    Mijn enige vintage horloge, gekocht via een veiling. Onlangs heb ik het laten servicen en professioneel laten reinigen door @WillemvandenBer .
  • Omega Speedmaster
    Na de updates aan het uurwerk, de band en de wijzerplaat werd het tijd om een Speedmaster aan mijn collectie toe te voegen. Ik kocht het nét iets te vroeg, want deze uitvoering heeft helaas nog geen micro-adjust-sluiting.
  • Tudor Pelagos 39
    Een duikhorloge ontbrak nog in mijn collectie. Dit werd mijn ideale zomerhorloge van 2023.
  • Grand Seiko Omiwatari
    Dit bijzondere horloge kocht ik in Ginza, puur op basis van wat me in de boetiek het meest aansprak.
  • Rolex Datejust 41
    Na lang twijfelen besloot ik dat dit voor mij de ultieme configuratie is
  • Zenith El Primero Manufacture Edition
    De meest recente toevoeging aan mijn collectie. Of misschien beter gezegd: ik ben de volgende halte op de reis van dit horloge.

107 likes

Prachtig, en gefeliciteerd met de nieuwe Zenith, echt een topper!

4 likes