Jouw collectie op één foto deel XI

Bedankt :blush::pray:

1 like

Echt super! Ben op sommige stukken ben ik toch wel gezond jaloers. Geniet ervan! En draag ze in gezondheid :ok_hand:t3:

2 likes

Kan ik wel zeggen: Funky
image

2 likes

Heel tof deze set! Gevarieerd en uniek :+1:t2:.

2 likes

Een prachtige en unieke collectie :ok_hand:

2 likes

Is er een pijl op te trekken?
Is er een trend zichtbaar? :thinking:

34 likes

2 iconen, wat dacht je? :hugs:

Neem je tijd, doe niets waar je spijt van hebt, een lange koop je niet over 1 nacht. Ik kan me wel inbeelden dat inperken wel wat rust geeft, ik heb vaak hetzelfde maar ik kan mijn speedmasters niet weg doen… de andere hebben ook hun historie…

1 like

Vroeg ik me nog af Vincent: heb je die Hamilton Ventura nog?

1 like

Voorlopig nog wel, maar die gaar vroeg of laat naar het blauwe.

1 like

Wil je een analyse? Momenteel valt de Orient uit de toon want die heeft een duidelijke kleur en is een duiker. Esthetisch is de onderrij duidelijk verwant: Japanse smart-casual dress, want ook die Certinakast doet me toch wat aan GS denken. Wat overblijft zijn wat mij betreft de twee zwarte field watches. Ik weet alleen niet waar het naar toe gaat. Een collectie op twee genres? Of juist richting meer diversiteit? Komt kleur volledig te vervallen, of komt er juist meer in?

Ja!

Ja zeker waar, is bedoeld als m’n zomerknaller

Ja die zie ik ook wel.

De Clemence is een field watch en de Longines een pilotenhorloge. Ofzo.

Denk het wel, qua kledingstijl kom ik gauw uit bij die twee zwarte horloges maar af en toe pak ik iets van de onderste rij. Gewoon omdat ik die zo mooi vind.

Ik neig naar meer kleur, wil eigenlijk nog een rode plaat, groene plaat en blauwe plaat. En/of een grijze plaat maar dan echt wat donkerder dan het zilver van de Seiko

1 like

Gewoon lekker voor zo een gaan. Vind ik 10x leuker dan een Lange. :person_shrugging:

7 likes

Hmmm, jawel.

O.k.:

• de linker en de middelste op de bovenste rij overlappen erg;
  • ik zie ook erg veel overlap tussen de onderste drie.

Verder lees ik:

O.k., dan i.p.v. de silver dial KS, deze.
King Seiko red dial 37 mm SPB287J1 - Lepage

Squale Sub-39 GMT Green Vintage Dive Watch with Bracelet | Australia  Authorized Dealer - Monsoonal

heb je meteen een mooie en goede GMT;

Voila!

Kan die grijze Orient duiker er ook meteen uit.

Geen idee wat voor kledingstijl dat dan is, die een zwart horloge vereist. :thinking: Maar, o.k., dan één van de twee van de bovenste rij houden. Hoewel je, denk ik, beter allebei de zwarte kunt switchen voor een zwarte chrono, dan. Bijvoorbeeld deze:

(o.k., is eigenlijk meer anthraciet, maar wel een leuke en nog enigszins betaalbare mechanische chrono)

Nou ja, zoiets, dus. :slightly_smiling_face: :person_shrugging:
Doe er je voordeel mee! Of niet, natuurlijk. Jouw keuze, jouw leven, jouw geld. :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Die rode KS is een prachtige suggestie.

2 likes

Mijn eerste hele collectie foto! (2 Seiko duikers en een Casio Oceanus liggen in een laatje onder in de doos :sweat_smile:)

59 likes

Toffe set. Hoe is die Caturix van dichtbij?

Lang niet gek!
Behoorlijk mooi afgewerk voor de prijs. Alles netjes en degelijk afgewerkt. De endlinks van de stalen band vielen tegen. Maar heb ik niet gemonteerd en mischien valt het mee op het horloge.

Horloge zelf heeft een eigen smoel. Echt wat anders. Aflezen kost iets meer tijd. Maar went snel als ik m een paar dagen achter elkaar draag. Ookal dat komt zelden voor.

16 likes

Er is nog een verschil tussen mijmeren en effectief kopen gelukkig. De tijd zal het wel uitwijzen. En focussen op Speedmasters brengt ook rust, het is een prachtige set geworden alleszins :ok_hand: !

Mooi is ie zeker! Maar dan op de rubber band en niet op die lompe mesh van 16k :woozy_face::sweat_smile:

1 like

Leuk ensemble

1 like

Ja heel tof, leuke merken, modellen en kleuren! :ok_hand:t3:

1 like