Jouw collectie op één foto deel XI

Lekkere collectie hoor :ok_hand:t2:.

1 like

Ik heb ruimte voor 12, dus er is plek vrij voor iets nieuws maar heb er geen haast bij. Ben momenteel aan het kijken naar een cartier tank :star_struck:

3 likes

De zakhorloges e.d. maar even buiten beschouwing gelaten.

SOTC noemen we dit toch?
Er staat nog één en ander te gebeuren, want er liggen een paar stukken in reparatie. De te lange shortlist krijgt gestaag vorm en er is nog één en ander onderweg. Voorlopig nog wat horloges uitproberen en kijken, leren en genieten van mijn ontdekkingstocht. Fouten maken doe ik ook nog, maar dat is okay. Daarna gaan we wel uitdunnen (yeah right?) en focussen op kwaliteit.

Inderdaad: geen haast! :grinning:

Blijvers in roulatie:
Rado
Tissot
Royce
Boy London
Massy
Seiko 5
Seiko Titanium
Seiko Mod (beater & zwemmen)
MoonSwatch Mod (metal case om te delen met zoonlief)

21 likes

state of the collection

1 like

Thanks!

Sorry, ik wilde net mijn post aanpassen (kan niet?), maar ik kende de term inderdaad niet.

Ik moest denken aan SOOC, wat in de fotografie staat voor “Straight out of Camera” ofwel onbewerkt.

1 like

Dat heb ik vorig jaar gedaan, kill your darlings.

2 likes

Ohhh man :joy:

1 like

Ik vind ze allebei mooi, al hebben we een andere definitie van subtiel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

25 likes

Mooie gevarieerde collectie.

Thanks! Daar ga ik voor inderdaad :grin::+1:

1 like

met mijn leken-oog: heb je nou een paar dubbelen?

2 likes

Ik snap het. De serie is als volgt:

1 wit
2 paars
3 zwart
4 blauw
5 geel
6 oranje
7 groen
8 rood

En dan de limited f16602 erbij en nog de f20492

Maar ik heb nog een rode en zwarte dubbel ( staan niet op de foto )

1 like

Past makkelijk :grin:

81 likes

Leuk en kleurrijk

1 like

Thx. Datejust met de leisteen grijze wijzerplaat.

Die Alpina vind ik een van mijn gaafste horloges. Heb daar ook vier originele Alpina rubber banden bij. Met elke band wordt het een totaal ander horloge.

Zijn zeker interessante horloges.
Het enige horloge waar mijn vrouw “Dat was zeker een hele dure?” over zei was de Oris Aquis :smile:.

De Doxa heeft een hele aparte vibe.

Ik vind de Seiko SPB239J1 een van de mooiste horloges ever gemaakt.

2 likes

Ik zie hier wel veel rolexen opduiken maar de exclusievere horloges zoals de sugess hulk ed. zie je bijna nooit.

Zit toch maar een 3 weken wachtlijst op afhankelijk welke shipping methode je kiest?

4 likes

Dat kom omdat de meeste de iets verfijndere sugess niet kunnen waarderen.

4 likes

Ja er is wel best veel haat op die high end pieces en begrijpelijk ook. Het is een niche markt waar niet iedereen deel van is en exclusiviteit blijft belangrijk bij de aankoop van een uurwerk.

Ik hoop dat er een dag komt dat ik een volledige doos vol sugess tegenkom in dit topic, waarschijnlijk niet maar dromen mag altijd

Soms wel, kunnen ze stoer doen dat ze een flat 4 hebben ipv dat andere wat eigenlijk hetzelfde is :smiling_face_with_tear: