Jouw collectie op één foto deel XI

Naast de SMP en Sub date zijn dit de laatste toevoegingen. Binnenkort van plan om wat op te schonen en een Lange moonphase in de collectie te nemen.

63 likes

Op zoek naar een vervanging voor de Batman in de collectie. Met de Pepsi er langs die ook op Oyster is, geeft het teveel overlap.

Lang gedacht dat een 116600 SD4k de oplossing zou zijn, maar ik pak maar niet door, en dat zegt ook wat.

Wat is nou de mooiste aanvulling? Voorkeur Rolex/AP.

De shortlist:

• Daytona 116500LN
  • YM everose op OF
  • of toch de SD4k ?
  • APRO gonst wel eens door mn gedachten
  • …?

Zie ik wat over het hoofd?

55 likes

Mooi! Hoe is het om de BB54 naast de SMP te hebben?

Jubilee op een van je GMT’s?

3 likes

Een chrono!

(gouden) Speedy
(gouden) Navitimer
(gouden) El Primero
JLC Master Control Chrono

1 like

Ben toch van zwart en staal zo te zien :sweat_smile:

28 likes

En toch een beetje goud :star_struck:

16 likes

Ja, de 126500.
Maar die draag in nu een tijdje, en het enige wat ik denk; ja, echt Rolex. Bouwkwaliteit helemaal top. Maar gaaaap, dat is het dan ook wel weer. Ik heb zin in m’n AL&S.

Morgen maar eens ophalen weer.

5 likes

Ja die lijkt wat weg te vallen, echter de Ebel heb ik vorige week toegevoegd dus heb mijn chronohonger wel even gestild (Daytona is meer een logische toevoeging dan dat ik perse een chrono wil)

Speedmaster heb ik meerdere (keren) gehad maar die vertrekt steeds weer zo vlug als ie kwam…

JLC chrono is wel gaaf overigens :ok_hand:

Vind de nieuwe wel echt een verbetering dus die zou ik wel lusten. Toch de 16520 looks “zoals ie heurt” maar dan modern. De 116500 is gewoon goed maar geen spetter. De 116520 vind ik vlees noch vis en mi. de minst aantrekkelijke.

Tja AL&S prachtig. Die moet er ook nog eens een komen. Maar zo ver ben ik nog niet in m’n smaakontwikkeling :relieved:

1 like

In mijn optiek compleet verschillend. Komt ook omdat ik de SMP eigenlijk nooit op de stalen band draag maar altijd op rubber. De BB54 daarentegen altijd op staal. Maar de klik met de BB54 is er gewoon niet echt. Misschien omdat ik ook vaker de sub draag.

1 like

Je geeft de voorkeur aan zeer goed gemaakte massaproducten die bovenal zeer herkenbaar zijn door kenners en leken? En je bent nog niet klaar om te genieten van horloges die met de hand zijn afgewerkt op een zeer hoog niveau?

Dan beleven we de hobby anders en kan ik je geen zinvol advies geven.

Zelf heb ik er (onder meer) een paar kroontjes uitgegooid en een Lange voor gekocht, dat bevalt nog beter dan ik vooraf had gehoopt.

9 likes

:point_up:

4 likes

Ik zou eens een Milgauss in de set verwerken. De z-blue is in het echt prachtig. Dat alleen doet niks voor de variatie, dus als het daar om gaat zou ik een witte 116500 adviseren.

Leuker nog is variëren met 4 en 5-digit.

Nóg leuker is de genoemde RO. Zou altijd de 15450 pakken :ok_hand:

1 like

Ik begrijp dit statement vanuit de hoeveelheid kroontjes in de collectie. Ik zie dat meer als de basis van de collectie. Daar kan ik enorm van genieten.

De Ebel en Octofinissimo zijn bepaald geen massaproducten en voor velen beperkt herkenbaar. Het mag dus zeker die kant uit.

Laat je gerust horen :+1:

3 likes

Vacheron Constantin American 1921, Lange is top en supermooi maar een 1921 daar kunnen ze niet aan tippen naar mijn bescheiden mening

1 like

De hele collectie op 1 foto. Ingepakt en wel voor een leuke GTG :slight_smile:

43 likes

Wat een knaller toch die Zenith! Enjoy!

1 like

Een paar suggesties:

Een guilloché wijzerplaat voegt echt iets toe, door de manier waarop met het licht wordt gespeeld.

Voorbeeld van AVW:

Of uit eigen collectie:

De Lange Moonphase blijft een favoriet:

Een Patek (gepast bij een GtG) annual calendar:

Of een Nederlandse topper, Grönefeld Principia Blue limited edition:

De keuze is enorm in dit segment.

24 likes

Je bent toe aan een nieuwe fase.

@Bauhaus geeft de perfecte keuze aan.

Ik heb deze ook op een gtg gedragen en werkelijk een prachtig horloge. Komt mede door de kast.

Sorry voor de hele slechte foto. Doet dit horloge geen eer aan :see_no_evil:

14 likes