Hele mooie set zo! Maar je weet je volgende uitbreiding al:

The Complete History Of The Rolex Cyclops
The Complete History The Rolex Cyclops Date Window Magnifier One of Rolex's biggest surprises this year—and the most contr...
Hele mooie set zo! Maar je weet je volgende uitbreiding al:
Precies. Heel erg mooie horloges, uiteraard, maar voor mijn gevoel niet echt zinnig meer in termen van de hoeveelheid extra plezier per extra euro. Tenzij je dagelijks met een loep naar de anglage van je balanskloof ligt te loeren natuurlijk. Dan heb ik niks gezegd.
Dat is al een paar trappen omhoog, maar ik heb zeker wel een paar horloges die ik prachtig vind. PP heeft een rommelige catalogus vind ik, die wat afbreuk doet aan het merk. VC vind ik wat te klassiek, behalve misschien deze
Lange vind ik echt fantastisch mooi, dat duits kantje ligt me wel. Een Saxonia Moonphase of een 1815 up down is echt grailmateriaal.
Maar de vraag is een beetje hetzelfde zoals met vintage Rolex, ga ik die wel dragen… ik zit ook nog steeds met een titanium GS sportmodel in mijn hoofd, als GS fan zijnde. Dat zou ik meer dragen denk ik
Het een sluit het ander niet uit op termijn… maar een nieuwe keuken en badkamer, herinrichten van de tuin enzoverder staat ook wel eens op de planning. En dan weet ik niet zeker of ik zoveel geld wel in 1 horloge wil stoppen in de nabije toekomst
Dit inderdaad. Het wordt wel heel gek dan
Dat snap ik! Ik vond hem af en toe wat groot, dat houdt me tegen. Maar ik sluit niets uit
Geluk halen uit materiële zaken, kan slechts plaatsvinden in een omgeving waarin geluk reeds bestaat.
Mr Mojo
Ik wil een Tank en een Zenith A385
Ja, die sieren je pols wel goed.
Met 1 Rolex te offeren ben je er bijna zeker?
Dat schiet aardig op dan.
Ik heb alleen moeite met kiezen.
Daar hebben we een topic met polls voor.
Simpel. Gewoon die met roman numerals wegdoen.
Super toffe set jasper, de cartier, zenith en speedy blijven blijvers en dat geeft wel al een basis rust in de gehele collectie.
Ik begrijp je wat betreft de railmaster, er is veel meer om naar te kijken (kastvorm indices enzv), het enige wat de explorer meebracht was rolex…
Keep it up!
Dank @Stifstaf dat ik mij weer eens mag uitleven.
Vooropgesteld dat @illewoare echt een prachtig collectie heeft maar een aantal basis beginselen nog niet heeft begrepen als het over rolex gaat. Alsof de passie nog een beetje ontbreekt
Ik lees een aantal zaken. Even ter verduidelijking:
Soit. Ik zou en moest er ook 1 hebben. Het werd een sub met dome. Check. Gelukt. Gewoon een sub zonder cyclops.
Toen kwam de echte purist in mij boven. Een 5513. Mooier wordt het bijna niet. Check.
.Ook die konden we afvinken.
Tja en een gmt dat lust ik ook wel. Daar ben ik wel iets dieper voor gegaan. Gilt én, daar komt die, zonder de lelijke cyclops (overigens ben ik er inmiddels wel aan gewend als ze er wel
1 hebben) zie daar mijn laatste aanwinst. Met t38
Een gmt is van nature al heel erg aanwezig en druk (veel kleur en veel wijzers) Natuurlijk is een cyclops handig voor de wat oudere onder ons, maar mooi is anders. Een gmt is vele malen mooier zonder cyclops. Nu wil het, dat ze in de begin jaren deze met en zonder cyclops leverden.
Dus zoek en ge zult vinden, en anders is er truedome met een D38 tropic ipv het originele t38 glaasje.
En @illewoare nu nooit meer speken over een mod als het gaat over domed rolex.
Dus er is nog hoop voor je.
De uitslag gaat mij niet helpen
Danku voor de wijsheid ! Ik zal het niet meer doen… vergeef me
Ik ben inderdaad maar oppervlakkig onderlegd in de geschiedenis van Rolex. Snel even gekeken heeft de GMT master al een saffier en cyclops vanaf 1988. Dat begint al aardig vintage te worden. En de cyclops zit al op plexi’s vanaf 1948, weliswaar op de datejust. Maar goed te horen dat ze effectief zonder cyclops bestaan hebben
Mijn beeld van een vintage gmt is dit, vandaar sprak mijn buikgevoel… maar hoe dan ook vind ik dit nog steeds wel een prachtig model.
Dat is een feit… prachtige foto’s
de cyclops is door Rolex geïntroduceerd in 1955 op de 6542 (tropic 115).
De Datejust is altijd zonder cyclops verkocht tot eind jaren '50.
de rabbit hole is helaas nog dieper;
4 digit matte plaat → 4 digit gilt jaren '60 → 4 digit gilt jaren '50
en dan kun je nog dieper vast komen te zitten, ergens naast John Goldberger
ik vond dit terug:
The Complete History The Rolex Cyclops Date Window Magnifier One of Rolex's biggest surprises this year—and the most contr...
Ik vermoed dat er een hele overgangsperiode zal geweest zijn en misschien vandaar verschillende jaartallen gebruikt worden voor de introductie van de cyclops? Ik ken er verder weinig van
en dan kun je nog dieper vast komen te zitten, ergens naast John Goldberger
Dat is niet direct mijn ambitie
dank voor het delen! ik ga mij erin verdiepen
check - 1955 is de eerste keer dat er een referentie standaard met cyclops werd geleverd (de 6542). Vanaf 1953 kon je een Datejust met cyclops krijgen als optie.