Zo werkt het bij bij niet, helaas. Al mijn horloges zijn in principe beaters, en als de kans op schade echt heel groot is draag ik mijn Casio.
Misschien dat ik een keer een nette duiker moet aanschaffen, een Longines Legend Diver of zo. Die zou kans maken om ook buiten het zwembad gedragen te worden.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat het bolle saffier nogal reflectief is. In combinatie met de matte geprinte plaat en brede lume op de wijzers zoals mijn Railmaster is het geen probleem, maar bij de AT kan de afleesbaarheid mogelijks wat te wensen over laten. In dat opzicht is een Explorer wel wat beter.
Er dwalen er hier een paar rond op het forum (quartz alleszins), misschien eens horen hoe zij dat ervaren
Een IWC Pilot mark XV is ook zo’n topper trouwens! Alleen vind ik die stalen band niet zo mooi.
Niet perse een aantal hoor Anthony. Gewoon strippen tot het absoluut minimum. En van daaruit vertrekken. Sommigen zouden het indikken noemen. Ik versta daarbij, de duurste stukken houden en met de opbrengst van de verkochte stukken een ander duur horloge kopen. Das is in dit geval maar de halve waarheid.
Onrust mag ik het niet noemen, ik ben me nu gewoon aan het inlezen in de speedmastercollectie. Geloof het of niet, maar dat had ik nog nooit echt gedaan.