Het is me na bijna half jaar Rolex-only collectie gelukt om weer wat “diversiteit” toe te voegen met de jaarwisseling in het verschiet. Over de afgelopen jaren is er veel gekomen en gegaan; Cartier, Omega, Grand Seiko en Tudors.
Wat ging er uit in 2024:
-Tudor BB58 925
Ik durf het bijna niet te zeggen als Rolex “fanboy,” maar ik denk dat ik de Seamaster het mooiste horloge uit mijn collectie vind.
Die kan ik morgen afvinken. Precies goed voor mij, want geen hardcore diverman, niet te kostbaar voor die paar keer per jaar, solarquartz dus altijd paraat, 38.5mm
Heel knap horloge. En volledig silver, super uniek. Maar toch miste ik iets; stukje karakter en met name een goede bracelet. Ik hou gewoon echt van stalen banden.
Mijn smaak is ook maar de mijne. Als je van eenvoud houdt dan is een IWC Mark XX een mooie vervanger voor de explorer. Met de explorer is uiteraard ook niets mis!
Dan wel op de stalen band anders is het geen equivalent. Die nieuwe stalen IWC banden met easy x change systeem zijn top (ben een fanboy geworden van die band…)