Jouw collectie op één foto deel XI

Welke krijgt meest draagtijd? En welke geniet je meest van?

1 like

Thanks!

Leuke aflevering. Als je meer van deze tips hebt hoor ik het graag!

1 like

Nice! :clap::clap:

1 like

Ze krijgen bijna allemaal ongeveer evenveel tijd. Maar de twee Seiko’s Presage krijgen weinig en de GS quartz en de Seiko’s Prospex krijgen nauwelijks tijd om de pols.

Bij elke wisseling verschijnt er weer een glimlach op mijn gezicht.
Maar de nieuwste aanwinsten, de GS met de groene plaat en de Z-EP, geven op dit moment het allermeest plezier.

1 like

Met de Sinn en CFB in de overweging om het nest te laten verlaten.

23 likes

Wat een geweldige collecties komen hier voorbij zeg!

Hierbij mijn bescheiden bijdrage:

Dit jaar mocht ik de prx, sea-dweller, speedy en casio tankjes verwelkomen. Heb ik afscheid genomen van een Breitling Superocean Heritage II.

Wensen voor 2024:
Omega Seamaster wit op rubber

Baltic Salmon

Al is zo’n Aqua Terra ook wel erg lekker.

33 likes

Hoe bevalt die G-shock? Ben zelf namelijk aant overwegen om zo eentje aan te schaffen in de loop van volgend jaar :grin:

Zeer uitgebreide collectie. Wat is het grotere plaatje? Want voor mijn gevoel zie ik allemaal dezelfde horloges.

1 like

Prima horloge, beetje stijve band. Maar wat een prachtig display.

1 like

Opschieten dan!!!

3 likes

Nu je het schrijft, zie ik het zelf ook🤥

Wel bijna allemaal verschillend , al is het soms alleen het serienummer.
:wink:

Bedoel het absoluut niet vervelend of bijdehand, maar meer van ben benieuwd naar het verhaal achter de collectie. Wat voor modellen zijn het? Uit welke periode?

1 like

Zoals in de meeste gevallen begint het met een horloge ( in dit geval een Seiko Goldfeather). Omdat ik graag een Goldfeather met een geprinte wijzerplaat wilde in een onberispelijke staat was het toch lastig om er een te vinden. Vaak na aanschaf was er toch wel een minuscuul vlekje of iets wat het niet perfect maakte.Daarnaast waren er toch wel verschillende modellen van de Goldfeather die steeds meer mijn interesse kregen. Zeker als ze in een mooie staat verkeerden was het lastig om ze te laten liggen. Op een gegeven moment was de horlogedoos dusdanig met Goldfeathers gevuld dat ik besloot de doos dan maar helemaal te vullen met deze mooie Seiko horloges.
Het is daarna nog wel een beetje doorgeschoten maar nu komen er waarschijnlijk geen golfeathers meer bij.
De jaartallen zijn vanaf 61, 62, 63, en waarschijnlijk ook 64

30 likes

Prachtig! It all makes sense. Mooie unieke horloges, niet eerder voorbij zien komen. Was goldfeather een lijn net zoals King Seiko of Grand Seiko destijds?

2 likes

Nu is het een lijn bij Credor.

17 likes

Ik verlustig me er graag aan.

1 like

Heel erg mooi dit.

1 like

Wauw! Mooie collectie! :+1:

1 like

:rofl::rofl::rofl: Zou @DuifOpTijd het gehaald hebben?

1 like

60 likes