Jouw collectie op één foto deel XII

Dit natuurlijk. Schitterend ding en een mooie toevoeging aan je collectie.

2 likes

Dit zijn prachtige horlogeplannen en goede aanvullingen voor je huidige collectie. De nomos is :heart_eyes:

Als daily met stalen band zou de Saxonia afvallen. Ik heb gestemd op de Aqua Terra, maar vind de Shades of de versie met de horizontale teak dial beter in proportie. Wat vind je van de Aqua Terra Shades? Veel gepolijste delen dus flashy, maar nog steeds erg mooi.

Voor een blend tussen de Aqua Terra en Oyster Perpetual zou je ook voor een The Citizen kunnen gaan. Ik heb nu de linker en het heeft mijn honger voor een blauwe GADA watch gestild. Het enige minpunt van dit horloge is dat de plaat in de meeste lichtsoorten er donker navyblauw uitziet, en de felle sunburst kleur(die in fel licht richting turkoois gaat) alleen tot uiting komt in direct licht.

12 likes

Verkeerde topic dit!

2 likes

Ik heb natuurlijk de Lange gestemd :smile: Maar je kan ook voor een van de stalen horloges met blauwe dial gaan en dan een rosé of geel gouden Lange in plaats van die Nomos. Of heb je echt je zinnen gezet op die blauwe Lange? Een tripje Japan en dan kan het zomaar zover zijn ineens :wink:

1 like

Ik had niet anders verwacht van jou :smiley:

Klopt wat betreft de Lange kleuren. Alleen denk ik dat ik een rose of geelgouden horloge minder ga dragen dan witgoud. En als ik all in ga voor een Lange, dan zou ik die graag ook vaak dragen. Er is genoeg keuze in witgoud met zwarte wijzerplaten, maar dan vind ik blauw wel wat frisser. En zo kom telkens weer op die automatic uit. Maar misschien denk ik er gewoon teveel over na en moet ik mijn blik verruimen wat dat betreft :thinking:

De rose gouden versie is ook wel een topper moet ik zeggen…

Dat zou nog eens een droomreis zijn! Ik ben er 8 jaar geleden al eens geweest en ik ga zeker en vast noge eens terug. Maar het zal nog even bij mijmeren blijven denk ik.

9 likes

Klopt ook weer. Maar blauw en staal is wel een leuke combi natuurlijk. Ik ga die Ingenieur zeker nog eens passen wanneer ik er tijd voor vind :slight_smile:

Ik heb een hekel aan PCL’s en ik heb moeite met sunburst wijzerplaten. De skyfall heeft een licht sunburst effect maar het is geen zuivere sunburst gelukkig. Hoe mooi ik ze vind op foto, sunburst zijn nog nooit een succes geweest hier. Die Citizens vind ik wat generiek, maar wel mooi afgewerkt natuurlijk :+1:

1 like

Easy, als je de keuze en mogelijkheden hebt: de saxonia. Een van de mooiste horloges ooit :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Huidige stand van de ‘main’ collectie. De GS, Tudor en Omega’s zijn best wel vaste waardes.

De Navitimer zie ik op z’n tijd plaatsmaken voor een Speedmaster, Zenith Chronomaster Sport, el Primero, of Daytona 16523.

47 likes

Leuke Dynamics!

2 likes

Thanks! Heerlijk dragende horloges en wat mij betreft oprecht jammer dat Omega deze serie de nek om heeft gedraaid.

2 likes

Als ik zo’n mooie Dynamic zie dan kan ik niet achterblijven. Die GS staat trouwens ook heeeel hoog op mijn lijstje voor 2026!

Een mooi setje gekke Omega’s, nogsteeds de mooiste chronograaf (voor mij), twee superfijne GADA’s (VPC en Serica) en een vintage beauty. Ik ben tevreden!

51 likes

Das een leuk setje !

2 likes

Thanks!

Haha de lange blijft favoriet :grin:

Als het antwoord op die vraag nee is, moet je je sowieso afvragen waarom je niet altijd hoger op zou gaan :sweat_smile:

Ik zeg het al jaren. :sunglasses:

3 likes

Lekkere obscure Omega’s en al met al een fijne eigenzinnige collectie! Chapeau! :ok_hand:t2:

2 likes

:fire::fire::fire::fire: goeie smaak man

2 likes

Met deze Rolex-optie heb ik niets en ik vraag me af of jij een Rolex dagelijks zou dragen.

De Saxonia is de mooiste keuze, maar de Skyfall AT is echt perfect van maatvoering en vol fraaie details.

Lastige keuze.

26 likes

Mooie Big Crown. Wel vreemd dat een '58 model een secondewijzer heeft uit 1955. Benieuwd wat er nog meer niet helemaal koosjer is.

Zo hoort hij te zijn: Reference 6538 Submariner ‘Big Crown James Bond’ | A stainless steel automatic wristwatch with gilt dial and bracelet, Circa 1959 | Important Watches featuring Exceptional Discoveries: The Olmsted Complications Collection | Watches | Sotheby's

4 likes

En in het echt nog een stuk mooier dan op de foto’s! Ik was echt onder de indruk van de wijzerplaat toen ik jouw Skyfall AT mocht bepotelen.

2 likes

Dit is de huidige stand van zaken. De laatste aanwinst is de GS sbgh273 waar ik geweldig blij mee ben. Overall tevreden met de huidige collectie.

48 likes