Klopt wat je zegt over de Rolex. Ik vind de nieuwe matte plaat wel mooi op foto’s en in theorie klopt het plaatje wel, maar ik zou die nooit boven de Skyfall verkiezen.
Wat vind je van de Ingenieur tov de Skyfall? Ze zijn gelijkaardig van gewicht, de Skyfall is iets dikker en kleiner, beide een textuur wijzerplaat. De AT is iets generieker vind ik (eenvoudige gepolijste bezel, Omega kast, endlinks…) maar hij is ook gewoon mooi.
De Lange is op geen enkele manier te vergelijken natuurlijk, behalve het kleur. Ik zou ook voor een rose gouden saxonia kunnen gaan op termijn en nu de AT of Ingenieur erbij.
De grap is, ik dacht ook altijd dat rosé of geel goud te opvallend zou zijn om dagelijks te dragen, wit goud is de beste optie als een daily. Tot mijn eerste rosé gouden horloge met witte/zilveren dial… toen kwam ik er pas achter dat je die met gemak dagelijks kan dragen en juist goed wegvalt op de pols. Een vriend van mij heeft exact hetzelfde ervaren. Mijn en zijn meest gedragen horloge vorig jaar was de goudkleurige.
Maar misschien moet je eens een goedkoop goudkleurig gecoat horloge kopen die rond de 7 a 8 mm is, puur om het te ervaren. Dan weet je het snel genoeg.
Naast dat Japan mijn favoriete vakantieland is, is het ook van alle plekken waar ik ben geweest op de wereld het grootste horlogewalhalla dat er bestaat. Je kijkt waarschijnlijk nu anders tegen horloges aan dan 8 jaar geleden, dus je kan zelfs een hele trip vullen met alleen maar horloges bezichtigen daar
Goeie tip alleszins, maar ik heb er al een paar gehad. De 35mm Connie, maar als daily vond ik die wat de delicaat omwille van de leeftijd. De bezel was er nl eens zomaar afgekomen op het werk… gelukkig teruggevonden, maar ik had er wel een schrik van opgedaan.
In die maat ging het goud op zich ging me wel goed af. Vandaar weet ik dat die gouden Tangente me sowieso goed zou liggen, maar dat is geen Lange natuurlijk
Maar dat was in beide gevallen niet eens doordragen om het echt gewoon te worden. En toen zag ik deze foto van een blauwe Lange 1 en zat ik weer bij de automatic
Ik ben er alleen niet uit welke kleur. De zwarte is neutraler en perfect als daily. Bij de blauwe valt het patroon op de wijzerplaat meer op, leuker als je vaker afwisselt?
De AT oogt wel duidelijk kleiner (en daardoor eleganter?) dan de IWC. De IWC had echt niet groter moeten zijn.
Dat is wel een meerwaarde als daily. Ik vond de voorganger Ingenieur 3239 ook wat aan de grote kant, maar die draagt sowieso wat groter denk ik. Ik heb de blauwe nog niet in het echt gezien, dus daar moet ik nog eens werk van maken
Spijtig te horen! Is dat met de nieuwe ook het geval? Want de goedkoopste kost nieuw ook al 5300 euro, daar mag je wel al wat voor verwachten.
Ik heb nog nooit een Portofino in mijn handen gehad, dus ik kan me er niet over uitspreken. Die vallen af dus
Ja, geld ook (of juist) voor de nieuwe. Sellita SW-300, gestanste wijzertjes met medium afwerking, gesloten caseback omdat ze weinig met het uurwerk hebben gedaan, kast-afwerking is oké, maar heel simpel. Het is echt een instapper voor IWC. Die 5k niet waard naar mijn idee.
Elk horloge heeft een emotionele waarde voor mij en zal ik daarom nooit wegdoen. In volgorde van verkrijging:
Tissot PRX - het horloge waarmee het begon
Longines Hydroconquest - mijn eerste automaat
Maen Manhattan 37 - mijn eerste open caseback en niet ronde horloge
Tag Heuer Carrera Caliber 5 - mijn huwelijks horloge
DUG Purist Typ 1 - mijn eerste Duitser en tevens Glashütte