Jouw collectie op één foto deel XII

Ieder zijn mening mbt sommige horloges. Ieder zijn smaak. Wat jou niet bekoort kan @illewoare misschien juist wel bekoren.

1 like

Zeker.
Vandaar mijn opmerking

:wink:

3 likes

Dar snap ik wel. Het is ook een sober ontwerp en die saxonia automatische uurwerken zijn naar Lange standaarden niet heel boeiend. Geen chatons, geen volgouden rotor of micro rotor enz. Maar alles tesamen vind ik het een heel tijdloos ontwerp. Het is zeker niet zo spannend als mijn Zenith, dat is een feit, maar een witgouden kast voelt toch echt anders aan en dat zie je niet op een foto. Plus die is maar 7.8mm dik met 72 uur PR en automaat, nog zoiets wat je in het echt moet ervaren. En alles is mooi strak, net alsof het in 4k is en de rest HD. Dat gevoel heb ik ook met GS wijzerplaten bv :blush:

Het enige waar ik het niet over eens ben is de subdial. Die secondenwijzer zit mooi tussen de uurwijzer en de rand en de 6 uurmarker kan er nog net mooi bij. Helemaal in balans imho.

Ik twijfel zelf ook wel of het mij de prijs waard is of ik net nog hoger moet gaan om meer Lange in huis te halen dan een eenvoudige instapper zoals deze. Maar dan wordt het helemaal gek van prijs :crazy_face:

Klopt helemaal. En vorig jaar zat ik op hetzelfde punt en heb ik niet doorgepakt en nu ben ik er weer. Een soort van winterblues die elk jaar terugkeert precies :sweat_smile:

4 likes

Natuurlijk niet, sjef. Dat kan gewoon op tijd. Jeweetwel, per minuut, wat ieder horloge weer kan geven.

Hij had 'm mee om 'm aan mij te laten zien, stopte 'm vervolgens in z’n binnenzak (het was guur), en flikkerde bijna met hele hebben en houwen een sloot in omdat ie de bal in de wal had getikt. :rofl: Ik zal niet zeggen wie het was, maar het was een Saxonia Thin die hier een beetje de forumdel is geweest.

Deze, en de twee-wijzer broer er van, zijn in het handje echt serieus mooi. De enige kritiek die jij hebt waarin ik me 100% kan vinden is dat de subdial iets naar beneden had moeten zakken.

Dat gezegd: Ik vind stiekem mijn SBGW231 mooier. Die heb ik overigens ook leren kennen omdat datzelfde forumlid van dat golf verhaal ooit tijdens een rondje golf een 231 bij zich had. Hij verkocht 'm later, en moest heel erg huilen van de afschrijving, wat bij die Lange een stuk minder was.

Onzin, ik heb het jaren gedaan, nog nooit een uurwerk aan gort gemept wegens de vele g krachten van mijn swing.

Door ze als Tee te gebruiken? Ik raak de bal gewoon meestal, daar merkt een horloge niks van.

Dus omdat jou dat niet gebeurd, is het gelijk onzin?

Kan natuurlijk, maar zou het toch niet zo bestempelen.

Ik zou niet weten waarom die Fortis (nieuw) en jlc (bijna nieuw) dan kapot zijn gegaan. Bij die Memovox gebeurde het zelfs tijdens het golfen.

Wat dus zeker niet wil zeggen dat er horloges zijn die er wellicht wel goed tegen kunnen :smile:.

1 like

Bij Zenith raden ze het iig af:

3 likes

@rjbroer kom er maar in…

Haardhout hakken met horloge is dus af te raden?

Ja, ik geloof meteen dat het heel mooi gemaakt is en geweldige macrofoto’s oplevert. Maar ik vind het ontwerp in de basis gewoon (helemaal) niet mooi. En dat ontwerp gaat niet opeens veranderen, wanneer ik er een in m’n hand heb. :person_shrugging:

Ik heb nog nooit gegolfd, uitgezonderd minigolf, maar ik heb nooit geweten dat dat zo’n extreme sport was. Ik ga er nu toch anders naar kijken. Bij wijze van spreken natuurlijk. Het blijft een campingspelletje voor kakkers.

Dat is correct. Je kuiert naar een plek toe waar je een klein balletje moet slaan, maakt twee zwaaiende bewegingen, en kuiert naar de volgende plek waar je dat herhaalt. Zo lang je geen plaggen uit de grond staat te meppen vind ik dat ieder zichzelf respecterend anti-schok systeem die aanslag moet kunnen overleven.

Ik doe wilder tijdens het maken van een boemboe, zeg maar. Daarom ben ik op disc golf over gestapt. Dat is de leukere sport.

Iedere horlogemaker die een toolwatch of robuust horloge op de markt zegt te brengen met een verend systeem rond de balans-as zou zich de ogen uit de kop moeten schamen als hij riep dat golfen niet kan.

1 like

Het is ook geen sport. Het is een spelletje. Net als knikkeren, poolen en schaken.

4 likes

En darten natuurlijk.

2 likes

En Formule 1

2 likes

Jij hebt dus duidelijk nog nooit een club in je klauwen gehad… het is zeker een sport, en ik durf te zeggen een van de moeilijkste, maar ook een van de mooiste sporten die er bestaan

Graag plaggen slaan na de bal en niet ervoor. Ik doe hem ook af, niet alleen omdat ik een golfhorloge draag

Vaak genoeg. Je wandelt wat en slaat af en toe tegen een bal. Nooit een hartslag van boven de 100 gehad.

Ja misschien van de leuke meiden op de baan. Maar niet van het spelletje zelf. Ik denk dat je van snooker nog sneller uitgeput raakt.

1 like

Ah ok, dan als je een hartslag een beetje wil ophogen dan moet je speedgolf misschien proberen of wat geld in te zetten per hole in een matchplay wedstrijdje

Is dat de definitie van sport?

Beetje zoals skieen eigenlijk. Naar beneden glijden en weer met de lift omhoog.

Tijd genoeg om niet moe te worden.

1 like

De enige calorieën op de golfbaan verbrand je, als je de veel te jonge vrouw van de gepensioneerde ondernemer aan de bar naast je, te grazen neemt.

2 likes