Jouw collectie op één foto deel XII

Ja die is fantastisch!

Heb bij de mannen van de tijd @De_Guru de titanium versie op een metalen band mogen passen.

Echt oprecht een heel mooi horloge als je van toolwatches houdt. :ok_hand:

En valt ook nog eens mooi op de pols. Volgens mij bij ace in Amsterdam te passen en te koop.

2 likes

Neejoh de droomset is een vintage day-date collectie van alle grote en semi grote merken van toen. Ik vind het prachtig om te zien hoe merken zoals Breitling (sicura), Royce, Ricoh, Mido, Bulova, Tissot, Citizen etc dit model ook neergezet hebben sommige meer dan 50 jaar geleden. Dat durven ze allemaal niet meer, en kwa secuur de tijd bijhouden koop je hedendaags voor hetzelfde geld niet eens een echte upgrade op je automaat.

Mijn Seiko verzameling is praktisch compleet, ik heb de modellen van de Age of Discovery line up en van de Olympische spelen die ik wilde hebben (gemaakt toen Seiko timekeeper was van de Olympische spelen in Barcelona 1992 en tevens nu 30+ jaar later nog steeds enigste uurwerk met 1/100sec chrono, GMT + day-date)

Eigenlijk had ik een filmpje moeten maken met de 1/100sec chronos, world timers en perpetual calender met ‘dancing hands’ die tot het Jaar 2400 correct blijven en ook nog eens voor je naar dagen en datums kan zoeken in 1991 was dit magie en voor mij nu nog steeds.

Ik vind het prachtig om die 1/100 seconde chronos te zien spinnen 10 rondjes per 1 seconde je zou bijna denken dat ze er spontaan afvliegen en de 6m13-0010 perpetual vind ik 30 jaar later nogsteeds een knap staaltje techniek. Beide aan het einde van een hele innovative periode maar toen kwam het digitale horloge de mini computer en dag 95% van de quartz crystal innovatie. Misschien dat ze het ooit ook kunnen met een spring drive of automaat, maar niet meer voor deze prijs.

7 likes

Ik denk ook dat het erg knap is dat je bepaalde modellen überhaupt hebt gevonden. Dat mag hier wel even gezegd worden! :clap:t3::clap:t3:

Mijn niet-Seiko en niet-Squale deel van de verzameling.

36 likes

Doe het eens omgekeerd. Flikker er nou eens wat toolwatches uit.

Ik vermoed dat je de Rolexen, Longines, en Halios (als beeater) zou kunnen houden, en de rest er rücksichtslos uit zou kunnen gooien. In plaats van de Halios zou het ook de SKX, de Marinemaster of de Squale kunnen zijn, maar een five piece met één net horloge, drie Rollies en één beater-duiker zal in roulatie steeds gedragen worden zonder dat je je schuldig voelt over mindere goden in de kist die je nooit draagt.

Of anders gezegd:

Wat draag je niet (vaak)?

Als dat toevallig wel de Rolexen zijn of zo, ook prima hoor, maar ik heb een vermoeden dat je die regelmatig om hebt.

1 like

Origineel en onalledaags :+1:t2:

1 like

49 likes

We houden het met dit kwartet simpel.

24 likes

Gave collectie! Toffe niet alledaagse horloges.

1 like

Hele gave burger :+1:t2::+1:t2:

1 like

Prachtig

1 like

Prachtig

Prachtig

1 like

Hé fate, verfrissend idee :+1:t2:.

Datejust en sub zijn inderdaad de meest gedragen horloges. Sub is even weg voor een onderhoud. GMT coke was de droom, maar ik draag hem niet regelmatig, misschien inruilen voor een cartier of een ingenieur. Skx, tissot en de titanium seiko hebben emotionele waarde dus zou je niet tot de kern collectie kunnen rekenen (al doe ik daar niet aan, zijcollecties).

Longines en squale hebben het nest inmiddels verlaten en zijn vervangen door de doxa en er is nog een seiko tuna bijgekomen. MM300 en de breitling komen weinig aan de pols maar zijn ook lastig weer te vervangen.

Met andere woorden, veel om over na te denken :innocent: maar ik flipper niet zo snel dus ik ga er lekker wat tijd voor nemen.

1 like

Dit kan er gewoon uit hoor

1 like

Tja, als je het zo bekijkt…:sweat_smile:. Lekker rigoureus. Ok, dan heb je iets van 4-5k. Wat zou daarvoor terug moeten komen dan?

Die gouden heuer uit t blauw

5 likes

23 likes

Dank je! Hou er wel van.

1 like

Toegegeven, ik al ben ik niet van de chrono’s, die is inderdaad wel leuk.

Alleen jammer dat ie niet akkoord gaat met 4k, heb het hem net nog gevraagd :wink: