Jouw collectie op één foto deel XII

Ik denk SBGX265

4 likes

Dat is inderdaad een SBGX265. 37mm tegenover de 40 van de SBGP in het blauwe deel. De SBGP is echt blauw, terwijl de SBGX vaak een zweem van lila heeft.

1 like

Die Uncle Straps band (1479) is fantastisch. De hele sterke taper en de fantastische quick adjust maken het enorm comfortabel voor alledaags gebruik!

1 like

Ik houd met een schuin oog de Sinn 356-072 in de gaten, dat is de beoogde volgende toevoeging maar op zijn vroegst voor in de winter.

Ik was eigenlijk nu op jacht, maar toen ik een mooie deal op de Oris vond is het grootste deel van dat budget daarnaartoe gegaan.

Zenith Chronomaster Sport met witte plaat zou een andere kanshebber zijn, maar dat is meer dan dubbel de aanschafprijs van de Sinn dus dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

4 likes

Heel tof!

En deze, dan?

15 likes

Staat/stond hoog op de lijst. Echter, mijn gezonde dosis OCD neigt mij ertoe zoveel mogelijk te zoeken tot 20mm lugs zodat ik een mooie collectie banden kan aanleggen die ik universeel kan gebruiken, en de Carrera Glassbox heeft een fantastische breedte van 20,5mm :grimacing:

Ik weet het, voor menigeen is dit heiligenschennis, zelfkastijding, noem het maar. Vecht maar met mijn OCD als je er zin in hebt :smiling_face_with_tear:

1 like

Ff snacken, verder sparen en voor ‘the real deal’ gaan.

Snack:

8 likes

Jammer, want 19mm is het nieuwe 20mm.

19-16mm is echt een perfecte maat voor een band.

1 like

Mooi horloge, niet lang geleden nog in de handen gehad. Kan niet echt meer wennen aan een 1hz secondewijzer, en voel met de huidige rotatie van 4 ook niet direct de neiging om te snacken. De Omega functioneert prima als GADA :slight_smile:

1 like

Ik heb me, de afgelopen 30+ jaar van de horloghobby nog nooit laten tegenhouden door lugwidth, als ik een horloge echt gaaf vond. Er is altijd een mouw aan te passen. Sowieso is er een perfect passende lederen band van TAG Heuer zelf. En daarnaast passen sommige 20mm banden ook wel en zijn 21mm banden ook te vinden en zeker te laten maken.

17 likes

Het hoeft jou er ook niet van te weerhouden, maar dat doet het mij in dit geval wel. En ik zal een horloge er heus niet om laten liggen als ik er helemaal weg van ben, maar met dit specifieke voorbeeld leg ik liever wat meer neer voor de Zenith met met zijn fantastische uurwerk.

O.k., dat is weer een ander punt. :thinking: Jij hebt liever een Zenith dan een TAG Heuer. Helemaal prima. Jouw geld, jouw horloge, jouw keuze. :+1:

Dank voor de info. Draag je hem nooit op de OEM band?

Ook zeker wel, maar maakt hem net wat meer bulky. Op mijn smalle 16,5cm pols gaat de US veel beter naar mijn bescheiden mening.

14 likes

27 likes

Ik moet zeggen Ed, ik heb er zo eens over nagedacht afgelopen dag. Mijn (wellicht overtrokken) overtuiging dat een collectie aan horloges met gelijke lugs ideaal is, is een eigen leven gaan leiden toen ik de Cartier, Omega en een Studio Underd0g had met allemaal 20mm en allemaal een nogal monochrome uitstraling, waarin ik universele bandjes op alledrie mooi kon dragen.

Inmiddels is er ook een Squale met wat kleur en een Oris met heel veel meer kleur, wat er ook toe geleid heeft dat elk horloge zijn eigen bandenrotatie heeft. De Omega gaat op origineel, Uncle, Zealande rubber, NATO en er is een Jean Rousseau sailcloth onderweg. Voor de Squale heb ik 2x staal en zwart en oranje tropics. De Oris leeft nu op brons, maar heeft ook een origineel leder onderweg, en voor de Cartier ligt hier helemaal een veelvoud aan bandjes.

Veel woorden om te concluderen dat, ondanks dat mijn overtuiging zich op een natuurlijke manier had ontwikkeld, mijn collectie inderdaad meer verdient dan een vaste lugbreedte en universele bandjes.

Bottom line: dank voor de eye-opener!

4 likes

Nou, wat een mooi inzicht! En ik waardeer het dat je dit zegt! :blush: :+1:

Met de Chopard 1860 erbij een mooi vijftal👌

51 likes

Kleine wisseling van de wacht. De zwarte heeft inmiddels een ander baasje.

Voor:

Na:

34 likes