Jouw collectie op één foto deel XII

Een deel van mijn collectie bestaat uit horloges die later erg populair zijn geworden. Dat was nooit mijn oorspronkelijke bedoeling bij de aankoop… ik koos ze vooral omdat ik ze zelf mooi vind. Sommige had ik al vóór ze populair werden, andere heb ik kunnen bemachtigen toen ze al erg gewild waren.

Ik vraag me af of het de moeite is om dit aspect te delen, of dat het misschien een verkeerde indruk zou kunnen geven.

• Nee, geen behoefte aan dergelijke horloges
  • Jawel, gewoon tonen
0 stemmers
2 likes

Ik ben wel erg benieuwd over welke horloges je het hebt. Is nogal op veel verschillende manieren uit te leggen.

Het soort dat vaak om de verkeerde reden wordt gekocht 1 voorbeeldje de stalen Daytona

2 likes

He wat ordinair :wink: Met dergelijke horloges in de collectie kun je helaas geen echte liefhebber meer worden genoemd.

Vind het vrij snobistisch overkomen. No offence :grin:

1 like

Ik ken je niet persoonlijk. Maar gelet op de foto’s die je hier op HF getoond hebt, de horloge trips die je gemaakt hebt en de bijbehorende topics die je daarvan gemaakt heb kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je een echte watch nerd/ liefhebber bent! Daarin kan ik je overpeinzingen wel een plekje geven. Zelf heb ik ook een aantal “usual suspects” in bezit waarbij ik merk dat ik makkelijker met iemand een praatje begin als die een Breguet om heeft dan een Nautilus. En uiteraard zitten daar ook liefhebbers. Net als degene met een Daytona.

7 likes
  1. Met deze opmerking krijg ik juist een verkeerde indruk…

2. Waarom maak jij je druk om wat anderen hier vinden?

3 likes

Wat maakt het uit? Je leeft jouw leven.

Als je het leuk vindt om te delen deel je iets.
Als je dat niet prettig vindt deel je het niet.

Deze vraag stellen klinkt als valse bescheidenheid.

Soit kom nou maar door met de pateks, daytona’s en fp journes :sweat_smile:

10 likes

Ik gooi er ook maar eens een update in. De Santos en de Railmaster zijn eruit en de Ingenieur is erbij gekomen. Deze is toch wel een trapje hoger qua uitstraling en afwerking dan bovenstaande youngtimers en stond al op de verlanglijst sinds de introductie. Nooit gedacht dat ik meer IWC’s dan Omega of GS ging hebben, maar kijk :blush:

Als ik ze nog eens allemaal samen heb thuis, ga ik nog wel eens een deftige collectie shot proberen nemen :thinking:

Er valt altijd wat te wensen natuurlijk. Een fris kleurtje zou altijd mogen en goud blijf op de long term wishlist staan (Lange of een Breguet La Tradition 7027 bv). Maar voor nu is het weer even goed zo :+1:

82 likes

Mooie diverse set kwa merken en stijl horloges. Die IWC is een hele goede toevoeging. En……gouden Lange +1

1 like

:rofl:

Absoluut doen !!
Of voor mij nog net iets beter de 7037.
De seconde retrograde is leuk en waar ik normaal eerder voor handopwind ben dan automatic is de rotor van de 7037 subliem.

Ook een mooie suggestie, bedankt! Vooral de kleinere kast spreekt me aan, dus dat zit ook goed bij de 7037. En de retrograde secondenwijzer is inderdaad wel een leuke extra feature op de wijzerplaat. Helaas is er geen rose gouden variant geweest met donkere accenten zoals bij de 7027 vermoed ik?

Dit vind ik dus bijzonder mooi :slight_smile:

Ik zal het 2dehands aanbod toch eens in het oog houden :+1:

8 likes

ik denk dat hij niet in deze combinatie werd gemaakt maar full geelgoud heeft wel iets bij dat model. Lijkt mij het meest warme gevoel te geven en is conform met het zakhorloge waarop deze werd gebaseerd.

14 likes

Klopt, is ook prachtig, maar misschien wel iets opzichtiger dan rose goud. De witgouden is natuurlijk ook klassiek Breguet, maar als ik voor goud ga mag het wel een kleurtje hebben. In gelijk welke uitvoering zijn ze mooi op hun manier :blush:

18 likes

52 likes

Ik blijf fan Jasper. :raised_hands:

Ook een mooie set @valjoux_7750 . Welke referentie airman is dat? En wat zijn de afmetingen? Plexi glaasje vermoed ik?

3 likes

Dank je, Betreft Glycine GL0410
Airman Vintage The Chief Purist 40 (groene dial)
Diameter is 40mm en sapphire glas.

3 likes

Erg fraai allemaal! Lekker gebalanceerde, prachtige collectie hoor.

1 like

Mooi mooi!!!

1 like

Zonder twijfel de slechtste foto ooit, maar in de kluis in de bank … dus relatief donker en enkel kunstlicht, en een iPhone ipv aan DSLR. Beter lukt mij niet.
Soit, voor mij echt iconische modellen per merk maar helaas veel te veel hype en snobisme.
In sublieme staat, al zou je het niet zeggen op deze rotslechtje foto :slight_smile:

104 likes