Sub 200, Swatchpain en die rode ster eruit en Sub 300t erin. CW Twelve eruit voor een Grand Seiko 9F quartz. Klaar is kees.
Heb naast de stukken op de foto den leuke collectie Seiko 5 en wat vintage geïnspireerde hommages als placeholder als ik ooit de jackpot win, maar de favorieten van mijn collectie zijn nu:
Dank allen voor het krassen en de complimenten😊 (ook de niet geciteerde reacties)
@rorymoer heeft een punt. Beste kwaliteit houden.
Voorlopig staan dit soort horloges nog op de wensenlijst ![]()
2 totaal verschillende keuzes, waardoor je ook anders zou kunnen gaan snijden in het geheel.
Maar ik realiseer mij ook heel erg dat het totaal geen noodzaak is
voorlopig maar even stilzitten dan toch?
Maar wat zou vertrekken
vindt de collectie die je nu bezit prachtig.
Goedemorgen Brick, zoals @rorymoer stelt, heb jij wellicht de mooiste collectie van HF. Simpelweg indrukwekkend. Allemaal prachtige stukken en weinig overlap. Ook voor alle situaties en gelegenheden ben jij gedekt. Complimenten.
Al eens ALS overwogen?
Indrukwekkende collectie heb je! Hoe kijk je aan tegen een Royal Oak? Bijvoorbeeld een 150202st.
Een 5402 wellicht. De rest is de dik en / of te groot ![]()
Maar dan draag ik toch liever een pp 3700.
Zeker. Prachtige horloges en in mijn omgeving worden ze ook regelmatig gedragen. Maar elke keer als ik er 1 omdoe vallen ze tegen. Te groot of te dik. Wel hele hele mooie uurwerken, en stiekem mooier dan die van PP.
Vandaar ook die pp3940 is een automatische perpetual calendar met een totale dikte van 8mm. Dat draagt dan zo subtiel. Dat heeft ALS niet.
Ja, ik zal effe stilzitten.
Het lijkt de kick, maar wat je nu hebt… Al heb ik nu al zin om de 222 weer op te halen, dus snap het ook wel weer.
Die is ook erg mooi ja! Zou ik een lastige keuze vinden tov van een PP3700 hoor ![]()
Heerlijke collectie!
Welke wil je absoluut houden?
Ik ben zelf het meeste weg van deze 4 (toevallig passen ze in een driehoek en staan ze bovenaan)
Gewoon prachtig @Brick
Ik neem nieteens de moeite om te gaan strepen, ben nog maar een beginner ![]()
Ps. Oké toch een opmerking; op de moderne tudor na zijn het allemaal behoorlijk kostbare stukken (relatief, de tudor is in absolute zin ook een kostbaar horloge). Heb je geen behoefte aan minder kostbare vintage stukken? Dat draagt wellicht wat meer zorgeloos?
Denk aan vintage Ebel oid.
Draag mijn Seiko 5 al 4 jaar dagelijks na deze cadeau te krijgen voor mijn verjaardag.
Laatste aankoop was de Lorier gezien ik op zoek was naar een GMT.
Wat een geniaal mooie collectie is dit toch. Top man, ik dacht dat je geen foto’s van de hele collectie meer postte (als ik me goed herinner van enige tijd geleden)? Leuk dat je het wel nog eens doet.
Normaal laat ik het schrappen aan iemand anders, ik weet zelf hoe moeilijk ik dat vind. Maar huer probeer ik het toch eens, ik zou meer voor het ‘vintage’ gebalanceerde deel kiezen. Maar ook de tudor behouden, in het groter budget zal die het toch niet maken en het is een perfecte all rounder!
Doe maar lekker door, mooi om naar te kijken!
Laurent Ferrier ![]()
Die LF is prachtig. Heb die een aantal keer op een kleine GTG mogen dragen in WG. WAT EEN MOOI UURWERK zit daarin.
Maar ik vind hem niet bijzonder genoeg om in een collectie te hebben. ![]()
Wellicht ook omdat ik de voorzijde relatief saai vind ![]()
Nb. Er is een verschil tussen de plaat van de LF en de Pp 2450.
Niets veranderen is mijn advies. Huidige collectie mooier en uitgebalanceerder dan wat je nu voorstelt