Moeilijk om deze collectie uit te dunnen, stuk voor stuk toppers, maar als er iets moet gaan, de tudor ook al is dit een perfecte daily.
Ongekend mooie collectie. Als selectie wilt verkleinen dan zou ik afscheid nemen van de sea dweller
Mag ik krassen?
En ja, je lijkt klaar voor het echte werk
Just kidding, veel blijft er niet meer over, of het zijn AP’s of het zijn next level afschrijfkanonnen.
Mooiste collectie van het forum voor mij. Ik zou uit iedere rij één schrappen die het minst bijzonder is of een functie dient.
Onderste rij de seadweller. Die witgouden daytona is namelijk het ultieme zomerhorloge op plekken waar je je veilig voelt en die Tudor de ultieme op plekken waar je dat niet voelt.
Middelste rij de Day-date. De perpetual voegt écht iets toe aan de collectie en als je dan toch iets ingetogener goud wil, dan is de calatrava perfect. Dus wanneer draag je DD nog?
In de bovenste rij de Daytona. Minst bijzondere van de drie horloges qua verkleuring/conditie en tegelijkertijd gewoon belachelijk veel geld voor wat het is. Koop een mooie Heuer Carrera voor een fractie en die doet veel hetzelfde.
Wat zou er bij komen?
1655 past binnen de collectie, Reverso chronograaf, independent iets? Tourbillon? Het zal moeizaam zijn iets te vinden dat toegevoegde waarde biedt.
Neeee joh. Die zit bij mij juist in de top 3.
Snijden in zo’n collectie je zal maar in de positie zitten. GMT,seadweller, daydate en Daytona sws houden, pateks geld het zelfde voor. Dan heb je een aardig budget voor een andere knaller. En ben je op veel fronten nog steeds goed gedekt
Ik geef toe dat dit persoonlijke voorkeur is. De 1675 en 5513 zijn mijn favoriete Rolex referenties (los van 6542 en nog exotischere). Daarnaast vind je ze niet makkelijk terug in deze mooie conditie.
Die Daytona vind ik saai. Er zijn zoals gezegd interessantere VJ72-chrono’s voor een fractie van de prijs, van gerennomeerde merken als Heuer en UG.
Harde keuzes maar Ik zou dit doen. Het geld wat je daarvan terug krijgt kan je 1 of 2 absolute toppers van kopen.
Schitterende collectie. Erg gebalanceerd en ook een mooi geheel zo samen. Heel veel beter gaat het niet snel worden. Niks meer aan doen.
En aan welke all time klassieker zat je dan te denken? Nautilus?
Sub 200, Swatchpain en die rode ster eruit en Sub 300t erin. CW Twelve eruit voor een Grand Seiko 9F quartz. Klaar is kees.
Heb naast de stukken op de foto den leuke collectie Seiko 5 en wat vintage geïnspireerde hommages als placeholder als ik ooit de jackpot win, maar de favorieten van mijn collectie zijn nu:
Dank allen voor het krassen en de complimenten😊 (ook de niet geciteerde reacties)
@rorymoer heeft een punt. Beste kwaliteit houden.
Voorlopig staan dit soort horloges nog op de wensenlijst
2 totaal verschillende keuzes, waardoor je ook anders zou kunnen gaan snijden in het geheel.
Maar ik realiseer mij ook heel erg dat het totaal geen noodzaak is voorlopig maar even stilzitten dan toch?
Maar wat zou vertrekken vindt de collectie die je nu bezit prachtig.
Goedemorgen Brick, zoals @rorymoer stelt, heb jij wellicht de mooiste collectie van HF. Simpelweg indrukwekkend. Allemaal prachtige stukken en weinig overlap. Ook voor alle situaties en gelegenheden ben jij gedekt. Complimenten.
Al eens ALS overwogen?
Indrukwekkende collectie heb je! Hoe kijk je aan tegen een Royal Oak? Bijvoorbeeld een 150202st.
Een 5402 wellicht. De rest is de dik en / of te groot
Maar dan draag ik toch liever een pp 3700.
Zeker. Prachtige horloges en in mijn omgeving worden ze ook regelmatig gedragen. Maar elke keer als ik er 1 omdoe vallen ze tegen. Te groot of te dik. Wel hele hele mooie uurwerken, en stiekem mooier dan die van PP.
Vandaar ook die pp3940 is een automatische perpetual calendar met een totale dikte van 8mm. Dat draagt dan zo subtiel. Dat heeft ALS niet.
Ja, ik zal effe stilzitten.
Het lijkt de kick, maar wat je nu hebt… Al heb ik nu al zin om de 222 weer op te halen, dus snap het ook wel weer.