stuk voor stuk juweeltjes
One Watch collection
Ideaal, dan ken je geen keuzestress
Perfecte GADA! Who needs a collection?
Eerste en laatste horloge
Uitstekend idee. Is mooier. En die toffere technologie betekent ook meer moeite met eventuele services.
Russische horloge en G-shock de deur uit. Duikers heb je niet meer nodig, dus ik zou de Doxa afzeggen of de SKX slachten (ook heel veel zwart). Tot slot zou ik voor de DJ een gladde bezel en een Oyster stijl band scoren.
Santos altijd houden, en jezelf niet laten verleiden door de gedachte dat een Portugieser chronograaf in de verste verte als dressy gezien kan worden. Dat is nog steeds een oversized sporthorloge wat op een deckwatch is gebaseerd. Sterker nog, met uitzondering van een Ingenieur in titaan of een Mark XV neo vintage zou ik heel IWC vergeten. Dat zou een persoonlijke mening kunnen zijn.
Wederom heel veel sportief en een overvloed aan duikers. Ik blijf roepen dat mensen eens een dressy horloge moeten kopen. Die zijn breder inzetbaar dan men vaak denkt.
Doe daar iets mee, zou ik zeggen. In het citaat ligt een mening verscholen.
Meer heb je niet nodig. Een OP is een verlichte keuze. De laatste eerlijke Rolex in hun assortiment.
Ik heb het geprobeerd, paar keer al. Maar dressy horloges blijven nooit lang. Meer dressy dan een Speedmaster wordt het niet bij mij denk ik.
Waar ik stiekem een beetje op wacht is een nieuwe generatie Seamaster 300m. Dat model blijf ik super gaaf vinden, maar hij heeft echt wat verbeteringen nodig. Met name bij de bracelet.
Die Seiko mod met de blauwe plaat vind ik heel knap gedaan! Wat is daar het verhaal achter? Wat was de basis, van waar de inspriratie,…
En terecht, vind ik! Jouw set met 1521je is sowieso heel gaaf! Ik weet verder dat de de Reduced jouw trouwhorloge is en daarom niet snel zal vertrekken; dat begrijp ik helemaal. Misschien, voor wat meer variatie, de gewone Speedmaster eruit en een Carrera reverse panda erin. Vind ik een veel spannender en niet dertien-in-een-dozijn-horloge.
Thanks!
Ik had een Padi turtle maar vond dat model minder fijn dragen dan een SKX. Ik was (ben) wel dol op die blauwe wijzerplaat, dus bedacht het uurwerk en wijzerplaat van de Padi turtle in een (aftermarket) SKX kast te doen
Wilde niet meer naar de Pepsi kleuren, gele wijzer leek me leuk, bijpassende blauwe chapter ring gekocht en dit is dan het resultaat.
Probleem is dan wel dat ik een SKX007 heb en deze mod; in principe natuurlijk gelijkwaardige horloges, gebruik ze allebei meer als beater. De mod is echt m’n vakantiehorloge. Maar omdat de SKX als orgineel tof is, en die mod m’n eigen brouwsel is, geef ik ze toch een soort bestaansrecht…
Ik weet het! Maar ik was er eens zo blij mee. Heeft nog steeds leuke dingen… Nog ff twijfelen. Heb ook nog niet concreet iets nieuws op de korrel dus dan ontbreekt het een beetje aan motivatie…
Gaaf, die TAG is ook mooi
Mooie collectie en mss een GMT ofzo?
Gave collectie en jij weet gewoon waar jij van houdt. Helemaal prima, andere zullen het niet zien en dit is helemaal prima. . Tja wat tofs… geen idee je kunt zo veel kanten op!
Haha ja hier ook… een van 3 en 5 (2 boys) dus vintage en dress is niet te dragen. Ja naar werk . Hier ook altijd een “klus” horloge liggen voor deze wilde activiteiten
Gepolijste oppervlakken doen het beter met krassen dan brushed of blasted, in mijn ervaring. Bovendien is een blokje 316L staal met een saffier en een mechanisch uurwerk er in altijd exact even sterk, of er nou 300m of 30m waterdicht op het deksel staat.
Zo lang je niet in water ligt zou ik zeggen dat een dress watch minder snel beschadigt omdat ze van platter zijn, en je dus minder snel ergens tegenaan stoot.
Tot slot is het het vermelden waard dat ik ook ooit kind was en nog nooit een horloge van vader verneukt heb. Dat kwam ook door een stukje opvoeding. Ik was weliswaar een jongen, maar gedroeg me niet als een Mongool, waarmee ik iemand van Ghengis Khan’s horde bedoel.
Een dress is voor mij let op mening een geel gouden of wit gouden evt platina horloge op een lederen band.
Zandbakken, speelgoed, fietssloten, zwembaden, sportactiviteiten e.d. zijn niet de ideale omgeving voor deze materialen.
Aangezien ik daar mij momenteel veel bevind is dit dus NU niet de ideale type horloge voor mijn levensstijl.
Dit ongeachte of kinderen zich als Ghengis Khan’s volgers gedragen.
Laten we dan “een dressy horloge” zeggen voor de puriteinen onder ons. Ik heb nog nooit begrepen waarom inferieur zwaar en zacht metaal als nobeler wordt gezien dan lichtere sterkere legeringen, maar ok.
Het laat onverlet dat je met een gewoon horloge gewoon met je kinderen kunt spelen. Claimen dat je daar een Seadweller voor nodig hebt is net zo’n volking onzin als van die gasten die twee kindjes uit poepen en dan roepen dat ze een SUV van 2500kg nodig hebben omdat ze een gezin hebben.
In de jaren 80 deed vader dat gewoon allemaal met een Seiko horloge van platte snit om de pols, en reden we rond in een oud Corollaatje met een 1300cc motor.
Je weet t misschien niet, daar ik de provincie, maar het is inmiddels 2025 en tijden veranderen.
Laat me raden, zonder gordels achterin. In zo’n koekblik ben je zelf de kreukelzone. Ik snap wel dat mensen tegenwoordig voor een zwaardere auto gaan. Net even wat veiliger voor je kostbaarste bezit. Een SUV snap ik dan weer niet, maar ieder zijn meug.