Jouw collectie op één foto deel XII

Wat doet een zwaardere auto aan bescherming voor mijn horloge…

Beetje afhankelijk van de activiteit, maar voor thuis binnen aankloten misschien wel fijner zelfs.

Trok laatst nog met de sluiting van mn Pelagos een flinke kras op het hoofd van onze baby :sweat_smile:

De gemiddelde Clio is groter en veiliger dan de gemiddelde Passat uit 1980. Auto’s zijn, omwille van regelgeving, al groter, zwaarder en veiliger geworden dan ze vroeger waren. Dat kan iedereen zien die een Polo uit 1990 naast een Polo uit 2025 zet, om maar een zijstraat te noemen.

De gemiddelde SUV is dodelijker dan een jachtgeweer, zeg maar. Er zijn echt heel, heel erg veel rapporten die suggeren dat we die Urban Assault Vehicles gewoon moesten verbieden. Ze zijn dodelijk voor aangereden fietsers en voetgangers, hebben een erg grote carbon footprint, en zijn zo zwaar en groot dat ze vaak dubbel geparkeerd staan terwijl het gewicht weg, straat, en parkeergarage volledig verneukt.

En “je kostbaarste bezit”, wat ik overigens een jeukterm vind voor je familie, beschermen in alle ere, daarvoor hoef je ook weer niet over lijken te willen gaan. Je zou je kunnen beperken tot fatsoenlijk rijgedrag, daar kom je al een eind mee. Ik vind het Parijse parkeerbeleid erg cool: Heb je een SUV of grote, hoge wagen (inclusief RAM vans) dan betaal je gewoon vrolijk drie keer het normale parkeertarief. Bam. Hulde.

De simpele waarheid is namelijk dat het gewoon ordinair “keeping up with the joneses” is, gekoppeld aan een gezonde dosis kuddegedrag. Iedereen “moet” in dit land zo erg aan de hoge auto dat de vele elegante en luxere sedans die elders in de wereld nog vrolijk geproduceerd en gekocht worden in dit land al niet eens meer op de lijst van de importeur staan.

Hoe is dit allemaal relevant aan horloges? Nou, als we allemaal als een stel blinde vinken duik- en sporthorloges blijven kopen omdat we het horologische equivalent van een Skoda Kodiaq om de pols menen te moeten spannen wanneer we de afwas doen of met ons kind ravotten, ja, dan zal de markt ene grote onelegante monocultuur worden.

Dat zou ik jammer vinden. Daarom pleit ik er voor om qua horloges juist eens met een Tank met de kinderen te spelen, terwijl we de tanks op de weg gewoon vrolijk uitbannen.

11 likes

Hahahaha :disguised_face:

Ik doelde op de traytjes Schultenbräu op de achterbank als je van de supermarkt komt. Veilig in de gordel, want er blijft niets van over als je daar een beetje mee schudt.

2 likes

:joy: vergelijkingen maken en oreren kun jij als de beste Chris

1 like

:joy::joy:

Al is het toch echt wat prettiger met vijf personen in een Kodiaq door Italië… Andere optie was met twee auto’s, vliegtuig, trein of Flixbus. Al is dat laatste geen echt serieuze optie.

Nu eerst zwemmen :kissing_heart:

3 likes