Je hebt een prachtige collectie. Ik mis alleen een beetje vuurwerk. Er zit een mooie variatie in je collectie, maar van alles is het wel de veilige keuze.
Goud? Kek kleurtje? Afwijkend ontwerp?
Indien je voor één van deze kenmerken te porren bent, ligt daar je onrust
Hoofdzakelijk draag ik de Seiko Astron en beide Breitlings. De presage heb ik ook veel gedragen, maar die is stuk gegaan. Binnenkort maar even wegbrengen. Door een val is de balansveer losgeschoten of gebroken.
De rest heb ik al jaren niet meer gedragen
Erg zonde eigenlijk…
Goud zie ik mezelf niet mee lopen. Misschien dat dat gevoel nog moet komen?
Kleuren kan ik zeker waarderen. Op een plaatje/voor een ander. Ik heb meerdere (felle) kleuren gehad maar in de praktijk draag ik die gewoon zelden.
Afwijkend ontwerp is meer mijn ding denk ik; Bergeron Mirage, iets niet te groots en in gedempte kleuren van MB&F, Kikuchi Nakagawa, zwarte UN Freak en vele anderen kan ik ook waarderen. Denk dat ik het eerder daar moet zoeken.
Same. Aanvankelijk vond ik dat ook helemaal niks, maar nu ben ik wel om. Een volgouden bracelet erbij vind ik nog wat heftig voor dagelijks gebruik, maar wie weet komt dat nog.
Maar two tone kan ook al heel tof zijn, zoals op bijvoorbeeld een Santos. Altijd leuk.
De kracht van de Explorer is niet de spanning, maar de puurheid. Het ontwerp vangt de essentie van een sporthorloge met de absoluut minimale elementen.