Jouw collectie op één foto deel XII

Met de Santos als NA is er rust!

86 likes

Lekker zeg. :ok_hand:

1 like

Dikke collectie :ok_hand:

1 like

Heel netjes! Stuk voor stuk toppers

1 like

Lekkere collectie zeg!!

1 like

Mooie collectie, de Santos past er goed tussen :+1:

1 like

Mooie set :ok_hand:

2 likes

Met de verkoop van mijn Seiko MM300 en de aankoop van een Rolex explorer 214270 mk2 is het tijd voor een nieuwe foto van de kerncollectie:

Er zit enige overlap in maar ook wat verschillen.

• De Grand Seiko is met 40mm maar een millimetertje groter dan de Rolex maar door de langere lugs en male end links draagt ie een stuk forser (en iets minder goed op mijn 17cm pols).
  • De band, sluiting en vooral de easy link van de Rolex zijn beter dan de band van de GS. Daar tegenover vind ik de 5-link van Grand Seiko mooier om te zien, iets meer bling.
  • De wijzerplaat van de GS is mooie, beter leesbaar, en door het bolle saffier spiegelt het ook minder.
  • De Rolex heeft lume, wat in combinatie met de brushing op de kast en de oyster band wat meer toolish draagt.
  • De GS is een tech-forward HAQ, de Rolex een romantische automaat.

Al met genoeg verschil om beide een tijdje in de collectie te houden :grin:.

36 likes

Behalve over die Squale dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nee hoor, der moet gewoon iets uit (om weer ruimte te maken voor wat anders) en de 2001 heb ik het langst :wink: dus als je iets anders (van mijn collectie) op het oog hebt zie ik de PM wel binnenkomen :kissing_heart:

3 likes

Ik heb met de vinger boven de pb knop gehangen want het is een prachtig ding

1 like

Druk dan jonguh!
IMG_6529

6 likes

76 likes

Geweldige collectie!
Omega en Longines zijn prachtig!
De rest ook maar die kennen we wel :wink:

1 like

Stuk voor stuk prachtige stukken. Complimenten voor je smaak

1 like

Wauw, schitterende gevarieerde collectie!

1 like

Mooie collectie. Min of meer allemaal iconen. Daar hou ik wel van. :sunglasses:

1 like

Mooi Andy. Sowieso een prachtige collectie natuurlijk, maar ook de details kloppen. De conditie van je vintage stukken is prachtig, de Longines heeft de Nautilus band, de Speedy is pre moon (toch :sweat_smile:?) etc.

1 like

Thanks Peter (en de anderen)! De Speedy is randje af geen pré-moon, is een 69-SW.

5 likes

Dit is de verzameling nu, ik overweeg al een tijdje de set te reduceren ( in de tussentijd zijn er zeker 3 bijgekomen…).

Wat zou je overhouden als je voor pak hem beet 25k mocht kiezen uit deze set ( doe zelf maar een schatting van marktwaarde, we kijken niet op een paar euro).

67 likes