Jouw collectie op één foto deel XIII

Zijn allen goed, banden in roulatie dus!

1 like

Het maakt bij mij het gehele toiletbezoek een stuk spannender :eyes:

2 likes

Groen :ok_hand:t2:

1 like

Die groene staat erg goed.

1 like

Ik vind een horloge met een stoffen of leren straps ook onbezorgder dan een premium stalen band. Straps kunnen vervangen worden, terwijl een kras op staal toch blijft. Gewoon dragen die dresswatches en de bandjes vervangen als ze op zijn :+1::blush:

Ik draag graag mijn Tudor FXD op zomerse dagen en ik ben dit weekend ook al een paar keer blijven hangen. Heel herkenbaar dus :crazy_face:

Dat gezegd zijnde, ik kijk er (onbewust deels) wel minder naar om. Met een gouden horloge ben ik toch ook wat voorzichtiger.

Ik heb hetzelfde gevoel momenteel met mijn GS 44GS met die mooie gepolijste vlakken. Maar ik draag die wel wekelijks, alleen niet op heel actieve dagen. Ik geniet er des te meer van dan, het zijn vaak momenten dat ik meer tijd heb om dat horloge eens rustig te bewonderen :blush:

3 likes

Allemaal leuk en prachtige collectie overigens! Ik was ook zeer tevreden over de Molequin nubuck petrole bij goud. Op het eerste zicht saai grijs, maar met een groene ondertoon. Veel complimenten mee gehad ook :blush:

Oef ik mis een gouden horloge! Eerst weer wat sparen en dan moet ik er eens werk van maken terug.

25 likes

Heerlijke collectie Bas! :ok_hand:t2:

Zonde. Twijfels bij zo’n kostbaar horloge is eigenlijk genoeg om afscheid te nemen.

1 like

Hier mijn doosje :blush:

35 likes

Mijn doos met communisten. Vandaag een Pobeda bij gekomen, 2e van rechts. Nog maar 1 plekje over.

16 likes

Nu, los van het feit dat je een mooie collectie hebt, zou ik deze willen voorstellen:

De LF classic Moon. Alleen geen metalen band. Gewoon leer. Dat is wel een minpuntje.

Denk dat dat een goede keuze is. Kijk eens hoe mooi :star_struck: (en dan hebben we het nog niet over het uurwerk)

Wellicht wel iets meer verkopen of meer uitgeven :sweat_smile:

11 likes

Prachtig horloge en tip, maar wil in ieder geval 1 nier behouden :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

1 like

Zo, die groene doet iets met het horloge!

Ik vind die Russen toch wel mooi zeg.
Mag ik vragen, ben je daar specifiek naar op zoek of kom je zo toevallig vaak tegen?

1 like

Goede vraag. Ik leerde de horloges uit Rusland pas kennen hier op HF. Ik vond ze meteen mooi, interessant en heel erg betaalbaar. Met name de sfeer in de draadjes over Russische horloges hier is uitermate vriendelijk en relaxed. Sindsdien ben ik er bewust naar op zoek. Als je er ook een of meer wilt kopen kun je eerst aan de deskundigen (ik dus niet) advies vragen. Vragen over echtheid, originaliteit, waarde, kwaliteit, etc. Maar pas op! Het is nogal verslavend. :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Ow wat leuk joh. Mij overkomt, nu nog in een vroeg stadium, hetzelfde. Ik zal voorlopig niet echt naar de Russen op zoek gaan, want nu ik hier lid ben blijkt de horlogewereld aanzienlijk groter en verslavender dan verwacht, er valt dus nog heel veel te ontdekken.
Maar vooralsnog denk ik dat er op den duur zeker iets oostblokkerigs bij mij gaat landen.

Nu moet ik zeggen dat ik de heel eenvoudige Chinese machines ook heel mooi vind. Daar overkomt mij dit dus ook al.

3 likes

De huidige collectie bij elkaar. De Ap is op verplaatsing dus die kon er effe niet bij zijn

45 likes

Het Squale-deel van de collectie in een Squale horlogerol.

40 likes

Niet alles, maar wel de 3 aanwinsten van 2026 bij elkaar. Ze bevallen allemaal erg goed.

Er is ook het nodige vertrokken.

Voorlopig geen wensen.

72 likes

Mooie trio hoor :ok_hand: Die Speedy is wel goed zeg!

2 likes

Die Soyuz is heel tof. En de YM staat al een tijdje heel hoog op mijn lijst

2 likes