Klopt, vind ik ook, maar niet of te weinig dragen is ook zonde, hoe verliefd ik ook naar het uurwerk kan kijken… En het is nog geen uitgemaakte zaak. Dat is ook de reden voor een JLC of de H.Moser hoewel iets minder mooi (geen microrotor) . Tjah keuzes…
Die stalen band heb ik uiteraard al hij de Atelier Wen . En nog een rubberen band… Dus integrated bracelet op zich heb ik al. Maar die JLC is gewoon lekker en de afwerking zou next level voor JLC zijn, waarschijnlijk was de keuze al gemaakt geweest als die 100mtr wr had gehad.
Een chrono is top en heb zowel de Speedy als de Zenith El primero gehad, en die voor veel te weinig weggedaan. Daar soms nog spijt van, maar ik had hem enkel op leer, canvas en rubber gedragen, had de stalen band niet.
Toen ik met de hobby begon was een chrono het horloge dat ik wilde, maar in de praktijk gebruik ik de functie niet en is het puur voor de looks . En ben meer van de tool watches vandaar dat ik ook 3 duik horloges heb, waarvan er dus één te koop staat (misschien wel de mooiste, maar geen stalen band )… Overigens is dus de JLC power reserve dus een optie omdat die optisch wat weg heeft van een chrono.
Mooie Chopard! Je kan de Chopard ook door een H. Moser Endeavour vervangen. De vroege varianten (ook wel Maya genoemd) dragen geweldig. Heb ik zelf ook gehad en gezien het feit dat je naar Moser kijkt kan dit het beste van beide werelden zijn.
Klopt heb en ben ik nog weleens naar aan het kijken… En ben echt huge fan van de rosé gouden kleur, echter blijft een dresswatch. Als die nou 100mtr wr hadden .
Dat klopt maar als je er niet mee gaat zwemmen maakt dat denk ik weinig uit bij zo’n modern horloge. Je kan anders nog naar een Breguet Marine kijken als dat wel echt belangrijk is.
Grappig zag laatst uw collectie en was zo verliefd, maar nu u deze opties geeft weet ik zeker dat we veel hetzelfde denken . Alleen zoals gezegd draag ik dresswatches niet graag en heb ik ze graag robuust. De Breguet Marine oogt vrij groot, maar nog niet gepast…
Ik snap het goed. Ik denk dat de meeste moderne dressers vrij robuust zijn. Helemaal als je het vergelijkt met vintage (dressers EN duikers). Maar als je inderdaad een zeer robuust horloge wil, dan wordt het lastiger met dressers. Ik zal nog eens nadenken…
dus je hebt een horloge voor zwemmen en vakanties. Je bent docent. Maar je leeft te ruig/lomp voor een normaal horloge dat geen 100m waterdichtheid heeft?
Soms heb ik toch het idee dat mensen op dit forum zichzelf en hun active lifestyle zo gruwelijk overschatten
Ik overschat helemaal niks, zoals gezegd ik voel me er te lomp voor en ben nogal onhandig en dan is volgoud gewoon gevoelig. Dus dan heb ik het gevoel dat ik er extreem voorzichtig mee moet zijn. Daarbij fiets ik minstens 2 dagen in de week naar het werk en dan is 30mtr wr niet overdreven… Althans dat is mijn gevoel. Ik wou dat ik een ander gevoel had, want zoals gezegd is optisch het mooiste horloge dat ik bezit.
Ik vind het dus juist grappig dat ik met mijn kleinere/dunnere dressers veel minder schade oploop dan met grote toolwatches, gewoon omdat ze minder uitsteken aan de pols. Vandaag weer met de breitling achter de verstaging blijven haken en een sluiting gemold
Dat is ook mijn ervaring. Sowieso scheelt het dat zo’n dress watch vaak een leren band heeft. Daarmee is zeker 60% van het oppervlak dat ik normaal stoot/kras daartegen bestand.
Blijft alleen de kast van het uurwerk zelf over. Als die Max 7-8mm dik is, heeft die ook minder kans op ongelukjes. Waterdichtheid kan dan een issue zijn, maar daar moet je inderdaad bedachtzaam mee omgaan bij harde regen of de afwas doen.