Prachtige collectie en die Seamaster chronograaf is met recht een beauty
Dankjewel!![]()
Ja dat is wel begrijpelijk met nieuwe aanwinsten, heb je er ook al eens over na zitten denken om er een paar uit te doen en te switchen voor een high end piece ( dat zijn deze ook al begrijp me niet verkeerd)
Dat heb ik zeker, maar (op dit moment) heb ik bewust meer lol van een aantal stukken van 4/5k dan dat ik zou hebben van 1 van bijvoorbeeld 13/14k+. Dat zou dan bv zo’n nieuwe JLC master control of een Ingenieur kunnen zijn. Of een Daytona bv. Heb het idee dat ik die dan een stuk minder zorgeloos zou dragen, en bovendien dat ik het dan “saai” zou vinden als ik minder keus heb.
Heb de laatste tijd ook heel veel lol van relatief betaalbare Seiko duikers. En die SLA079 die ik nu net heb is zo’n vet apparaat! Lijkt op de foto’s niet echt over te komen, maar is een geweldig horloge van een geweldig afwerkingsniveau.
Nou ja dat dus. Wie weet wat de toekomst nog brengt, dat is het mooie van deze hobby!
![]()
Heerlijke set horloges. Erg divers
Leuk ook die nieuwe seiko aanwinsten. SLA079 is toch niet zomaar een Seikotje
Ja ik houd heel erg van divers ![]()
Nee is echt een rammer hoor! Zaratsu en 8L35 uurwerk en alles ![]()
Daar kan ik inkomen qua zorgeloos dragen! Dat is natuurlijk ook het leuke van de hobby om veel te proberen in bepaalde prijsklasse, zo blijven we allemaal doorgaan en switchen van meerdere stukken in de collectie naar een 2 piece bijv. en weer terug naar meerdere
zo merk ik zelf ook dat als ik er maar 2 heb weer naar meerdere wil, heb ik er meer krijg ik weer keuzestress ![]()
Kortom nooit rust!
Die SLA079 is op de plaatjes al prachtig, en zou qua afwerking wel in de buurt of vergelijkbaar zijn met GS.
Ik heb me laten vertellen dat deze in de GS studio gemaakt worden, en ze hebben natuurlijk het 8L-uurwerk erin zitten. Echt hoge kwaliteit, en dan valt de prijs eigenlijk wel mee als je erover nadenkt.
Seiko moet toch echt wel een tandje bijsteken vind ik qua movements; die 8L35 fabrieksopgave accuratesse is dan -10/+15 maar dat doet elke Sellita of Miyota ondertussen ook wel. Als je dan ziet wat de L888.5 bij Longines doet voor om en bij de 2k. Ik heb echt een beetje het gevoel dat Seiko de weg kwijt is.
Seikos lopen vaak beter dan opgegeven.
Dat is niet mijn ervaring, en ik heb er recent 3 gehad. Allemaal tegen de rand van de fabrieksopgave of zelfs iets slechter.
En waren dat ook 8-serie uurwerken of niet? Ik las dat de 8L-serie vrijwel altijd is van het credo “underpromise, overdeliver”. Zelf heb ik het niet gemeten overigens.
Ben je aan het ruimen? ![]()
Hoeveel heb je er nieuw gekocht?
Weet jij veel wat ermee geclowned is.
Dit ging om 3 nieuwe 6r55’s, allemaal weken ze ruwweg een halve minuut per dag af. In het verleden net hetzelfde met een nieuwe 6r15. Ik lees enorm veel gelijkaardige dingen op fora. Misschien dat die 8 reeks het beter doet, maar ik heb zelf nog nooit een Seiko gehad die het beter deed dan de fabrieksopgave. Klaarblijkelijk is het te duur om ze af te regelen, want technisch kunnen de uurwerken het wel.
Ze vragen momenteel 1,7k voor een duiker met 6r55 in, dat kan eigenlijk echt niet meer.
Je kunt mazzel hebben, mijn 6r35 loopt zo’n +5.
Maar de prijzen voor horloges met 6r series uurwerken vind ik zeer fors gezien de concurrentie.
Er is inderdaad wat uit gegaan om de NA mogelijk te maken.
Eruit: Batgirl, Starbucks, Speedy (wit), Navitimer.
Erin: Patek 5140g ![]()
Blijft dit over:
less is more
Geweldige collectie! De toevoeging van de Patek Phillip is het neusje van de zalm👌