Jouw collectie op één foto deel XIII

En ook hier een ongekend mooie set met topstukken :boom:

1 like

Niet normaal! Prachtige Patek trouwens. Kon je niet de batgirl houden en wat (meer) speedmasters eruit? Of ben je meer Omega dan Rolex fan geworden?

1 like

Die Sychron is ook tof hoor met kleuraccenten. Met dit setje kun je wel een paar km duiken.

1 like

Had vast wel gekend hoor, maar ik vond de Batgirl een betere kandidaat :grin: Is geen kwestie van meer fan van Omega dan van Rolex oid.

20 likes

Killer set! Gaaf hoor die Patek geniet ervan

1 like

Erg fraai :heart_eyes: Maar geen duikers meer?

1 like

Hoe de set bij jou dan ook is samengesteld,.het is altijd een mooi geheel :ok_hand:

Top bandje op de CK859

1 like

De Sub was de laatste ja. Komt vast wel weer een keer :grin:

1 like

Bedankt Jasper :facepunch:

1 like

Het is behelpen.

Wat een enorm dikke collectie :bomb: :sparkler:

1 like

Prachtige collectie

Dank je wel! Ja heel gaaf.

Wel iets verder als een paar km. De waterdichtheid bedraagt bij elkaar 5400m…meer dan 5KM diep🐳

1 like

substantiële update met de GS

69 likes

Meer dan twee Rik :thinking:

1 like

:scream:

1 like

Hi mede-HF’ers,

Hieronder een collage van mijn huidige collectie! Misschien leuk om per horloge een kleine toelichting te geven, achter eenieders horloge zit namelijk toch altijd wel een (kort) verhaal dat leuk is om te delen :slight_smile:

• Baume & Mercier (ref. 1530): dit horloge kreeg mijn moeder in 1978 voor haar verjaardag. Lag tot zeer recent (en ook al sinds geruime tijd) bij mijn ouders in de kast en dat vond ik doodzonde. Ik breng hem binnenkort weg voor een service- en poetsbeurt.
  • Omega De Ville quartz (ref. 1336): mijn opa kocht deze Omega omstreeks dezelfde periode als de BM, maar dan niet voor mijn moeder maar voor zichzelf. Quartz-uurwerk is wat wonky (wijzerstand klopt niet en dit is niet alleen een feit van afstellen) en dit horloge is met voorlopig pensioen. Op de langere termijn wil ik deze wel weer nieuw leven inblazen. Tips voor goede (quartz-)horlogemakers in omgeving Amsterdam zijn welkom!
  • Seiko SKX011J: mijn eerste mechanische horloge, zo’n 12 jaar geleden overgenomen van iemand op HF. De bezel insert is niet origineel, evenals de zwarte wijzers. Ik vind het hem heel goed staan.
  • Seiko SRPG15K1 ‘Land Tortoise’: cadeau gedaan aan mezelf om een promotie op werk te vieren én te memoreren :slight_smile: Ik vind hem op deze nato eigenlijk veel beter tot zijn recht komen dan op de originele zwartlederen band.
  • Nomos Orion 35mm: mijn favoriete horloge! Deze kreeg ik van mijn ouders voor mijn afstuderen. Een heel mooi aandenken. Elke keer als ik op dit horloge kijk heb ik nog steeds die ‘wow-factor’. En dát is toch waar je naar op zoek bent, volgens mij.
  • Hamilton Khaki field Mechanical: deze stond al heel lang op mijn lijstje, maar ik had een excuus nodig om hem te kopen. Maar: afgelopen november ging ik met mijn vriendin op reis naar Vietnam. Vanzelfsprekend had ik hiervoor een horloge nodig. En gezien de militaire heritage van (de voorouder van) deze Hamilton tijdens de Vietnamoorlog, was het koopexcuus eindelijk gevonden. Het is inmiddels één van van de favorieten uit mijn collectie.

Momenteel ben ik nog aan het sparen om het onderstaande plaatje aan te vullen met een Tudor BB58, in de klassieke configuratie met de gilt wijzerplaat. Daar heb ik altijd al een enorme zwak voor gehad :upside_down_face: Voor de aankoopervaring wil ik hem het liefste bij een AD kopen, al zijn de prijzen op de (ongebruikte) tweedehands markt natuurlijk verleidelijk. Wordt vervolgd.

Bedankt voor het lezen, voor nu een heel fijn weekend gewenst! :sun_with_face:

45 likes

Hele mooie diverse collectie :ok_hand:

1 like

Omdat dit zo een heerlijk trio is bij elkaar. Kreeg ineens de ingeving om de FXD en de Breitling er uit te doen voor een 16600 dweller

Krijg je zoiets alleen dan nu met de FXD op de foto ( die toch ook wel erg lekker is)

Ik heb iets met 3 piece sets :man_shrugging:t2:

54 likes

Lekker zo houden zeg ik.

FXD > SD

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

4 likes