Jouw collectie op één foto deel XIII

Eventueel een Longines als het 9 moet zijn.

2 likes

Prachtige set! Ik heb ook wat drastisch gestreept, maar dat is omdat ik persoonlijk van overzichtelijke collecties hou.
En zoals hierboven al genoemd, het creëert wel snel budget voor iets nieuws. :grin:

2 likes

Heel mooie stukken hoor! :ok_hand:

1 like

Dank Daniel.

Bedankt allemaal :pray:. GO en de onderste rij vind ik alvast ook wel logische suggesties inderdaad.

4 likes

Met een beetje hartzeer. Man, wat een collectie :heart_eyes:

Die gouden Constellation met de gouden Longines ernaast :man_cook: :kissing_heart:

2 likes

Heerlijke opstelling dit.

Je vraagt wat van ons. Omdat ik weet dat je er toch niks mee gaat doen durf ik het wel aan.

4 likes

Strepen? Ik durf het nauwelijks, want zoveel mooie en bijzondere stukken. Oprecht een pracht collectie. In mijn ogen de minste goden weggestreept :thinking:

5 likes

Wooow wat een mooi horloge is dit en wat een top collectie van harte :partying_face:

Nu gewoon even turven wat het meeste is doorgekrast, wel zo makkelijk. Samen helpen we je wel :clap:

3 likes

Ik vind het níet verrassend doch pijnlijk dat iedereen die Vacheron wegstreept. Dat verklaart gelijk waarom je een van de mooiste en dunste uurwerken ooit (cal 1003) in een holy trinity merk met gouden kast kan vinden voor minder dan een afgekloven vintage Rolex Date.
Het is een horloge dat je in het echt moet zien en voelen om de charme ervan te waarderen.

8 likes

ja, dacht precies hetzelfde. Staat hier hoog op het lijstje om ooit nog eens te kopen.

2 likes

Is gewoon echt een heel saai horloge om te zien.

2 likes

Ik begrijp je punt maar ik denk dat er mooiere uitvoeringen zijn met cal 1003. Dus als je toch horloges gaat wegdoen, zou je zelfs kunnen overwegen om een andere VC terug te kopen. VC is zeker ondergewaardeerd.

3 likes

Aangezien iedereen zo vrolijk meedoet, doe ik ook een duit in het zakje:

Dan blijven er nog 7 prachtige horloges over, en wat budget om 1 of 2 nieuwe pareltjes toe te voegen.

4 likes

Fxd eruit… breitling met semi-fxd lugs erin :grimacing:

19 likes

Die constellation links :star_struck:.
Das een parel. Zo mooi zijn ze niet allemaal meer.

2 likes

Ik denk zo.

GS en Speedy zijn niet voor mij, maar neem aan dat je wat zorgeloos moderns wilt.

Voor mij zou de Eterna Kontiki (fantastisch ding), Connie of de Conquest op het hakblok liggen, eventueel de 40s (?) omega ondanks dat ik m erg cool vind. Die Longines en omega zitten voor mij teveel in elkaars vaarwater met die fancy platen, ondanks dat ze andere kleur goud hebben, en beide prachtstukken zijn.

Heb niet zoveel met 70-90s design, dus de blancpain, vacheron, iwcs, glashutte redden het niet bij mij.

4 likes

Erg toffe set. Wellicht iets te veel overlap, zeker als je wil minderen.
Dit zou mijn keuze zijn

3 likes

Bedankt voor de reacties allemaal! Erg leuk om zoveel meningen te krijgen. Turven was ook mijn plan :grin:.

Natuurlijk kan ik prima mijn eigen mening vormen. Maar een klankbord daarbij is altijd fijn toch? Wat @rorymoer zegt, klopt volgens mij ook: sommige horloges moet je gezien hebben om te kunnen beoordelen. Maar hoe dan ook zullen smaken blijven verschillen. Die Vacheron is mijn meest gedragen horloge en zal absoluut niet vertrekken :wink:.

Anyway, het turven geeft voorlopig deze uitslag:

Grappig dat alleen de Polerouter als enige door niemand wordt weggestreept. GO, Vacheron, 30t2, Kontiki en IWC’s zijn duidelijk het minst populair. Blancpain en LeCoultre (die trouwens witgoud is) doen het ook niet bijzonder goed.

Ik ga het allemaal eens laten bezinken. Over een jaar ziet het er vast weer heel anders uit…

10 likes

Nu met foto :slight_smile:

71 likes