Jouw collectie op één foto II

:joy::+1::beers:

Grappig. Ik denk er echt precies tegenovergesteld over wat betreft Rolex en GS en zie op de band en sluiting na, om precies te zijn 0 verschil tussen Rolex en Tudor (modern).

2 likes

Beter kijken denk ik dan. Pelagos en BB halen het echt niet bij een sub in mijn ogen. Tof spul hoor… Tudor. Maar Rolex is echt beter.

High end GS is veel sjieker… vind GS mooier dan DJ… maar GS divers zijn niet mijn ding.

Beter kijken? Ik heb alle genoemde merken voor mijn neus en tussen een GMT master II (dus ook een Sub) en een BB GMT is helemaal geen kwaliteitsverschil te zien. Ook niet met een loep. Misschien moet je gewoon even je roze bril in het kanaal gooien.

7 likes

Ook zonder loep zie je toch een alu insert vs ceramic :wink: Veel mensen zweren ook bij de warmere gloed van de wit houden indices. En een deel van de kwaliteit van Rolex zit natuurlijk ook van binnen. :sunglasses:

Dat is waar. Alleen zo uitgesproken vind ik het gewoon niet. Wat maakt het ook uit. Houdoe

2 likes

De BB gmt is een fantastisch horloge… maar Alu bezel… En een stuk dikker/lomper. Minder scherp. Net wat minder. Moet een sub ruim 50% duurder zijn? Nee… kwalitatief is de rolex niet 2x zo goed.

Ik was eigenlijk van plan het aantal te reduceren. Ik heb in plaats daarvan eigenlijk bedacht meer te diversificeren. Wat teveel overlap heeft (waardoor er één vaak weinig gedragen wordt) eruit en een collectie bouwen met wat meer verschillende types.

Inmiddels vanalles wat: nieuw, oud, dress (zwart/wit), chrono, duiker, flieger, alleskunner.

57 likes

Mooie verzameling zo hoor. En ik begrijp je idee helemaal :ok_hand:

Edit: ook 1 van de redenen dat mijn 3 spots Rainer box eruit is gegaan :smile:

1 like

Cool zeg die IWC :+1:

1 like

Ik vind GS wel even wat strakker qua afwerking dan moderne of vintage Rolex om eerlijk te zijn. Rolex hype is wat overtrokken vind ik.

2 likes

Dude🤣

2 likes

:skull_and_crossbones:

1 like

Dit is mijn horlogekastje! Mooie prominente plek naast mijn bed. :grin:

11 likes

Ik mis alleen wat kleur, misschien dat dit nog een doel kan worden. Voor de rest :ok_hand:t2::+1:t2:

1 like

Je moet altijd wat over houden om toekomstige aankopen of dromen te kunnen rechtvaardigen natuurlijk, dus ik schrijf hem even op!

3 likes

Mooie aanwinst die Spitfire! Hoe bevalt die?
Ik ben aan het wachten op de Petit Prince variant, als die in dezelfde kast gaat komen zou die wel eens helemaal bovenaan de wishlist kunnen staan :blush:

Enige puntje zijn de verhalen over heel dure en minder klantvriendelijke service van IWC… :thinking:

1 like

Thanks! Ik heb hem net een dag, dus een echt oordeel mag ik nog niet vellen eigenlijk. Maar hij draagt heerlijk en de uitstraling bevalt me zeer. De datum hadden ze achterwege mogen laten wat mij betreft, maar niets is perfect.

Qua service: ik heb een zeer klantvriendelijke AD die me in geval van vragen of problemen uitstekend helpt. Daar komt bij dat je na aankoop heel gemakkelijk de garantieperiode via IWC kunt uitbreiden naar 8 jaar! Meer zekerheid kun je nauwelijks wensen.

3 likes

Ik heb een paar jaar terug een mark XVI gehad en ik vond de kast echt verfijnd! Enkel de wijzerplaat en wijzers waren wat spartaans, dat doet deze beter. De datum tja, niets is perfect :blush:

Geniet ervan! Onze AD stopt hier in Gent, dus dat valt tegen.

2 likes

Wijs besluit. Je hebt een prachtige, breed georiënteerde collectie zo.
Ik hoop dat je de Heuer er ook bij houdt :+1:
Echt zonde om die topper te verkopen.

1 like