Klopt, ziet er inderdaad anders uit en de Legend Diver is een schitterend horloge. Zeg alleen dat het een andere klasse/regione bedient. Moet je daar nou zou boos om worden? Het is toch inmiddels algemeen bekend dat Longines van Patek Philippe status uit de jaren 40-60 is gedegradeerd naar een entry level luxury Swiss watch brand? Of zeg ik nou iets heel geks? Mijns inziens zijn Tudor, Omega en Breitling iig een stap of meerdere hoger op de horologische ladder…
Ik ben prima verdraagzaam. Geef gewoon een mening over Longines als merk. Verder vind ik het een prachtig merk en vind ik de Longines Legend Diver ook echt prachtig. Zeg alleen dat het mijns inziens een andere regione is dan Breitling, Tudor en Omega…
Zoals al eerder gezegd, jij plaatst alles in een rangschikking op basis van A) hoe duur het is, B) hoe veel anderen er naar opkijken - het is weerzinwekkend hier want dat is geen liefhebberij waar je fan bent van de inherente eigenschappen van het horloge. Het is egotripperij.
Jij zou een drol van 15k waar een Rolex kroontje op staat nog aanbidden.
Denk dat velen je iets beter zouden verdragen als je jouw stelling fatsoenlijk zou onderbouwen.
Dit:
Is geen onderbouwing / argument voor deze stelling:
Daardoor komt wat je zegt nogal over als geroeptoeter van een merkgeil iemand en niet als een gefundeerde mening van iemand met verstand van horloges.
Ik ben oprecht benieuwd waarom je breitling of tudor hoger aan zou slaan dan Longines. In ieder geval blijkt uit jouw zogenaamde “onderbouwing” dat Longines in het verleden een (patek)status heeft bereikt waar breitling of tudor niet aan kunnen tippen. Jouw conclusie verbaast mij daarom.