Jouw collectie op één foto II

Haha, komt uit Fargo :wink:

3 likes

Een van mijn favoriete series :grimacing:

Maar de originele film is ook echt een topper.

2 likes

Whaha! Die naam ken ik in ieder geval wel.

Maar uhhhhh… aanrader dus? Dan kan Fargo mooi onder aan mijn wachtlijst plaatsnemen. :wink:

Edit: Er klopt weer geen hol van mijn zinsopbouw, het zal de vermoeidheid wel zijn. :see_no_evil: Weltrusten… :sleeping:

2 likes

:fire:

1 like

Vroeger was Fargo echt up there met Breaking bad.
Maar nu komt het niet meer in de regione van Homeland en Ozark.

16 likes

Nee op basis van beleving, heritage, historie, afwerking, vakmanschap etc. Longines maakt nog steeds mooie horloges maar het is niet dat het ooit geweest is…

Ik vond seizoen 1 briljant, maar ben afgehaakt bij seizoen 2… capteerde me niet meer genoeg…

1 like

Klopt en tegenwoordig bedient het doelbewust een andere doelgroep en markt. Entry level van de swatch group na Tissot en Certina en Mido…
Maken nog mooie horloges maar ben van mening dat de afwerking van Tudor of Omega hoogwaardiger is.

Als dat écht je parameters waren dan zou je geen onzin blaten zoals

Omega tot daar aan toe, maar qua afwerking en vakmanschap moet Longines echt niet onderdoen voor Tudor of Breitling.

En los van dit alles, de LDD is echt cool, maar je besluit ‘m toch maar niet te willen, niet uit eigen ervaring, maar omdat het merk voor je niet prestigieus genoeg is? Bah.

1 like

Ik zou Tudor van nu wel hoger aanslaan dan Longines van nu. Longines doet weinig anders dan ETA uitpoepen.

Tudor maakt nu eigen uurwerken. :joy:

Wat dat betreft vind ik modern Longines vergelijkbaar met Breitling… en wellicht IWC. Ingekochte uurwerken mooi verpakken. Alleen was in het verleden Longines top en dat is Breitling nooit geweest. Tudor natuurlijk ook niet.

1 like

Leg ze even naast elkaar… Vintage Longines leveren soms wel een paar ton op op de veiling, maar die van vandaag moet je niet met een Iwc gaan vergelijken vind ik

1 like

Longines heeft een nauwe en jarenlang opgebouwde band met ETA. Het is niet verkeerd om ETA to some extent het inhouse manufactuur van de Swatch groep te noemen. Er is minder prestige, omdat ETA ook jarenlang allerhande merken van goedkope werkjes heeft voorzien, maar de nieuwe werken die ETA exclusief voor Longines maakt/aanpast zijn wel weer de moeite.

1 like

Ben het met je eens… maar het blijft het verval van een trotse manufactuur naar geplaatst onder omega en maken geen eigen uurwerken meer. Vind ik jammer. Heb wel het idee dat Longines richting Omega wordt geschoven door Swatch. Worden duurder.

Ze waren ooit onbetwist het beste manufactuur ter wereld inderdaad… doet me als Longines fan wel wat hartzeer… maar de quartzcrisis was te zwaar om op meerdere paarden in te kunnen blijven zetten. Omega was ook ei zo na dood.

De smart watches zorgen voor een 2e quartz crisis waarin de merken hun prijzen allemaal omhoog aan het gooien zijn en het echt puur nog als luxe goed en sieraad gezien moet gaan worden.

Was ook al wel in de loop van de 60s dat Longines minder werd en Omega zich verder bleef ontwikkelen toch.

Heeft er iemand in omgeving Utrecht een horologische ladder te leen? Is maar voor een weekend schilderwerk.

26 likes

Potdikkie! Dat is nog eens een collectie… :ok_hand:

1 like

De 1970s vooral waren inderdaad al geen topjaren meer voor Longines. Ze hadden Record overgenomen begin jaren ‘60 om de goedkopere markten te gaan bedienen. Het was niet meer kwaliteit voor alles. Prijs werd een factor. Dat was niet zo bij alles wat ze maakten in de jaren ‘40-50 en vroege tot mid jaren ‘60.

Daar hebben ze hele mooie overzichtjes voor. Heb ik hier ook ergens voorbij zien komen :slight_smile:

1 like

Volgens mij niet. Volgens mij zijn omega en longines beide tenonder gegaan omdat het vergelijkbare bedrijven waren.

Groot, oud, manufactuur, traditioneel, veel productie. Konden gewoon niet snel genoeg zich aanpassen.