Jouw collectie op één foto II

Ik heb wat geschoven en ‘geupgrade’ in de verzameling en het leek me wel leuk om een follow-up te posten om te laten zien wat er sinds vorige keer veranderd is:

V.l.n.r.: Laco Bielefeld, Tudor Black Bay 36, Longines Conquest Heritage, Omega Speedmaster date, Hamilton Khaki Field mechanical en tenslotte de CWC G10. Behalve de 42 mm Laco -die zeker blijft omdat het een bijzonder cadeau van mijn vrouw was- inmiddels alles onder de 40 mm :slight_smile:

De G-Shock DW5600 heb ik ook nog, die ligt meestal op mijn nachtkastje.

31 likes

Schitterende collectie

Prachtig :ok_hand:t2:

1 like

Mooie collectie! Verdiend alleen een beter kistje. Rainer watchbox of iets dergelijks

3 favorieten op een rijtje :+1:

52 likes

Geen constellation er in?

Niet bij de hand nu, maar de Connie 2852 en Heuer Camaro mogen ook als favorieten aansluiten, ja :ok_hand:

3 likes

Ik had stiekem al een klein beetje hoop :rofl:

1 like

Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388 verkocht. Nu terug naar een 8 (+1) piece collectie :sunglasses::+1:

11 likes

Wat een heerlijk horloge, die Pontiac! Wauw.

… De rest is trouwens ook mooi :wink:

1 like

ja, iemand die zo’n pontiac in zijn bezit heeft mag zich gelukkig prijzen :star_struck:::+1:

1 like

Een aantal in de verkoop, want ik heb nog grote wensen op horloge gebied:)

25 likes

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar dit horloge. Welk type is dit? En uit welk jaar komt hij?

Is een volstalen 37mm Pontiac met valjoux 71 (= valjoux 72 voorloper) uit de vroege 1950s - zogenaamde ‘gilt dial’ die bruin is geworden overheen de tijd (‘tropical dial’). De markt loopt (terecht) volledig loco voor dit type horloge, dus verwacht er geen te vinden onder de 3 tot 3.5k EUR (en zelfs dat is nog voorzichtig ingeschat) :slight_smile:

2 likes

Heeft u het zelf op een bijzondere manier verkregen of geërfd, of toch ook topprijs moeten betalen?
(Vraag uit pure interesse)

Snap dat de markt hier wild van is, vind jouw inschatting voor zon exemplaar nog ‘meevallen’ gelet op het uurwerk.

1 like

Zeker. Ik ken genoeg vintage dealers die hier 5 tot 6.5k op kleven.

1 like

Dat dacht ik ook ja - staal, mooie maat, merk met historie, gezocht kaliber… I like !

1 like


Recentelijk de Airman en Chronodato toe kunnen voegen. De Squale en Seiko Skx hebben de doos verlaten.

29 likes

je hebt een zeer goede en mooie smaak qua horloges :star_struck: