Jouw collectie Tissot op één foto :-)

Een gelijkaardig topic gezocht maar niet gevonden. Bij deze dus…

Het ideale beeld is je hele verzameling op één foto. Succes gewenst aan de échte verzamelaars onder ons :sweat_smile:

Er mag ook iets van geschiedenis bij.

Voor mij begon het Tissot-verhaal met de Couturier Chrono (linksboven) die ik van mijn vrouw cadeau kreeg ter gelegenheid van onze 20ste huwelijksverjaardag :slight_smile:.
Echt tijd om me wat te verdiepen in de horlogewereld kwam er pas met Covid en van thuis werken, ook omdat veel andere activiteiten gewoon tijdelijk niet meer mogelijk waren. Van toen af is het snel uit de hand gelopen… :sweat_smile:

Mijn aandacht ging in eerste instantie ook nog sterk richting Citizen. Dat was mijn eerste echte horloge in 1979. Maar qua designstijl en grootte van kasten heb ik intussen duidelijk gemerkt dat Tissot me beter ligt.

Het ene kleintje rechtsboven wacht nog op een gepaste gelegenheid om het aan de dochter te geven.
Rechtsonder is er nog een met goudkleurige wijzerplaat waarvoor ik nog een bandje moet vinden. Dat is wel een leuke, echt als nieuw nog. Vorig gevonden bij een Tissot-liefhebber in Oostenrijk.

Er zijn er twee die nog wel in de kast liggen, maar naar een nieuwe eigenaar mogen, dus niet meer in de collectiefoto meegenomen ;-).

(Edit: foto’s even weggehaald :wink: )

14 likes

Graag maar 1 foto dus…🫢

2 likes

Leek me een leuke uitdaging :wink:

1 like

Mijn dikke Tissot collectie
image

7 likes

Tissot was mijn eerste ‘echte’ horloge dat ik als 14 jarige kreeg van mijn ouders.
Ik heb het onlangs teruggevonden en een mooi plaatsje in de collectie gegeven.
Het is voorlopig wel het enige Tissot horloge in de collectie, dus kan makkelijk op 1 foto :grin:

Je ziet het er wel aan dat het gedragen werd door een kind dat nog niet de nodige aandacht besteedde aan wat er om z’n pols hing :smirk::woozy_face:

10 likes

@wbcoupe kassa 4!
Al vraag ik mij af of de hele Tissot-collectie van Wilko op 1 foto past. Wordt meer een poster.

4 likes

Als ik maar ver genoeg weg ga staan past het vast wel, alleen is dan waarschijnlijk niet meer te zien dat het om Tissot’s gaat :rofl:
Misschien dat het @JimSoul nog lukt :grin:

3 likes

Doe er in jouw geval dan maar enkele, bv. een foto per 12 à 15 horloges ? :wink:

1 like

Ik wilde precies hetzelfde doen :joy:

1 like

Of je gebruikt een groothoek/fisheye maar ook dan zie van het gros niet meer dan alleen de vorm van het horloge. :sweat_smile:

Moet op zich wel lukken…

Of per categorie, Alle AM dials, of alle 516 dials etc…

2 likes

Het gros zit nog ingepakt van de verhuizing, ook goed als ik de verhuisdozen op de foto zet? ze zitten er allemaal in :grin: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:upside_down_face:
Ik denk dat we allemaal wel een idee hebben van hoe een verhuisdoos eruit ziet :wink: .
Liever wat langer wachten dan, en toch de inhoud te zien krijgen.

1 like

Ik zal eens kijken of ik een keer tijd kan maken; is wel een avondje werk :grin:

1 like

:+1:

We hebben allemaal al wel pareltjes één per één zien verschijnen in andere topics, maar ben echt benieuwd naar het totaalbeeld bij jou :wink:

1 like

Tof horloge om te hebben als 14 jarige!

13 likes

Mooi set PRX :+1:

1 like

Twee stuks: een Swissmatic automaat en een quartz Perpetual Calendar

4 likes

Ook twee mooie ! De automaat is wel heel knap met die band. Mooie kleur en eens wat anders dan leder of staal :+1:

Daar had je niet een nieuw topic voor aan hoeven maken hoor :yum:

3 likes