Een gelijkaardig topic gezocht maar niet gevonden. Bij deze dus…
Het ideale beeld is je hele verzameling op één foto. Succes gewenst aan de échte verzamelaars onder ons
Er mag ook iets van geschiedenis bij.
Voor mij begon het Tissot-verhaal met de Couturier Chrono (linksboven) die ik van mijn vrouw cadeau kreeg ter gelegenheid van onze 20ste huwelijksverjaardag .
Echt tijd om me wat te verdiepen in de horlogewereld kwam er pas met Covid en van thuis werken, ook omdat veel andere activiteiten gewoon tijdelijk niet meer mogelijk waren. Van toen af is het snel uit de hand gelopen…
Mijn aandacht ging in eerste instantie ook nog sterk richting Citizen. Dat was mijn eerste echte horloge in 1979. Maar qua designstijl en grootte van kasten heb ik intussen duidelijk gemerkt dat Tissot me beter ligt.
Het ene kleintje rechtsboven wacht nog op een gepaste gelegenheid om het aan de dochter te geven.
Rechtsonder is er nog een met goudkleurige wijzerplaat waarvoor ik nog een bandje moet vinden. Dat is wel een leuke, echt als nieuw nog. Vorig gevonden bij een Tissot-liefhebber in Oostenrijk.
Tissot was mijn eerste ‘echte’ horloge dat ik als 14 jarige kreeg van mijn ouders.
Ik heb het onlangs teruggevonden en een mooi plaatsje in de collectie gegeven.
Het is voorlopig wel het enige Tissot horloge in de collectie, dus kan makkelijk op 1 foto
Als ik maar ver genoeg weg ga staan past het vast wel, alleen is dan waarschijnlijk niet meer te zien dat het om Tissot’s gaat
Misschien dat het @JimSoul nog lukt