Jouw collectie Tissot op één foto :-)

Blijft heel fraai die HF kast :ok_hand:

Heb op het moment een Tissot uit elkaar liggen met hetzelfde uurwerk binnenin als deze van jou, en op basis van het serienummer op het uurwerk dateert die uit 1912, en niet rond 1922 zoals het serienummer in de kast suggereert. Vermoed dat de jouwe ook ergens uit halverwege de jaren 1910 dateert. In die tijd zat er nogal verschil tussen de serienummers van de kasten en uurwerken en zijn de kastnummers niet echt bruikbaar voor de datering. :thinking:

2 likes

Het is me gelukt om ze alle drie op de foto te krijgen. :sweat_smile:

7 likes

Le Locle is mijn favoriet maar dan Square :+1:

1 like

Ik heb die vierkante Le Locle van jou gezien, ik kende dat model nog niet.
Het is inderdaad een heel mooi model. :ok_hand: :+1:

1 like

Die T-Complication Mechanical is cool :+1:
Maar wel een flinke jongen :blush:

1 like

Dank je! :blush:
Die vond ik verleden jaar voor een heel leuke prijs op Marktplaats. :slightly_smiling_face:

1 like

Thanks. Zoek nog de black uitvoering.

1 like

Eigenlijk het minder bekende broertje van de T-complication Squelette. Mooie vondst :+1:

1 like

Goed idee! Ik ben recentelijk pas begonnen met verzamelen van Tissot. Tot nu toe nog geen spijt van gehad!

9 likes

Mooie set :+1:
Heb jij die PRC200 opgepikt die hier tot voor kort aangeboden werd (links op de foto) ? :wink:
Een PR100 heb ik ook al altijd mooi gevonden.

Nee dat niet, maar dat is wel mijn eerste “mooie” horloge geweest. Vind het zeker een leuk model in volledige titanium.

Volgens mij is dit 1 foto, zie ik toch nog 2 lege vlakjes die opgevuld moeten gaan worden :grin:

9 likes

Kunnen er nog best een paar bij :grin:

1 like

Vind ik eigenlijk ook wel, maar dan moeten ze wel een eigen smoel hebben en niet lijken op die andere :grin:

1 like

Zijn er ook genoeg: en als het met nieuw niet lukt, dan wel met vintage :innocent:

Ja leuk een vintage voor deze A-technische kneus, moet er dan wel 1 zijn die een service heeft gehad en niet duurder dan €50,00 :rofl:

Hmm, dat wordt lastig. Misschien een werkende vintage quartz met een verse batterij :thinking: :grin:

Kom maar op, niets mis met quartz maar dan wel 1 met een verse service en nieuwe batterij en niet duurder dan €50,00 :wink: :rofl:

Quartz blijft over het algemeen wel lopen zonder service, dus met alleen een vers batterijtje lukt het het misschien voor die 50. Inclusief service, weinig kans :sunglasses:

Tuurlijk wel, kwestie van gunnen toch :grin:

1 like