Jouw impopulaire horlogemening

En de overtreffende trap, de kinetic een quartz die je moet opladen. Haalt lekker alle voordelen van een quartz weg zoals dun/licht en er niet naar hoeven omkijken. Maar vervolgens ontbreekt dan de charme van een mechanisch horloge. “Ja maar dan hoef je niet iedere paar jaar de batterij te vervangen”. Maar na 10 of 20 jaar wel de accu en dat is tien keer zo duur als een batterij te vervangen.

1 like

Owh? :face_with_raised_eyebrow:

Tuurlijk weet ik dat. :joy:

Och, daar zijn de meningen verdeeld over hoor… :wink:

12 likes

Los van het geld, vind dat ook in de 500 of 200 euro prijsklasse

1 like

Er zijn te weinig ‘premium’ digitale horloges. Ik bedoel zoals Junghans ze maakt, of deze Seiko:

6 likes

500 oké, maar 200? Kan je zonder Seiko te zijn zelf een uurwerk in elkaar zetten voor dat geld

Dat is inderdaad lastig. Maar dan ben je zoals ik zei eigenlijk niks anders aan het doen dan bv Tommy Hilfiger of Armani. Terwijl een hoop horlogemerken dan wel iets meer pretenderen te zijn.

1 like

Dat gelul over beleving, en een ziel van horloges. Oppervlakkig gebral vind ik dat.

15 likes

Ah ja, tuurlijk. Niks mis mee maar verkoop het niet alsof het heel veel voorstel.

3 likes

Nou ja, de nieuwste versie Nautilus hackt in ieder geval

Ik heb respect voor allen die gediend hebben en ga hier verder geen wedstrijd verpissen van maken.

4 likes

Noem je Seiko nou een fashion watch?

Dat zijn dezelfde mensen die Jazz uitspreken als Djjjèèèèzzzzz. Ja, daar spuug ik ook op.

6 likes

De nog steeds opkomende smartwatch mag geen horloge heten.
Lelijken elektronica dat al verouderd is zodra het op de markt komt.
Het schrijft in verhouding nog meer af dan een elektrische auto.

5 likes
  • de 6 digit Submariner is voor knuppels die graag willen flashen met een Rolex en negen van de tien eigenaren is te bang OM ER GODSAMME MEE TE DOEN WAARVOOR HIJ GEMAAKT IS. JEZUS DWEIL, WEES EEN MAN.

• De Omega Speedmaster is mega kut gebouwd met zijn lage WR rating.

• Elk Breitling horloge waar geen Navitimer, Premier of Transocean op staat is een lomp horkending.

• De IWC Ingenieur ziet eruit alsof het een duikhorloge is waar de bezel van kwijt is geraakt na een aanvaring met een stoeptegel.

• Nederlandse horlogeliefhebbers zijn over het algemeen schrale mietjes en hokjesdenkers. Two tone, goud en diamanten worden gezien als teveel en ze kunnen niet verder kijken dan het stereotype.

• De G-Shock is voor kinderen, niet voor een volwassen kerel. Doe eens normaal.

• Hetzelfde geldt voor armbanden naast je horloge. Je bent geen indiaan, maar een vent. Doe eens normaal.

• De PP Nautilus is echt vijf keer te duur voor wat je krijgt, maar toch zou ik er wel graag eentje willen omdat hij vijf keer te duur is voor wat je krijgt.

• Eigenlijk alles in de range van 1500-3000 Euro is kut. Het is te duur om goedkoop te zijn en te goedkoop om duur mee te doen.

• Dat gejank over hommages mag wel een keer afgelopen zijn. Als je met een modaalinkomen kinderen op moet voeden ga je geen horloge dragen van duizenden Euro’s.

• Dat gejank over Rolex en geld mag wel een keer afgelopen zijn. Als je het niet kan of wil betalen hoef je je er ook niet druk om te maken.

• Speculanten die alleen de horloges kopen waar ze een waardevermeerdering van verwachten zijn geen echte liefhebbers met passie en ik zou ze graag met de mattenklopper willen geven.

• Niet luisteren naar @Blauwbeer. De Reverso is erg cool.

Heh, dit lucht best op. Bedankt @Blain!

58 likes

Ho, nog eentje ! Nog eentje !
Elke zogenaamde etiquette :
Niet bij het trouwen ( hoe weet je dan wanneer het klaar is ?).
Niet bij een begrafenis ( diegene is toch al dood ).
Geen duiker bij een pak.
Niet bij een smoking.

5 likes

Mensen die andere mensen hun mening bespotten met cynisch gelul, overladen door een laagje woorden die impliceren dat ze van academische afkomst zijn, zodat mensen bang zijn erop te reageren omdat ze weten dat ze het verbaal zeer waarschijnlijk moeten afleggen en er daarom maar voor kiezen om ja-en-amen te zeggen tegen een quartz-snob met een doosje Madame Tussauds horloges uit Japan.

8 likes

Tot hier kon ik je volgen

3 likes

:smiley: yes.
Ik wou dat laatst ook nog ergens neerkalken.

1 like

:joy::joy::rofl::rofl::rofl:

:+1::+1:

3 likes

Voor mannen met polsen als sateprikkers wel

1 like

Het gaat niet om de maat. Het gaat om het gebrek aan stijl.

2 likes