Ik ben van zin om mij een ‘GADA’ horloge aan te schaffen (Go Anywhere, Do Anything; iets wat je onder vrijwel alle omstandigheden kan dragen dus). Om een courant voorbeeld te geven: de Rolex Explorer is bijvoorbeeld ook zo’n typisch GADA horloge.
Ik kijk momenteel naar bijvoorbeeld de Hamilton Murph.
En verder ook naar wat microbrands (Traska, Clemence, Lorier) maar het probleem is dat die allemaal met torenhoge invoerkosten komen.
Wat zou jullie perfecte GADA horloge zijn voor onder de 1000 euro? Mag bijvoorbeeld ook 500 euro zijn, of nog minder. Ben benieuwd naar jullie keuzes!
16 likes
Die Murph is wel een hele goede! Een paar andere ideeën:
Misschien kun je rond de €1000 een gebruikte Sinn 556 vinden
De Seiko spb243 is een mooie alleskunner, of een andere Alpinist
Nivada Grenchen Super Antarctic
Ik lees ook even mee voor de andere suggesties
1 like
Deze Smiths Commando bijvoorbeeld.
Toevallig weet ik dat er hier binnenkort een beschikbaar komt in het blauwe gedeelte.
9 likes
APMV
26 juni 2025 om 04:19
4
Kijk ook eens op de website van Echo Neutra
20 likes
BaytLif:
Smiths Commando
+1
Ook de zwarte dial. Combineert met alles.
Heerlijk horloge om te dragen. Saffier, 100m WR, schroefkroon, bandensl*t, …
17 likes
Blijft toch een hele leuke categorie!
Al zo vaak bijna deze gekocht:
Een automatische COSC gecertificeerde GADA voor nog geen duizend piek die ook nog eens rete-tof is. Waar wachten we nog op?
Het voorgaande model, een handopwinder, ook heel tof, staat voor een prikkie in het blauw trouwens
Up! Had ik al gezegd hoe goed de Serica het doet op nato tijdens vakantie?
Daarom krijg je deze B&S nato strap er ook gewoon bij.
[IMG_2019]
17 likes
Sinn 104
Lijkt hier op HF uit de mode maar ècht een ‘Beach to Boardroom GADA’
20 likes
Dan zou ik eerder een 5303 pakken… maar inderdaad: deze field is perfect!
Leuke quest trouwens. Longines Conquest zou ook net aan moeten lukken voor zo’n €1.000. Ook prachtig!
1 like
fedaia
26 juni 2025 om 06:15
9
Een niet bestaand probleem. Je kan de horloges toch gewoon vergelijken met de uiteindelijke prijzen? En dan doet Traska of Clemence gewoon prima mee.
Beaucroft is ook interessant:
9 likes
Echte GADA:
Casio Lineage LCW-M100DSE-1AER. Solar, multiband 6, saffier glas, nooit meer naar omkijken. WR50m is de enige zwakte.
5 likes
Jero1
26 juni 2025 om 06:20
12
Kijk ook eens bij Mido, is voor mij echt een GADA goed waterdicht en.solide kwaliteit
6 likes
APMV
26 juni 2025 om 06:32
13
Ook interessant is Circula
Dat is makkelijk, de Christopher Ward C63. Gebruikt ver onder de duizend euro te krijgen, nieuw net er boven. Tov de Hamilton is het horloge beter afgewerkt en meer comfortabel aan de pols. (Alle stalen banden hebben micro afstelling)
Ik heb een 39mm gehad, verkocht en daarna spijt. Nu alweer enkele maanden een 36mm in bezit, deze gaat voorlopig niet weg!
Wacht op een sale bij CW en reken af in ponden en je kunt een leuke aankoop doen
10 likes
Ten
26 juni 2025 om 06:43
17
Christopher Ward is al genoemd, deze 38mm Dune is er in diverse uitvoeringen en pakt vrijwel alle banden…
8 likes
Als ze binnen het budget zouden vallen dan sowieso deze of een 556, maar is net hoger segment.
Is de vraagstelling inclusief tweedehands?
1 like