Goedenavond allemaal, mijn naam is Anne, 55 jaar, getrouwd en vader van 3 en sinds 4 maanden helemaal gek van horloges. Dit is mijn 1e topic en de titel zegt het al, hoe bepaal je nou of het horloge goed bij je past?
Ik heb gelijk een voorbeeld van een horloge die ik zelf erg mooi vind, weinig geeft gekost (!) En lekker draagt (39mm). En toch denk ik dat het op mijn pols (19cm) er als een dameshorloge uitziet.
Zitten meer mensen hier mee?
nee, geen issue, veel erger zijn de 16 cm polsen met een 44 mm horloge
Allemaal kwestie van persoonlijke voorkeur.
Trend was tot een aantal jaren geleden ‘groot, groter, grootst’. Gelukkig zijn we meer recent weer teruggegaan naar wat bescheidener maten horloges.
Ziet er goed uit. Ben zelf ook fan van wat kleinere modellen maar als jij je er niet lekker bij voelt dan moet je het niet doen.
Als jij denkt dat het er als een dameshorloge uitziet zou je kunnen overwegen een grotere te kopen.
Het horloge staat je prima! Maar het boeit weinig wat wij vinden. Jij moet het dragen en als het te klein voelt voor je, dan kan je beter iets groters proberen
Ongetwijfeld, er zijn mensen die Kyboe horloges dragen bijvoorbeeld. Maar ik zeker niet. Ik heb een 18.5 / 19 cm pols en draag voornamelijk 36 tot 39 mm horloges.
Naast dat ik zelf die maten vaak veel mooier vind heeft nog nooit iemand anders mij gewezen op mijn vrouwelijkheid, althans niet door het horloge…
Probeer eens een ander bandje. Dat maakt voor mij iedere keer het grootste verschil.
Je zult zien dat bijvoorbeeld een ruw canvas, of een mooi zwart bandje jouw horloge de lugs eruit zal laten springen, waardoor de proporties compleet anders overkomen.
Vaak zit het tussen je eigen oren. Het is maar net wat je zelf gewend bent.
Ik vind het zelf niet gek staan. Tegelijkertijd kan ik me ook wel weer voorstellen dat je het zelf gevoelsmatig iets te klein vindt.
Ja , ik heb het ook met mijn pols van 20,5 draag ik horloges onder de 40 mm bijna nooit.
Eigenlijk het liefst vanaf 41 en dan tot maximaal 44.
Nee joh, staat geweldig! Mooi horloge ook!
Nog iets: doe je mouw eens dichterbij je horloge, als dat kan. Meer contrast, oogt ook compleet anders.
Ik draag van 33 tot 40 mm op een 19cm pols. Nog geen enkele keer gehad dat de maat van het horloge een issue was voor mijzelf. In de zomer met korte mouwen is dat wel anders.
Dankjewel allemaal, hier kan ik wat mee. Wordt het hem toch niet dan komt hij vanzelf hier te koop😂
Dankjewel! Echt een heel leuk forum hebben jullie hier:muscle:t2:
Vaak is het gewoon ook een kwestie van wennen. Ik vind dat sportmodellen wel groter op de pols mogen vallen, maar dit horloge past echt prima bij jouw pols.
Je bent er zelf onderdeel van!
Ik zeg… Staat je goed! Niks geks aan.