Jullie adviezen?: Higher end Quartz vs vol automatisch

Niet eens over nagedacht. Dat had natuurlijk ook gekund.

1 like

Waarschijnlijk wel bij een lokale juwelier maarā€¦ik laat daar mijn breitling echt niet achter. Zeker ook omdat het geen AD Breitling service point betrof Ć©n bij een batterijwissel van een Breitling Skyracer ook gelijk de pakking wordt vervangen ivm de waterdichtheid. Iets wat een non-Breitling servicepoint niet kan en niet kan certificeren.

1 like

Begrijpelijk dan. Maar stopt een Breitling plotseling als de batterij leeg is? Mijn Ebel gaat op save-mode, dan verspringt de secondenwijzer niet elke seconde maar iedere 3 seconden. Dan weet je dat je de batterij moet wisselen en dat je nog een paar dagen de tijd hebt voor hij ermee stopt.

1 like

Ja hier ook maar het is dan wel vervelend als dit in het begin van de vakantie gebeurt. I

1 like

Bij een Omega SMP loopt hij dan nog een paar weken door zelfs.

1 like

Haha, wil de hele discussie hierboven niet enorm plat slaan maar kies een duiker waarbij je maximale functionaliteit krijgt voor je geld. Uitermate degelijk, automaat, accuraat, speciaal ontworpen om drukken te weerstaan die je uitsluitend in je dromen meemaakt. Onderhoud nihil. Kun je zorgeloos 24x7 dragen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Daar heb je echt groot gelijk in. Al kost het veel geld, gebruik het anders kan je het beter niet kopen :wink:

3 likes

Ik ben te arm om troep te kopen die ik niet gebruik :wink:

1 like

Ah, je omschrijft de SMP 300, die dan ook nog eens opmerkelijk dun is en die ik van 1996 tot zoā€™n 10 jr geleden ook echt gebruikte om te duikenā€¦

1 like

Haha dat maakt het wel makelijker he :wink: minder keuze stress :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hartelijk dank voor de vele wijze adviezen allemaal. Dankzij jullie heb ik het lef opgebouwd om voor de higher end quartz versie te kiezen als 1e dure horloge. Ik had veel moeite met de hoge vraagprijs, maar ik moest hiervoor het lef opbouwen want ik kon het wel betalen. Wel een flinke hap in mijn vermogen en belachelijk dat voor een 13 jaar oude Omega SMP de prijzen zo erg hoog zijn.
Ik ben jullie allen eeuwig dankbaar.

2 likes

Nu zit ik met een ander probleem. Het metalen band moet ingekort worden. Ik had begrepen dat het best wel gevoelig is vanwege de dunne link bevestiging.
Is het daarom beter dat ik naar een officiƫle Omega dealer moet gaan om deze te laten inkorten? Of is een universele dealer of juwelier ook bekwaam om deze te laten inkorten?
Alvast bedankt voor jullie adviezen.

1 like

Meest dichtstbijzijnde dealer is die van Velp. Maar vanwege de vele goede recensies ben ik meer geneigd om naar Dhr. Ron Sonders in Leusden te gaan.

1 like

Doe vooral wat voor jouw gevoel beter/fijner aanvoelt. En zoals je al zelf zegt:

Zal ik dan lekker naar Leusden gaan. :slightly_smiling_face: