Ja zo is het
Eentje die ik nog niet gelezen heb hier:
Metalen chapterring/rehaut zonder streepjes bij een duiker/sporthorloge.
Waarom? Je merkt het maar 1x per dag, met een beetje geluk ligt het horloge dan in de kast
Mag ik een andere hobby voorstellen?
Hierbij mijn lijstje:
- Movements met een lager tikgetal dan 28800bph/4Hz
- ETA 2824-2 bij horloges met een adviesprijs boven de 1000 euro
- Dagaanduiding
- Datum op een andere plek dan 12/3/6/9 (uitgezonderd chronografen, maar dan moet deze symmetrisch zijn tussen twee subdials)
- Horloges zonder datum
- Horloges met een unieke bandaanzet waardoor je niet kunt wisselen
- Diamanten of andere edelstenen
- Duikersbezel zonder getallen, bijvoorbeeld bij de Breitling SuperOcean Heritage
- Merken met als enig doel kopieën te maken van iconen die nog steeds worden gemaakt
- Hommages die niet door het eigen merk zijn uitgebracht
- Te drukke wijzerplaat
- Slecht afleesbare horloges (door bijvoorbeeld polished wijzers of polished elementen op de wijzerplaat te hebben)
- Decentrale secondewijzer
Best een aardige lijst uiteindelijk. Maar nog genoeg horloges die over blijven
Haha ga met je mee…zonder mesh uiteraard.
Een niet aansluitende band
Romeinse cijfers
Dat is het eigenlijk wel
Heb je een kort overzicht van wat je nu in collectie hebt dan? Lijkt me namelijk de vrij exhaustieve lijst…
Nodeloze bling, 30m WR, patrijspoorten, non standaard lugs, nodeloze complicaties, carbon look, rally straps, stalen banden, rubber, edelstenen en ongepaste schreeuwerige kleuraccentjes.
Eigenlijk is de overgrote meerderheid van alle horloges gewoon kut, als ik het zo lees. In mijn ogen, ik zeg het er maar bij, anders krijgen we dat weer.
Met stip op 1 voor mij: de datumloep
Allereerst kun je prima een horlogeliefhebber zijn, zonder überhaupt een (goed/beter best) inkomen te hebben, en heel veel horloges zijn in minder- of meerdere mate een hommage naar een eerder uitgebracht model. Sommige merken gaan daarbij heel ver, maar als je iets niet kunt kopen (wat soort sommige leden iets onvoorstelbaars is) is het mooi, als je iets kunt kopen wat er veel op lijkt, zolang het geen echte nep is. Niet fan van Rolex, zoals ik ook geen fan ben van Franse auto’s en Opels, maar er zijn best wat Rolex modellen die ik wel aantrekkelijk vind. Dat is ook weer de schuld van ontzettend veel merken die menen de Submariner te moeten imiteren plus al diegenen die achter de massa aanlopen, die voor de verkeerde redenen een Submariner of evenbeeld daarvan kopen (zie hierboven!!) Een belangrijke reden, dat het heeft gemaakt dat ik een mercedeswijzer vreselijk vind, terwijl ik best een Mercedes zou willen rijden.
Mag ik even een lans breken voor de kut? Is toch wel één van de leukere lichaamsdelen die een (ander) mens kan hebben.
- Beroemde mensen edities
- “special” edition die niet zo speciaal zijn
- Volledig gepolijste horloges
- Retro
- De kleur van 30 jaar oud tritium in een nieuw horloge gebruiken
- 42mm +
Het is een lelijk ding maar de historie erachter is zo cool!
@Phil3 Wel een hele lap tekst maar zo kijk ik ineens anders tegen dat “spuuglelijke” ding aan. Leuk artikel. Dankjewel!