@GiveMeYourDough
Ik vond het ook altijd een lelijk ding maar nu kan ik hem wel waarderen
En ik vind het juist weer wel wat hebben, niet van dat saaie, same-old, same-old…
ik ben mij bewust van het silicon gebruik! ik bedoelde met plastiek het gebruik van spacers of het quickset systeem in veel oude japanse binnenwerken. Jammer genoeg zijn het merendeel van die plastiek systeempjes tegenwoordig verduurd en breken ze een voor een af.
Leveranciers [of eigenaren die zich vaak toch een tikje ongemakkelijk voelen] die kopieën consequent een hommage noemen. Als je geen sub kan of wil betalen, prima: Koop dan gewoon een Steinhart, maar noem het géén hommage! Dat is het niet, het is een kopie. Ja heus.
…zo, dat lucht op!
Straps met gekleurd stiksel.
Display van de naam van de dag.
Yup. Althans als het gaat om stiksel in dezelfde kleur als dat
Damasko, I’m looking at you. Bad Damasko.
-
horloges waarbij het deksel klein is en het uurwerk aan de glas zijde eruit moet.
-
horloges met een ‘afwijkende’ bandaanzet. ( ik wil makkelijk banden kunnen wisselen)
-
horloges met een niet vervangbare bezel ( waar krassen op komen en dan niet te vervangen is )
-
horloges met geschroefde bandaanzet ( in niet gangbaar te verkrijgen schroeven ) op lange termijn beschadigen die dingen altijd en dan kun je eigenlijk niet zoveel meer.
-
eigenlijk alle “pvd” achtige lagen op horloges, het krast makkelijk en dan is het geen aanzien meer.
Wil dat dan zeggen dat als een horloge 1 van bovenstaande zaken toch heeft ik het niet koop ? nee dat niet, want ik heb bovenstaande opgesteld aan de hand van ervaringen haha
Mijn stem heb je!
Ps …mijn ‘afknapper’ geldt ook hommage indien slechts met één ‘m’ geschreven. schoot me er trouwens net nog een te binnen naar aanleiding van een ander topic tweekleurig [staal en goudkleur]. Pfff, je moet er van houden! Oh en ook geen fan van een datumloupe, tenzij op een Rolex sub…
Stip op 1 een datumloep! Maar ook rubberen bandjes is niet mijn ding.
- Rechthoekige horloges, behalve g shock daarbij is
het andersom. - Alle horloges waar de letters TAG op staan.
- Polished center links.
- Horloges met een batterij, quartz graag met Solar
functie. - Coatings zoals PVD en DLC.
- Horloges van mode/plak merken.
- De meeste chronografen spreken mij niet aan,
uitzondering zijn de mono pushers van Hanhart. - Het logo van Oriënt daar kan ik ook niet aan
wennen.
Idd hij ziet er niet uit als elk ander duikhorloge
Tellen horloges met krassen en butsen ook? Of stalen banden die door de vorige eigenaar met een schuursponsje ‘nieuw’ zijn gemaakt.
Wat is er mis met tag heuer ?
Tsja.
Heuer was leuker. Veel mensen nemen Tag dat kwalijk. Ik kan alleen maar gissen.
Er is niks mis mee, is persoonlijke smaak/nostalgie.
Nu maar hopen dat je geen Duitse day-date hebt… met ûh ‘Freitag’ enzo.
Haha, nope mijn Duitser is een Archimede Sporttaucher.
Afknappers?
Ik heb nog niemand gehoord over de alsmaar stijgende prijzen.
Zelfs tweedehands meuk wordt tegenwoordig voor belachelijke
bedragen aangeboden.
En dan heb ik het niet over HF, hier valt het nog redelijk mee.