Jullie afknappers op of in horloges

Zoals de titel al zegt. Was ik toevallig benieuwd naar.

Mijn afknapper is plastic, o nee, ik bedoel kunststof in een horloge… Zoals de spacer tussen de kast en het uurwerk. Vind ik er goedkoop uitzien. Daarom houd ik o.a. Quartz-uurwerken. Verder kan ik maar beter niet beginnen over mijn huidige horloge…

Edit: Dit houdt mij ervan weg om een C60 Trident te kopen. Hier gaat hem om een CW C6LE. Zelfs Al Bundy schrikt ervan.

4 likes
  • Een cyclops boven de datum (heb ik eigenlijk wel nodig met mijn leesbril leeftijd :wink:
  • Bi-color
1 like
  • cijfers op de wijzerplaat die gedeeltelijk zijn weggesneden door subdials of door dag-/datum-aanduidingen
  • tachymeter
  • schuine datum-aanduiding (bijv. tussen 4 en 5)
  • datumloepje

-schuine datum
-sommige logo’s, bv die van Orient
-grote kast, met een mini uurwerkje erin

1 like

-Datumloep
-Bi-color
-Romeinse cijfers
-Horloges van formaat stationsklok
-Bling-bling horloges met steentjes

Juist, een grote kast met mini uurwerkje erin vind ik ook een grote afknapper.

Datumloepje mag er van mij op elk horloge dat ik koop zitten. :slight_smile:

Wat Sparks zegt:
cijfers op de wijzerplaat die gedeeltelijk zijn weggesneden door subdials of door dag-/datum-aanduidingen
tachymeter
schuine datum-aanduiding (bijv. tussen 4 en 5)
datumloepje

  • Romijnse cijfers, alhoewel ik dat bij bijvoorbeeld een Cartier Santos weer niet storend vind.
    Ik heb trouwens wel horloges die enkele kenmerken van bovengenoemde hebben, maar ja soms, bevalt de look van het horloge me wel, bijvoorbeeld de Tissot PRS516 quartz, heeft schuine datum en tachymeter, tot vind ik het een leuk horloge.

Plastic-fantastic horloges zoals G-Shock bijvoorbeeld.
Of dat vreemde horloge dat er uit ziet of het van Lego gemaakt is…
Gruwelijk! (kan even niet op de naam komen, de leeftijd, vrees ik)

owjaa, nog iets, limited edities die zijn opgedragen aan een persoon, bijvoorbeeld speedmaster schumacher, of coustau duiker van IWC, of die TW van Coulthard, jammer want het zijn vaak wel mooie uitvoeringen.

Rubberen horlogebandjes…yek! :frowning:

Bling bling horloges
te grote horloges die over de pols hangen
horloges met een glazen achterkant waar dan een 1 dollar uurwerk achterzit.

1 like
  • datumloupe
  • te klein (< 40mm)
  • teveel taps toelopende band
  • ronde indices
  • teveel tekst op de wijzerplaat
  • slechte lume
  • wijzers (te kort of te lang)
1 like

+1

  • cijfers op de wijzerplaat die gedeeltelijk zijn weggesneden door subdials of door dag-/datum-aanduidingen.
    Idd. hier kan ik me ook erg aan storen.

Verder de belachelijke maten die haast alle fabrikanten tegenwoordig maken, alles groter dan 42mm (td)
Het kan er dan best mooi uitzien maar bij mezelf zit zo’n formaat flink in de weg.

Eigenlijk is de enige echte afknapper voor mij teveel bling, met diamantjes enzo.

Alle andere dingen die hier genoemd worden kunnen het wel zijn, maar dat verschilt erg per horloge.

een uurwerk met datumfunctie… en dan een wijzerplaat zonder :frowning:

Datumloep
Wijzers met mercedes-embleem

Je zou bijna denken dat ik een hekel heb aan Rolex.

Simpel: iedere Cartier.

Menno

+1 en verder: Rubber. Romijnse cijfers. Plastic. Bling bling. Modemerken en
te klein. Ondanks voornoemd heb ik toch een leuke verzameling.:wink:
Gr,
Lone Ryder

Zoals al meerdere malen genoemd, afgesneden indices. Voor mij duidt dit erop dat er eerst een wijzerplaat ontworpen is en daarna de vraag gesteld: in wat voor kast en met wat voor uurwerk? Brrrrr.