Jullie afknappers op of in horloges

Welk horloge is dat. :stuck_out_tongue:

Bosnialove Schreef:

http://www.listerhorsfall.co.uk/images/products/gi
ant/10022010173315rolex_movement.jpg

Dat ziet er inderdaad uit als kunststof, maar ik
ben geen kenner. :slight_smile:

Volgens Rolex (even google)een legering met Teflon coating,
grtz Leetje

ome subtilieco Schreef:

Cyclops, stalen banden met gevouwen schakels bah
niks voor mij

Ik was geen saffier glas vergeten.

ik heb een ontzettende hekel aan alles wat tegenwoordig flieger genoemd wordt. Idd christopher ward doet dat oa ook. Als je een flieger bouwt doe dat dan zo geschiedenis getrouw mogelijk, of laat het over aan de interpretatie van Laco, IWC, Stowa, Lange en Wempeā€¦

Even kijkend met een werktuigbouwkundig oog naar de keuze van een kunstof ā€œspacerā€ i.p.v. metalen ā€œspacerā€.
Misschien ziet het er wel goedkoop uit maar kan het niet zijn dat in sommige constructies/ophangingen een kunstof spacer beter is?
Ik denk dan met name aan de verschillende uitzettingscoefficienten van de materialen. Kunstof kan hier beter mee omgaan dan metalenā€¦
Een ander voordeel is dat het horloge lichter wordt door gebruik van kunststof.
Dit kan een reden zijn, maar weet het niet zeker dus ā€œshoot me if Iā€™m wrongā€

Groeten,

Dimitri

GĆ©JĆ© Schreef:

Plastic-fantastic horloges zoals G-Shock
bijvoorbeeld.
Of dat vreemde horloge dat er uit ziet of het van
Lego gemaakt isā€¦
Gruwelijk! (kan even niet op de naam komen, de
leeftijd, vrees ik)

Je bedoelt deze zeker? :smiley:

Het lijkt wel of iedereen een lijstje bijhoudt of zo. Ik vind iets mooi of niet dat houdt het allemaal veel simpeler.

dreski Schreef:

GĆ©JĆ© Schreef:


Plastic-fantastic horloges zoals G-Shock
bijvoorbeeld.
Of dat vreemde horloge dat er uit ziet of het
van
Lego gemaakt isā€¦
Gruwelijk! (kan even niet op de naam komen, de
leeftijd, vrees ik)

Je bedoelt deze zeker? :smiley:
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/D
eeRick2.jpg
Het lijkt wel of iedereen een lijstje bijhoudt of
zo. Ik vind iets mooi of niet dat houdt het
allemaal veel simpeler.

JA! Die bedoel ik! Je hebt ze ook in baby-speelgoed kleurtjes, meen ik.
Die vind ik dus heel erg niet mooi :slight_smile:

Goud en glimmertjes, leren banden, horloges waar je 2 x goed op moet kijken om te zien hoe laat het nou eigenlijk is.

Voor mij zijn afknappers:

  • Pukkel op het glas

  • Leren banden (alleen omdat ik er niet meer tegen kan)

  • Namaak horloges (homages vallen voor mij daar niet onder)

  • Veel tierelantijnen / drukke horloges

  • Horloges kleiner dan 38mm, omdat die niet staan om mijn pols

  • Datum op het horloge, zullen waarschijnlijk niet veel mensen hebben maar ik kan me enorm storen aan een datumvenster. Voor mijn gevoel brengt deze vaak de wijzerplaat uit balans. Er zijn merken zoals Oris (datum in het midden) waarbij ik vind dat ze dit heel mooi hebben opgelost.

Wat heeft iedereen tegen zoā€™n loepje? Ik vind het alleen maar mooi en handig.

1 like

Ik vind het alleen maar lelijk en nutteloos :wink:

1 like

Bosnialove Schreef:

Wat heeft iedereen tegen zoā€™n loepje? Ik vind het
alleen maar mooi en handig.

Echt mooi vind ik het ook niet, zeker niet als het op het glas aan de buitenkant zit.
Maar omdat het zonder loep soms wel hƩƩl moeilijk is om de datum te ontcijferen mag het er van mij op.

Hihihihiā€¦

:smiley:

Groet,

Nico.

Hahaha, plus 1ā€¦

Groet,

Nico.

Het imho enige (en meest esthetische) antwoord is:
GROSSDATUM! Mits stijlvol verwerkt, mag centrale of retrograde datum ook, maar dit wordt snel erg druk.

P.S. excuses, normaal schreeuw ik nooi op fora, maar ik wilde hier even de GROOTHEID van de datumweergave benadrukken.

zoā€™n loepje is ook kwetsbaar bij stoten en schaven, dan nog liever een loepje dat onder het glas zit zoals bij Panerai, en als je de datum in een "normaal"venster niet meer kan lezen en zoā€™n loepje nodig hebt om de datum te lezen dan denk ik dat het soweiso tijd is voor een leesbril;)>X:D

Lowlander Schreef:

zoā€™n loepje is ook kwetsbaar bij stoten en
schaven, dan nog liever een loepje dat onder het
glas zit zoals bij Panerai, en als je de datum in
een "normaal"venster niet meer kan lezen en zoā€™n
loepje nodig hebt om de datum te lezen dan denk ik
dat het soweiso tijd is voor een leesbril;)>X:D

Ja, dan is het zeker tijd voor 'n leesbril.
Maar het is wel vervelend als die die steeds op moet zetten voor je de datum op je horloge kunt lezen.
Dan is een stijlvolle GROSSDATUM inderdaad wel een uitkomst, maar wie heeft dat?

Daar heb je natuurlijk een punt.
Over het algemeen de duurdere jongens.
Blancpain, Girard-Perregaux, Glashuette, Lange, Maurice Lacroix,

De enige heel erg betaalbare klok met grote datum is de Citizen Ecodrive cal.3100.

Als je ā€˜elke keerā€™ je leesbril op moet zetten om de datum te bekijken, dan is en niet alleen iets aan de hand met je ogen, maar ook met je geheugen.:wink:
Als je aan het begin van de dag eens 1 of 2 keer kijkt wat de datum is, dan moet je dat de rest van de dag toch wel kunnen onthouden.
Ik kan grossdatum-weergave overigens heel erg waarderen; altijd beter dan een loepje.

Het loepje valt alleen op op fotoā€™s, tijdens het dragen zit het echt niet in de weg en is het weinig opvallend. Juist met de datumschijf met opengewerkte 6 en 9 is het eigenlijk een mooi detail. Bij Rolex zie je dat de loep daadwerkelijk vergroot, dit in tegenstelling tot allerhande Rolex-geinspireerd spul.