Jullie afknappers op of in horloges

Mijn afknappers:

-Van die chinese “kabaal” horloge’s, die je altijd tegenkomt op ebay in een poging een echte duiker te vinden zoals:

-Goud(kleurig)
-Romijnse cijfers
-Veel gepolijst r.v.s.
-Horloge’s met een mwahhh bandje eraan, onlangs kwam er bijvoorbeeld een Rolex 5513 met een leren band voorbij :sunglasses:
-horloge’s van een >X-merk , waarvan wordt beweerd dat de adviesprijs méga is, en dan tegen dumpprijzen worden aangeboden zoals deze calvaneo:

En voor wat betreft de spacers, laten we niet vergeten dat tegenwoordig de werk/kast verhouding erg groot kan zijn. Zo meet een eta 2824-2 maar 25.6mm, en een valjoux 7750 maar 30mm. Bij een kastdiameter van ca. 44mm moet de spacer dus groot zijn maar, liever wel van metaal.

Tabee

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Waar ik mij nog meer aan stoor is zijn die goedkope sluitingen, dat gestampte deel. Op het plaatje de linker.

Verder stoor ik mij ook aan chronografen die maar 3 of 5atm wr zijn.

Hoi,

Leuk topic.

Waar ik echt een pesthekel aan heb bij een stalen band, zijn de zogenaamde "zwabberbandjes"
Dit zijn bandjes die zijwaarts zoveel speling hebben, dat ze heen en weer kunnen zwabberen als een versleten fietsketting. Je tilt de klok omhoog, en het bandje bungelt lekker opzij >X

Bij chrono’s heb ik helemaal niets met subdails die half door een cijfer “geboord” lijken te zitten. Zo van: Ja, ehh, we hebben maar één soort wijzerplaat.

Past het niet, dan past het tóch! Boren we gewoon drie gaten doorheen, of er nu cijfers zaten of niet. Brr, zo hobby knutselsmurf is dat (td)

Verder vind ik een datumloupe een no go bovenop een glas.

Drukke schreeuwende wijzerplaten die lijken ontworpen te zijn door iemand die thuis aandacht te kort lijkt te komen, en op deze manier aandacht zoekt. Kan er niks mee.

Extreem grote horloge’s, die enkel nog fatsoenlijk om een boomstam lijken te kunnen passen, of je zou een Canadese houthakker moeten zijn. Dan kan het weer wel…

Bllllllingklokken van sommige modemerken. Meestal veel geschreeuw, weinig wol.

Dat zijn voor mij wel de belangrijkste afknappers :wink:

Groet,

Nico.

1 like

Amen, lol.

Alle analoge horloges met een batterij.
In een Ferrari wil je toch ook geen elektromotor…

Ik zal persoonlijk nooit een horloge kopen van een modemerk dat z´n eigen horloges gaat uitbrengen, Calvin Klein, Gucci, Diesel etc. etc. Blij nou maar lekker bij je spijkerbroeken en laat het ontwerpen van horloges over aan een echt merk.

En ik ben geen fan casual kleding met een gouden horloge… Is als een vlag op een modderschuit.

Groet, Rickover

Beste Lone Ryder,

De ervaring leert helaas altijd weer: hoe hoogwaardig (aangeprezen) ook, er bestaan geen kunststoffen die metaal overleven. Voor mij persoonlijk hebben niet-metalen onderdelen niets in een mechanisch uurwerk te zoeken. Daarom vallen voor mij bijvoorbeeld het standaard-speedmasteruurwerk 861 met z’n kunststof blokkeerhefboom voor het chronograafseconderad of al die Seiko’s en Citizens met nylon onderdelen in het datumwerk af.
Iedereen z’n mening uiteraard, maar ik word bij toeren ziek van die steeds weer verkleurde en gescheurde onderdelen, die door voortdurende vervanging inmiddels ook nergens meer op te duikelen zijn. En over al die kunststof en daardoor altijd veel te dure kwartswerkjes zal ik maar helemaal zwijgen…

Vriendelijke groet,
Robbert

Juist. (tu)

Helemaal mee eens. Het was ook gewoon een vraag omdat nergens uit bleek
of het over plastic of andere kunststoffen gaat.

Gr,

L.R.

Precisieman Schreef:

Beste Lone Ryder,

De ervaring leert helaas altijd weer: hoe
hoogwaardig (aangeprezen) ook, er bestaan geen
kunststoffen die metaal overleven. Voor mij
persoonlijk hebben niet-metalen onderdelen niets
in een mechanisch uurwerk te zoeken. Daarom vallen
voor mij bijvoorbeeld het
standaard-speedmasteruurwerk 861 met z’n kunststof
blokkeerhefboom voor het chronograafseconderad of
al die Seiko’s en Citizens met nylon onderdelen in
het datumwerk af.
Iedereen z’n mening uiteraard, maar ik word bij
toeren ziek van die steeds weer verkleurde en
gescheurde onderdelen, die door voortdurende
vervanging inmiddels ook nergens meer op te
duikelen zijn. En over al die kunststof en
daardoor altijd veel te dure kwartswerkjes zal ik
maar helemaal zwijgen…

Vriendelijke groet,
Robbert

Op zich is dit allemaal wat ik zeg tegenstrijdig, aangezien ik een Kinetic heb die vol zit met plastic. Verder heeft hij nog bijna alle nadelen welke ik slecht vind: veel plastic, goedkope gestampte sluiting, geen gesigneerde kroon. Ondanks dat doe ik hem voorlopig niet weg though.

ik stoor me eigenlijk nergens aan, behalve aan kloon horloges.
groeten,
Marijn

Beste Lone Ryder,

Ik zie allerlei namen opduiken, maar geloof me, geen van die onderdelen is bestendig tegen veroudering. Zelfs gereedschap, zoals bijvoorbeeld de overbekende en niet bepaald goedkope Presto-wijzerafnemers, moet na een aantal jaren vervangen worden omdat die witte, nylon blokjes (voorgeprogrammeerd!) scheuren door de daarin geperste messing stiftjes. Lijmen kan je vergeten en die blokjes los bestellen zoals ik meerdere malen via mijn dealer geprobeerd heb? Vergeet het maar!

Met vriendelijke groet,
Robbert

ticothijs82 Schreef:

Mijn afknappers:

-Van die chinese “kabaal” horloge’s, die je altijd
tegenkomt op ebay in een poging een echte duiker
te vinden
zoals:http://cgi.ebay.de/Selte-XXL-Taucher-Herren-
Armbanduhr-Quartz-Uhr-Flieger-/170648955351?pt=DE_
Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&ha
sh=item27bb7869d7

-horloge’s van een >X-merk , waarvan wordt beweerd
dat de adviesprijs méga is, en dan tegen
dumpprijzen worden aangeboden zoals deze calvaneo:
http://cgi.ebay.de/CALVANEO-1583-IMPACT-BLUE-SPECI
AL-DIVER-CHRONOGRAPH-/400221838430?pt=DE_Kleidung_
Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item5d
2f149c5e

Tabee

Dat “kabaal-horloge” is inderdaad wel een vreselijk gedrocht!
Foei, wat een lelijk ding.
Maar ja, er zijn ook mensen die dat van mijn Marina Militare Submersible (47mm) zeggen :slight_smile:

ik ga nog even door op het kunstof gebeuren.
In een Rolex zitten toch ook plastic onderdelen, dat rode tandwieltje of heb ik het fout

m.v.g. Lenno

Agemo Schreef:

Datumloep
Wijzers met mercedes-embleem

Idem, en verder:
Afgekapte cijfers
Drukke wijzerplaat
Slecht afleesbaar
Smalle bandjes
Slechte of geen lume
Kras gevoeligheid
Volledig uit de hand gelopen prijs/prestatie verhouding
Voor elke scheet een limited

Dat ziet er inderdaad uit als kunststof, maar ik ben geen kenner. :slight_smile:

“Volledig uit de hand gelopen prijs/prestatie verhouding.”

Zoals?

Ach - alle waar naar z’n geld :slight_smile:


Groet
Mark

GroteBozeWolf Schreef:

@Bosnialove & marnix.moed: Wellicht heeft zo’n
plastic spacer ook echt een functie, zoals
bijvoorbeeld betere schokdemping dan een metalen
spacer. Dit is geen stelling, maar een vraag…

Dat zou goed kunnen, maar dan zou ik 't alsnog anders aanpakken met een subtiel rubberen/kunststof ring om de metalen spacer. Die plastic spacers zien er te cheap uit naar mijn smaak. Heb een nette Frederique Constant die ik erg mooi vind. Maar als ik dan de spacer zien… brrrrr