Jullie afknappers op of in horloges

Juist niet! Bij Rolex casebacks openen schiet je tenminste niet vaak uit met je caseback openen en krijg je dus geen krassen

1 like

Gelukkig heb ik het niet nodig om die kasten te openen: Mijn Jaxa tang opent die niet en ik heb niks te zoeken in een mechanisch uurwerk. :rofl:

1 like

+42mm horloge kasten
rommelige wijzerplaten
gebruik van plastiek aan het binnenwerk
en voor de rest niets waar ik mij echt aan stoor :smiley:

Hmmm, kijk eens bij sommige Invicta’s… :rofl:

1 like

ik hou me eerlijk gezegd vooral bezig met vintage omega, longines, rolex en de dress seiko dingen van de jaren 60 :stuck_out_tongue: de enige diver waar je me mee kan bekoren is een 5513, voor de rest kijk ik niet verder haha :smiley:

Nato’s en zulu’s zijn ook niet bedoelt om er mooi en chic uit te zien. Ze zijn praktisch. Overigens vind ik Omega nato’s er wel chic en niet goedkoop uitzien

https://gearpatrol.com/2017/12/06/icon-nato-strap/

hetzelfde geldt voor de tudor nato’s! zijn zeer sterke banden die echt wel passen bij het horloge!

1 like

Hekel aan de Seiko horloges helaas
Ik vond ze niet mooi. Horloge moet van Zwitserse makelij zijn in mijn ogen
Smaken verschillen dus

Alles zeer afhankelijk van hoe het is uitgevoerd.
Mijn grote no go is bolle glaasjes waardoor alles vervormd.

groetjes Lenno

Te groot
Te dik
Wijzerplaat ligt diep in de kast (behalve indien functioneel)
Function follows form
Minderwaardige materialen (wel in tijdsbeeld te bekijken)
Alle niet natuurlijke veroudering, beschadiging en aanpassing

“sneeuwvlok” wijzers, Mercedes-wijzers, logo’s met een kroontje, logo’s met een letter van het Grieks alfabet.

Een ‘tikkende’ wijzer van een Quartz :thinking:

2 likes

Roman numerals

Romeinse cijfers bedoel je?

Ja maar dat klinkt minder exotisch.

2 likes

Klinkt belachelijk, spreekt het 3 x achterelkaar uit in je breekt je tong er over.

Dagaanduiding, snap de toegevoegde waarde niet. Zelden meegemaakt dat ik niet wist welke dag van de week het was.

1 like

Mesh banden, deze gedrochten maken van elk horloge een afknapper van jewelste. Degene die deze banden/gedrochten heeft ontworpen cq uitgevonden heeft direct naar Elba verbannen. Wat een onogelijke lelijke banden zijn me dat zeg… Nog nooit een metalen band meegemaakt waar je naar kijkt en gewoon diep triest van wordt. Echt verbieden…:sob::sob:

2 likes

Banden die te groot zijn afgesteld.
Doe jezelf aub een gunst en verstel m even.

1 like

Witte achtergronden die niet recht/haaks staan op de lijnen die erop aangebracht zijn, heb ik net ontdekt :confounded: Horlogeplaatjes op z’n scherpst!

1 like