Jullie Baselworld favorieten?

De nieuwe defy classic!

2 likes

Is iemand hier al mee bezig geweest?
https://www.tudorwatch.com/watches/new-black-bay-gmt/experience

2 likes

Na alle berichten van vanmiddag gelezen te hebben, begint het bij mij een beetje onaangenaam te kriebelen. Ik ben absoluut een liefhebber van de Rolex GMT, maar de Pepsi is een icoon. Een klok uit het verleden met een verhaal, een verzamelaars/liefhebbers object. Ik denk dat daarom Rolex de Pepsi in wit goud heeft uitgebracht. Een beetje de exclusiviteit waarborgen. Deze exclusiviteit, die bij de Pepsi hoort, gaat nu naar mijn mening verloren. Buiten dit is het absoluut een gave klok maar dan wel op de Oyster band I.p.v. de jubilee. Die is meer voor een klassiek ogend horloge.

3 likes

je kan gewoon alle bestaande modellen samenstellen, maar geen eigen rariteiten

1 like

Brons is gaaf! Maar helaas te klein :frowning:

Maar werkt prima en je krijgt een prima indruk :+1:t2:

:medal_military:

Ik bedoel de grootte van de cijfers. Die vind ik te groot ten opzichte van de breedte van de bezel.
Ik weet dat dit bij elke GMT van Rolex zo is, maar is gewoon niet mijn smaak.

Dat het ook verfijnt kan, bewijst de nieuwe Tudor GMT.

3 likes

Ik word hier stiekem wel een beetje warm van. Was een groot fan van de eerdere two tone maar vind het teveel ‘geel’. Geen goede combi met mijn bleke huid (denk aan RAL 9010) maar deze…

7 likes

De nieuwe tudor’s zijn toch wel stuk voor stuk erg mooi, voor mij het merk met de mooiste verassingen tot nu toe.
Oris ook leuke modellen.
Rolex ook , maar is van een andere prijsklasse en worden waarschijnlijk erg moeilijk om te bemachtigen aan listprice, laat staan een fatsoenlijke prijs.

Met al het tudor geweld is dit misschien wat ondergesneeuwd:
https://www.ablogtowatch.com/citizen-cal-0100-eco-drive-watch-movement/

Een eco-drive movement met +/- 1 sec per jaar!

Wel is het vals spelen van citizen…want de eerste echte modellen met de cal 0100 komen pas in 2019…
Ik had het persbericht dan ook een jaar uitgesteld tot de 2019 editie…

7 likes

Dit klinkt veelbelovend. Liever vandaag dan morgen. Wellicht serieuze concurrentie voor de Seiko 9F en eigen Chronomaster. Nu maar hopen dat de kasten eromheen zich ook met de eerdergenoemde kunnen meten, daar wil Citizen nog wel eens de plank misslaan, eufemistisch uitgedrukt.

1 like

Wat mag deze schoonheid kosten?

Ik lees net de prijzen:

de stalen pepsi: 8550 euro
de two-tone staal en everose: 13.000 euro
de everose: 33.900 euro

:fearful::grinning:

Ben wel klaar met deze prijzen. Kostprijs keer factor 20. Doe mij dan maar die nieuwe Tudor.

4 likes

Ok, jammer dat er geen komma’s in de bedragen staan Haha.

1 like

Nog geen gewone plaatjes kunnen vinden, maar wel deze korte video.
Met name de Longines VHP GMT lijkt mij interessant :sunglasses:

5 likes

Deze nieuwe Nomos is ook wel erg geslaagd!

7 likes

Die VHP GMT is er inderdaad eentje om in de gaten te houden :yum:

2 likes