Jullie Baselworld favorieten?

Grappig hoe smaken kunnen verschillen…:sunglasses:

Afschuwelijk. Nomos onwaardig.

4 likes

Nee, dank je :scream:

Ik vind de kast mooi hoe lugs doorlopen .
De gebogen vorm van de wijzerplaat ook maar die blokken snap ik gewoon niet , volkomen zonder functie , of zie ik iets over het hoofd ?

1 like

Het is een horloge uit de nieuwe Autobahn serie, deze blokken zullen dus moeten lijken op een snelheidsmeter of toerenteller. Ik vind het toch wel wat hebben!

Hier nog wat foto’s:

7 likes

Het is mooi hoe Nomos altijd elegante oplossingen verzint voor de traditionele functies van een horloge. Met deze zinloze versiering gooien ze dat volledig overboord en dat vind ik erg jammer.

4 likes

Ziet er heel mooi uit!:wink:

De leuke draai die Nomos geeft aan de bauhaus designtaal vond ik tot nu toe wel gepast, denk aan de Metro Gangreserve of de kleurtjes in de Neomatik serie. Nu zijn ze met deze behoorlijk uit de bocht gegaan (:stuck_out_tongue_closed_eyes:) en is’t nogal over the top.

Dit terzijde, als ik die blauwe zo zie vind ik het ook wel wat hebben :blush: Maar hoe dan ook, te duur en te groot! 41mm dat gaat nogal een schijf zijn op de gemiddelde pols… hetzelfde voor de nieuwe datum neomatik Tangente, Ludwig en Orion.

3 likes

Inderdaad. Nomos headquarters: “Woah! We gaan dit horloge versieren!!1! Met BLOKKEN!” :crazy_face:

Die wijzerkleuren bevorderen de afleesbaarheid ook niet echt.

2 likes

Ik vind het toch ook wel iets hebben als ik heel eerlijk ben…ik verbaas mijzelf vandaag :wink:

Maaruh…never-nooit-niet voor die prijs :thinking:

1 like

Die LLD in zwart (PVD?) vind ik echt geen gezicht. (vanwege de vintage uitstraling van de LLD vind ik het niet passen, maar ben toch al geen fan van zwart metaal).
Die “milanaise look” rubberbanden vind ik ook niet mooi.
De VHP mist de markers. Absolute dealkiller voor mij.

Maar die Record collectie vind ik wel leuk. In onder andere 40 én 38.5mm. Geen manufacture, maar wel met een ETA chronometer exclusief voor Longines. De kastvorm kan ik nog niet zo goed beoordelen. Wel prijzig: "These watches start at 1,990 CHF"

6 likes

Als je dat geregeld kunt krijgen, ben je mijn held. Let op: 2018 is wel een goedkoop jaar. Dus < 500,- blijven hé.

2 likes

Tsjonge…die dial! :ok_hand:

20 likes

wauw! wat een mooi effect, ook chique kleur!

Wel mooie details maar wat mij betreft niet helemaal Nomos. Ik mis de goede afleesbaarheid, de rust/balans en het nuchtere design. Tegelijkertijd is die blauwe wel erg lekker…

Ik ben nog nergens echt hebberig van geworden; misschien maar goed ook. De Moser die @JTrapman postte en deze komen wel een eind in de buurt:

En, kennelijk nog niet uit:

Benieuwd wat er nog meer gaat komen!

5 likes

Even wat anders dan Tudor en Rolex: ik kwam vandaag deze twee nieuwe modellen van Mühle tegen. Ik houd sowieso wel van blauw en vind de uurwerken (spechthals) van Mühle mooi, dus spreekt mij wel aan… Wat vinden jullie?

9 likes

Had beide exemplaren nog niet gezien. Heb er zo te zien niet veel aan gemist.

De blauwe vind ik niet mooi en met name door de blauwe binnenring. Heb het idee dat het horloge nog niet weet wat het wil zijn.
De tweede spreekt voor zich. :wink:

2 likes

Ah ok, dat is een andere mening :wink: Ik heb wat meer afbeeldingen bekeken en vind ze wel ok, maar misschien ben ik afgeleid door het blauw, zou kunnen…

1 like

Ik ben vandaag wellicht te kritisch, maar deze ga ik niet mooi vinden.
Zo zijn er gelukkig genoeg en dat is maar goed ook. Verder mooi merk met een paar leuke modellen, dus vooral van genieten!

Ik vind de linker juist wel heel geslaagd; juist door de blauwe ring, dat is weer eens een keer wat anders :+1:

2 likes